Alternativ kjeldetruskap
Medan tonalitet og rytmikk er inspirerte av kjeldene, er lydbiletet originalt.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Folkemusikk
Malmin:
Dei lokka meg
Olav Christer Rossebø, feler, mikrotonal mandolin og triangel; Anders S. Hana, mikrotonal gitar, langeleik og munnharpe. Ta:lik
Plata Naaljos Ljom har tidlegare fått rosande omtale i denne avisa. På den plata medverkar mellom andre gitarist Anders S. Hana og felsepelar Olav Christer Rossebø, som no platedebuterer i form av duoen Malmin. Rossebø er ein særs aktiv folkemusikar som særleg har henta fram ukjend musikk frå arkiva, medan Hana har bakgrunn frå rock, frijazz og støy.
Medan Naaljos Ljom drog folkemusikken i retning av elektronika og meir komplekse lydbilete, er dette ei meir nedstrippa utgjeving. Dei gamle melodiane står heile tida i sentrum utan å verta omringa av lange improvisasjonar og avanserte harmoniseringar.
Utgangspunktet er slåttar og songar, hovudsakeleg frå Bjerkreim og Suldal i Rogaland, der det særleg vert lagt vekt på å få fram eldre tonalitet. Dette vert forsterka ved at musikarane, i tillegg til ordinære feletypar, nyttar munnharpe, mikrotonalt stemde gitarar, mandolinar og langeleikar.
Også det rytmiske elementet tek utgangspunkt i dei eldre førebileta, med vekt på fottramp og rytmikken som kjem fram av sjølve melodiane. Særleg i springarane vert dette tydeleg, der det er ein jamn puls som går heile tida, utan å måtta inndelast i trefiredelstakt, slik det ofte er vanleg.
Medan kjeldetruskapen er stor når det gjeld tonalitet og rytmikk, er det sjølve lydbiletet som gjer at dette kling annleis. Her førekjem mange instrumentkombinasjonar ein ikkje finn i arkivopptaka, og rett som det er, vert det nytta vreng (distortion) – rockelyden framfor nokon.
Dette er eit fint døme på korleis desse i utgangspunktet enkle melodiane ikkje treng «forbetrast» ved hjelp av svære, utbygde arrangement. Sidan musikarane fokuserer på dei alt ibuande tonale og rytmiske elementa, framstår musikken likevel som ny i kraft av original instrumentering og klanghandsaming.
Sigbjørn Apeland
Sigbjørn Apeland er musikar, musikkvitar og fast musikkmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: NTB
«Arne Paasche Aasen var ein av dei mest produktive poetane i Noreg.»
Denne havsvala har fått ring kring beinet og skal snart flyge av garde. Mykje står att å lære om arten, som særleg sjømenn har møtt inntil nyleg.
Foto: Lars Tore Mubalegh-Håvardsholm
Julefuglen i augustnatta
Havsvala tel blant dei minste sjøfuglane i verda. Ho er omtrent stor som ein sporv, men kan leve lenger enn tretti år.
Angela Merkel vart forbundskanslar i 2005.
Foto: Michael Sohn / AP / NTB
Angela Merkel har mykje å læra oss om korleis politikk vert hamra ut – med fornuft.
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.
Foto: Thomas Fure / NTB
– Populisme er ikkje noko å vere redd for
Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.
Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.
Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB
Uviss lagnad for Syria
Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.