Alternativ kjeldetruskap
Medan tonalitet og rytmikk er inspirerte av kjeldene, er lydbiletet originalt.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.