JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Arkivet 1964: Symjing med Sly Stone

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
«House of the Rising Sun» med Dylan inspirerte The Animals.

«House of the Rising Sun» med Dylan inspirerte The Animals.

«House of the Rising Sun» med Dylan inspirerte The Animals.

«House of the Rising Sun» med Dylan inspirerte The Animals.

1309
20240830
1309
20240830

Den 5. september 1964 gjekk Newcastle-gruppa The Animals til topps på den amerikanske singellista Hot 100 med ein hard rhythm & blues-versjon av ei tradisjonell folkevise.

Bandet overrumpla alle med den svarte kvaliteten i røysta til Eric Burdon, dei hypnotiske gitarakkordane til Hilton Valentine og det mektige orgelet til Alan Price over ein tett rytmeseksjon. Over fire minuttar speletid var også langt over normalen for singlar, men det var ikkje eit sekund i overkant.

Appalachia-songaren Clarence Ashley var ein gong tidleg på 1930-talet den første til å spele inn denne balladen i USA. Han skal ha lært songen av bestefaren. I svart tradisjon spelte bluessongaren Texas Alexander inn «Rising Sun Blues» i 1928.

I engelsk folkemusikk finn ein spor av songar som åtvarar mot å oppsøke vertshus med tvilsamt rykte, tilbake til 1700-talet, men versjonen til The Animals bygde på den friserte framføringa til Bob Dylan på debut-LPen frå 1962.

The Animals detroniserte The Supremes, som debuterte på førsteplass veka før med Motown-glitrande «Where Did Our Love Go». Så på femteplass føregreip danselåten «C’mon & Swim» med Bobby Freeman psykedelisk soul med fleire år. Produsert av ein ung Sly Stone.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Den 5. september 1964 gjekk Newcastle-gruppa The Animals til topps på den amerikanske singellista Hot 100 med ein hard rhythm & blues-versjon av ei tradisjonell folkevise.

Bandet overrumpla alle med den svarte kvaliteten i røysta til Eric Burdon, dei hypnotiske gitarakkordane til Hilton Valentine og det mektige orgelet til Alan Price over ein tett rytmeseksjon. Over fire minuttar speletid var også langt over normalen for singlar, men det var ikkje eit sekund i overkant.

Appalachia-songaren Clarence Ashley var ein gong tidleg på 1930-talet den første til å spele inn denne balladen i USA. Han skal ha lært songen av bestefaren. I svart tradisjon spelte bluessongaren Texas Alexander inn «Rising Sun Blues» i 1928.

I engelsk folkemusikk finn ein spor av songar som åtvarar mot å oppsøke vertshus med tvilsamt rykte, tilbake til 1700-talet, men versjonen til The Animals bygde på den friserte framføringa til Bob Dylan på debut-LPen frå 1962.

The Animals detroniserte The Supremes, som debuterte på førsteplass veka før med Motown-glitrande «Where Did Our Love Go». Så på femteplass føregreip danselåten «C’mon & Swim» med Bobby Freeman psykedelisk soul med fleire år. Produsert av ein ung Sly Stone.

Øyvind Pharo

Øyvind Pharo er litteraturvitar, musikkskribent og DJ.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis