På skuldra til Michelangelo
Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.
Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.
Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.
Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.
Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.
Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.
Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.
Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.
Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.
Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.
Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Gjengkrim – ein varsla katastrofe
Det går knapt ein dag utan grove valdshendingar i Oslo. Bak står gjengar og mektige kriminelle nettverk som har vakse fram dei siste ti åra.
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.
Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB
Den raude streken i Rafah
Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.
For Balázs Orbán, som er politisk rådgjevar for statsministeren, er jobben å halda fast ved dei langsiktige måla til regjeringa mellom alle dei mindre og større oppgåvene i kvardagen.
Foto frå heimesida til Orbán Balázs i regjeringa
Verda ifølgje Orbán
BUDAPEST: I ei ny bok fortel ideologen til Viktor Orbán korleis Ungarn vil utfordra den liberale verdsordninga. Weekendavisen har møtt han.
29 år gamle Jordan Bardella leier det franske høgrepopulistiske partiet Rassemblement National – som omsett til norsk vert Nasjonal samling. Det ligg an til å verte det største partiet i Frankrike ved EU-valet om ein månad. Biletet er frå eit valkampmøte i Perpignan, sør i Frankrike, 1. mai.
Foto: Manon Cruz / Reuters
Eit Europa i mørkare blått
Partia ytst til høgre ligg an til å styrkje stillinga si i Europaparlamentet ved valet om ein månad. Men dei kjem ikkje til å få stor politisk makt, ifølgje diplomat og forskar Sverre Jervell.
Elin Eika Bringa debuterer som romanforfattar.
Foto: Christopher Helberg / Bonnier Forlag
Utan eit eige rom
Elin Eika Bringa skriv seg inn i dei siste dagane i eit liv i romanen Snart er eg natt.