Litterær draketemjing
Hjelp til barn med ein drake i huset.
Dragen slik Svein Nyhus teiknar han.
Biletbok
Gro Dahle og Svein Nyhus (ill.):
Dragen
Cappelen Damm
Gjennom snart to tiår har ekteparet Gro Dahle og Svein Nyhus gjort det til eit særmerke å lage biletbøker som gjer det lettare å snakke om å ha det vanskeleg heime. Ofte skriv dei på oppmoding frå familierådgjevarar og terapeutar.
Både vald, alkoholisme, angst og overgrep har vore utgangspunkt for den kunstnarlege utfaldinga til Dahle og Nyhus. Metaforen er eit gjennomgåande og kraftig verkemiddel i bøkene deira. Han kan opne for samtalar om opplevingar som ikkje lèt seg uttrykke med vanlege ord. Det litterære grepet gjev også lesaren høve til å sjå historia utanfrå, på naudsynt avstand.
Når turen no er komen til å skildre terroriserande og truande mødrer, er det i form av ein rasande drake.
Korleis er det å ha ein drake i huset? Lilly kan aldri ha med seg vener heim. Draken fresar i sinne, svir maten og øydelegg teikningane hennar.
Språket har eit poetisk preg som forsterkar intensiteten i forteljinga. Rytmiske gjentakingar kvervlar opp ei stemning av frykt og fortviling. Saman med illustrasjonane der draken buktar seg kring Lilly frå alle kantar, frodande i raude og gule fargetonar, vert det klart både for lesaren og for Lilly: Her er det farleg, her kan ho ikkje vere. Ho treng hjelp.
Dragen kombinerer kunstnarleg form og terapeutisk formål på ein opprørande, men overtydande måte. Mødrer flest har ein drake i magen, om ikkje så stor og sint som denne. Boka kan hjelpe oss med å temje han.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Biletbok
Gro Dahle og Svein Nyhus (ill.):
Dragen
Cappelen Damm
Gjennom snart to tiår har ekteparet Gro Dahle og Svein Nyhus gjort det til eit særmerke å lage biletbøker som gjer det lettare å snakke om å ha det vanskeleg heime. Ofte skriv dei på oppmoding frå familierådgjevarar og terapeutar.
Både vald, alkoholisme, angst og overgrep har vore utgangspunkt for den kunstnarlege utfaldinga til Dahle og Nyhus. Metaforen er eit gjennomgåande og kraftig verkemiddel i bøkene deira. Han kan opne for samtalar om opplevingar som ikkje lèt seg uttrykke med vanlege ord. Det litterære grepet gjev også lesaren høve til å sjå historia utanfrå, på naudsynt avstand.
Når turen no er komen til å skildre terroriserande og truande mødrer, er det i form av ein rasande drake.
Korleis er det å ha ein drake i huset? Lilly kan aldri ha med seg vener heim. Draken fresar i sinne, svir maten og øydelegg teikningane hennar.
Språket har eit poetisk preg som forsterkar intensiteten i forteljinga. Rytmiske gjentakingar kvervlar opp ei stemning av frykt og fortviling. Saman med illustrasjonane der draken buktar seg kring Lilly frå alle kantar, frodande i raude og gule fargetonar, vert det klart både for lesaren og for Lilly: Her er det farleg, her kan ho ikkje vere. Ho treng hjelp.
Dragen kombinerer kunstnarleg form og terapeutisk formål på ein opprørande, men overtydande måte. Mødrer flest har ein drake i magen, om ikkje så stor og sint som denne. Boka kan hjelpe oss med å temje han.
Janne Karin Støylen
Janne Karin Støylen er bonde og litteraturvitar.
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.