På skuldra til Michelangelo
Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.
Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.
Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.
Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.
Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.
Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.
Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.
Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.
Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.
Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.
Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.