JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Til det motsette er bevist

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Esther Maria Bjørneboe, frå Bandidos-saka, teikna for Dagbladet i 2002.

Esther Maria Bjørneboe, frå Bandidos-saka, teikna for Dagbladet i 2002.

Esther Maria Bjørneboe, frå Bandidos-saka, teikna for Dagbladet i 2002.

Esther Maria Bjørneboe, frå Bandidos-saka, teikna for Dagbladet i 2002.

1585
20210212
1585
20210212

Sjå for deg at du vitnar i ei rettssak. Du er på veg mot vitneboksen, klam i hendene. Alle følgjer deg med blikket, eitt augepar meir intenst enn dei hine, det som høyrer til henne som sit klar med blyanten. Auga glir over heile skapnaden din, nesten så dei smyg seg innunder huda di medan du forklarer deg for retten. Raske rørsler over papiret.

Det varte ikkje mange minutta. Likevel ser du deg sjølv i nettavisa om kvelden, ei rettsteikning som har fanga opp måten du klamra deg fast i bordplata på, lente deg framover, ukomfortabel, samstundes djupt konsentrert. Du er letta over at håret løyner det meste av andletet.

Rettsteiknarar plar dempe særtrekka til dei som ikkje skal ha namnet sitt i avisa, vitne har eit særleg vern. Andre aktørar vert streka opp med stor portrettlikskap.

I ei tid då peikefingeren sit laust hos dei fleste, det meste vert knipsa og delt, er rettsteikning eit fascinerande fenomen. Tenk at det framleis finst ein arena der det ikkje er lov å ta bilde – berre teikne. For det skal vere høgtid over ei rettssak, det er spørsmål om skuld og straff, i eit større perspektiv vert sjølve rettsstaten falda ut her.

Såleis vert transparensen viktig, at journalistar deler det som hender attom dei stengde dørene. Også rettsteiknaren er her på oppdrag for media. Ei god rettsteikning vert som ein essens av det som utspeler seg i salen. På same vis som Esther Maria Bjørneboe skildrar rettssaka i eit rikt fargespel, byr motivet på nyanserte, menneskelege reaksjonar. Og minner oss på at ingenting er berre svart og kvitt.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Sjå for deg at du vitnar i ei rettssak. Du er på veg mot vitneboksen, klam i hendene. Alle følgjer deg med blikket, eitt augepar meir intenst enn dei hine, det som høyrer til henne som sit klar med blyanten. Auga glir over heile skapnaden din, nesten så dei smyg seg innunder huda di medan du forklarer deg for retten. Raske rørsler over papiret.

Det varte ikkje mange minutta. Likevel ser du deg sjølv i nettavisa om kvelden, ei rettsteikning som har fanga opp måten du klamra deg fast i bordplata på, lente deg framover, ukomfortabel, samstundes djupt konsentrert. Du er letta over at håret løyner det meste av andletet.

Rettsteiknarar plar dempe særtrekka til dei som ikkje skal ha namnet sitt i avisa, vitne har eit særleg vern. Andre aktørar vert streka opp med stor portrettlikskap.

I ei tid då peikefingeren sit laust hos dei fleste, det meste vert knipsa og delt, er rettsteikning eit fascinerande fenomen. Tenk at det framleis finst ein arena der det ikkje er lov å ta bilde – berre teikne. For det skal vere høgtid over ei rettssak, det er spørsmål om skuld og straff, i eit større perspektiv vert sjølve rettsstaten falda ut her.

Såleis vert transparensen viktig, at journalistar deler det som hender attom dei stengde dørene. Også rettsteiknaren er her på oppdrag for media. Ei god rettsteikning vert som ein essens av det som utspeler seg i salen. På same vis som Esther Maria Bjørneboe skildrar rettssaka i eit rikt fargespel, byr motivet på nyanserte, menneskelege reaksjonar. Og minner oss på at ingenting er berre svart og kvitt.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Roque Rachel Salas Rivera er poet, omsetjar og redaktør, og ein av poetane i antologien.

Foto: Poetry Foundation

Meldingar

Ung amerikansk dikting på norsk

Felles for fleire i antologien er viljen til å trekkja moderne teknologi og media djupt inn i diktinga.

Kjetil Berthelsen
Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Abid Raja er advokat og Venstre- politikar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
EinarHaakaas

Det trugande utanforskapet

På sitt beste er Vår ære og vår frykt historia om ei integrering på retur og ei kraftig åtvaring om kva som kan skje som følgje av det.

MusikkMeldingar
Lars Mossefinn

Fargerikt om tolsemd

Me får garantert høyra meir til komponisten Eilertsen.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Birger Emanuelsen har skrive både romanar, essay og sakprosa etter debuten i 2012.

Foto: Christopher Helberg

BokMeldingar
Odd W. Surén

Endringar til godt og vondt

Birger Emanuelsen skriv om folk slik at ein trur på det.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis