Arkivet: Courtney Marie Andrews
Courtney Marie Andrews spelte i Paris ein haustkveld.
Foto: Øyvind Vågnes
Brått stod eg jammen midt i Paris ein haustkveld, med ein billett i handa, til La Boule Noire, ein liten klubb oppunder bakkane i Montmartre, nokre steinkast frå Sacré-Coeur, der ingen ringare enn Courtney Marie Andrews skulle spele.
Det vart ei framifrå oppleving, med sterk hovudvekt på Old Flowers, albumet som kom rett før alt stengde ned, i mars 2020. Andrews kom til den franske hovudstaden utan band, men klarte seg aldeles ypparleg med kassegitar, tangentar og ei røyst som var akkurat like fin frå scenen som på plate.
Andrews har eg ikkje skrive om før, og eg bør sjølvsagt nytte høvet til å tipse om tre songar: Finn vegen til den avstemte tristessen i «Table For One», som kom alt i 2017 og representerte det første møtet med artisten for min del – eit av høgdepunkta denne kvelden i Montmartre.
Så er det «Burlap String», frå Old Flowers, som konsertfølgjet mitt med rette insisterer på fortener klassikarstatus og plass i den store amerikanske songboka. Og til sist, frå same plate, «If I Told», som du kanskje bør byrje med – for då er det ingen veg tilbake.
Øyvind Vågnes
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Brått stod eg jammen midt i Paris ein haustkveld, med ein billett i handa, til La Boule Noire, ein liten klubb oppunder bakkane i Montmartre, nokre steinkast frå Sacré-Coeur, der ingen ringare enn Courtney Marie Andrews skulle spele.
Det vart ei framifrå oppleving, med sterk hovudvekt på Old Flowers, albumet som kom rett før alt stengde ned, i mars 2020. Andrews kom til den franske hovudstaden utan band, men klarte seg aldeles ypparleg med kassegitar, tangentar og ei røyst som var akkurat like fin frå scenen som på plate.
Andrews har eg ikkje skrive om før, og eg bør sjølvsagt nytte høvet til å tipse om tre songar: Finn vegen til den avstemte tristessen i «Table For One», som kom alt i 2017 og representerte det første møtet med artisten for min del – eit av høgdepunkta denne kvelden i Montmartre.
Så er det «Burlap String», frå Old Flowers, som konsertfølgjet mitt med rette insisterer på fortener klassikarstatus og plass i den store amerikanske songboka. Og til sist, frå same plate, «If I Told», som du kanskje bør byrje med – for då er det ingen veg tilbake.
Øyvind Vågnes
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.