Til det motsette er bevist
Esther Maria Bjørneboe, frå Bandidos-saka, teikna for Dagbladet i 2002.
Sjå for deg at du vitnar i ei rettssak. Du er på veg mot vitneboksen, klam i hendene. Alle følgjer deg med blikket, eitt augepar meir intenst enn dei hine, det som høyrer til henne som sit klar med blyanten. Auga glir over heile skapnaden din, nesten så dei smyg seg innunder huda di medan du forklarer deg for retten. Raske rørsler over papiret.
Det varte ikkje mange minutta. Likevel ser du deg sjølv i nettavisa om kvelden, ei rettsteikning som har fanga opp måten du klamra deg fast i bordplata på, lente deg framover, ukomfortabel, samstundes djupt konsentrert. Du er letta over at håret løyner det meste av andletet.
Rettsteiknarar plar dempe særtrekka til dei som ikkje skal ha namnet sitt i avisa, vitne har eit særleg vern. Andre aktørar vert streka opp med stor portrettlikskap.
I ei tid då peikefingeren sit laust hos dei fleste, det meste vert knipsa og delt, er rettsteikning eit fascinerande fenomen. Tenk at det framleis finst ein arena der det ikkje er lov å ta bilde – berre teikne. For det skal vere høgtid over ei rettssak, det er spørsmål om skuld og straff, i eit større perspektiv vert sjølve rettsstaten falda ut her.
Såleis vert transparensen viktig, at journalistar deler det som hender attom dei stengde dørene. Også rettsteiknaren er her på oppdrag for media. Ei god rettsteikning vert som ein essens av det som utspeler seg i salen. På same vis som Esther Maria Bjørneboe skildrar rettssaka i eit rikt fargespel, byr motivet på nyanserte, menneskelege reaksjonar. Og minner oss på at ingenting er berre svart og kvitt.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Sjå for deg at du vitnar i ei rettssak. Du er på veg mot vitneboksen, klam i hendene. Alle følgjer deg med blikket, eitt augepar meir intenst enn dei hine, det som høyrer til henne som sit klar med blyanten. Auga glir over heile skapnaden din, nesten så dei smyg seg innunder huda di medan du forklarer deg for retten. Raske rørsler over papiret.
Det varte ikkje mange minutta. Likevel ser du deg sjølv i nettavisa om kvelden, ei rettsteikning som har fanga opp måten du klamra deg fast i bordplata på, lente deg framover, ukomfortabel, samstundes djupt konsentrert. Du er letta over at håret løyner det meste av andletet.
Rettsteiknarar plar dempe særtrekka til dei som ikkje skal ha namnet sitt i avisa, vitne har eit særleg vern. Andre aktørar vert streka opp med stor portrettlikskap.
I ei tid då peikefingeren sit laust hos dei fleste, det meste vert knipsa og delt, er rettsteikning eit fascinerande fenomen. Tenk at det framleis finst ein arena der det ikkje er lov å ta bilde – berre teikne. For det skal vere høgtid over ei rettssak, det er spørsmål om skuld og straff, i eit større perspektiv vert sjølve rettsstaten falda ut her.
Såleis vert transparensen viktig, at journalistar deler det som hender attom dei stengde dørene. Også rettsteiknaren er her på oppdrag for media. Ei god rettsteikning vert som ein essens av det som utspeler seg i salen. På same vis som Esther Maria Bjørneboe skildrar rettssaka i eit rikt fargespel, byr motivet på nyanserte, menneskelege reaksjonar. Og minner oss på at ingenting er berre svart og kvitt.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.
Foto: Lina Hindrum
Det trugande utanforskapet
På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.
Fargerikt om tolsemd
Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.
Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.
Foto: Christopher Helberg
Endringar til godt og vondt
Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.
Me drog til månen av di det var teknologisk mogleg. Eit strålande døme på det teknologiske imperativet. Her vandrar astronaut Buzz Aldrin frå Apollo 11 rundt og les sjekklista si på venstre arm på ekte ingeniørvis.
Kjelde: Nasa
Teknologisk imperativ!
«Birkebeinerne på ski over fjellet med kongsbarnet».
Foto: Morten Henden Aamot
Eit ikonisk stykke kunst er kome heim
Medan gode krefter arbeider for å etablere eit museum for kunstnarbrørne Bergslien på Voss, har den lokale sparebanken sikra seg ein originalversjon av eit hovudverk av målaren Knud Bergslien.