JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

MusikkMeldingar

Antikapitalistisk estetikk

Roraima er eit vakkert og tankevekkjande oppgjer med vekstfilosofien i kapitalismen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tingingsverket som vart framført på musikkfestivalen Oslo World i oktober 2020, er no kome ut som album.

Tingingsverket som vart framført på musikkfestivalen Oslo World i oktober 2020, er no kome ut som album.

Foto: Sigurdhole.no

Tingingsverket som vart framført på musikkfestivalen Oslo World i oktober 2020, er no kome ut som album.

Tingingsverket som vart framført på musikkfestivalen Oslo World i oktober 2020, er no kome ut som album.

Foto: Sigurdhole.no

1897
20220225
1897
20220225

Jazz

Sigurd Hole:

Roraima

Trygve Seim, saksofonar; Håkon Aase, fiolin; Helga Myhr, hardingfele og vokal; Tanja Orning, cello; Frode Haltli, akkordeon; Sigurd Hole, bass; Per Oddvar Johansen, perkusjon. Elvesang

Ingen lagar CD-ar som Sigurd Hole. Då er det ikkje berre tale om musikken. Både den doble Lys/mørke frå 2020 og årets Roraima inneheld på kvart sitt vis ikkje berre spanande musikk, men omslaga er så til minste detalj gjennomarbeidde og gjev platene ein tilleggsdimensjon som ein saknar hjå det store fleirtalet av utgjevingar.

Roraima er eit tingingsverk til Oslo World 2020, og premieren var i Kulturkirken Jakob 29. oktober. Musikken på plata er henta frå denne konserten. Verket har fått tittel etter platåfjellet som ligg i grenseområdet mellom Brasil, Guyana og Venezuela, men musikken prøver på stillfarande vis å vekkja oss og opna augo våre for den økologiske katastrofen som er i ferd med å skje i det skogkledde slettelandet nedanfor fjellet – spesielt på brasiliansk side.

Hole siterer David Bowie i omslagsheftet: «Tomorrow belongs to those who can hear it coming.»

Verket er ein suite i 17 delar med sterkt varierande lengd. Hole blandar inn feltopptak av Bernie Krause og Stephen Vitiello. Krause bidreg med lydar frå regnskogen i Amazonas, og Vitiello har gjort opptak med ein yanomami-sjaman. Det er spesielt å lytta til at ensemblet improviserer til desse opptaka. Akkordeon og jaguar er ein fascinerande kombinasjon. Boka The Falling Sky: Words of A Yanomami Shaman av Davi Kopenawa og Bruce Albert har inspirert Hole og gjeve titlar til dei ulike komposisjonane. Dette er eit gjennomarbeidd konseptalbum, men Hole gjev ensemblet spelerom til å setja sitt preg på verket.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Jazz

Sigurd Hole:

Roraima

Trygve Seim, saksofonar; Håkon Aase, fiolin; Helga Myhr, hardingfele og vokal; Tanja Orning, cello; Frode Haltli, akkordeon; Sigurd Hole, bass; Per Oddvar Johansen, perkusjon. Elvesang

Ingen lagar CD-ar som Sigurd Hole. Då er det ikkje berre tale om musikken. Både den doble Lys/mørke frå 2020 og årets Roraima inneheld på kvart sitt vis ikkje berre spanande musikk, men omslaga er så til minste detalj gjennomarbeidde og gjev platene ein tilleggsdimensjon som ein saknar hjå det store fleirtalet av utgjevingar.

Roraima er eit tingingsverk til Oslo World 2020, og premieren var i Kulturkirken Jakob 29. oktober. Musikken på plata er henta frå denne konserten. Verket har fått tittel etter platåfjellet som ligg i grenseområdet mellom Brasil, Guyana og Venezuela, men musikken prøver på stillfarande vis å vekkja oss og opna augo våre for den økologiske katastrofen som er i ferd med å skje i det skogkledde slettelandet nedanfor fjellet – spesielt på brasiliansk side.

Hole siterer David Bowie i omslagsheftet: «Tomorrow belongs to those who can hear it coming.»

Verket er ein suite i 17 delar med sterkt varierande lengd. Hole blandar inn feltopptak av Bernie Krause og Stephen Vitiello. Krause bidreg med lydar frå regnskogen i Amazonas, og Vitiello har gjort opptak med ein yanomami-sjaman. Det er spesielt å lytta til at ensemblet improviserer til desse opptaka. Akkordeon og jaguar er ein fascinerande kombinasjon. Boka The Falling Sky: Words of A Yanomami Shaman av Davi Kopenawa og Bruce Albert har inspirert Hole og gjeve titlar til dei ulike komposisjonane. Dette er eit gjennomarbeidd konseptalbum, men Hole gjev ensemblet spelerom til å setja sitt preg på verket.

Lars Mossefinn

Lars Mossefinn er frilans journalist og fast jazzmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.

Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB

Ordskifte
Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

Ja til skule, nei til studentfabrikk

Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn
Andrej Kurkov

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis