JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

På skuldra til Michelangelo

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
2145
20201113
2145
20201113

Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.

Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.

Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.

Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.

Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.

Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Dersom ein stablar alle bøker med Det sixtinske kapellet i Vatikanpalasset oppå kvarandre, dannar dei eit tårn på fleirfaldige meter. Og no har det kome nok eit verk, så prektig at det stiller alle dei andre bøkene i skuggen: Med hjelp av den nyaste teknologien har tak og veggar i det storslegne kapellet blitt grundig fotografert. I samband med prosjektet er det teke over 270.000 bilde. Ut av dette materialet er det komponert tre bind med fotografi som gir ein meir detaljert reproduksjon enn vi nokon gong tidlegare har sett.

Bøkene er eit stykke kunsthandverk i seg sjølv. Dei tre binda på til saman 822 sider er laga for hand, med permar i kvitt kalvelêr som er forsynte med trykk i sølv, gull og platina. Bokverket er heile 61 cm høgt, og fleire av bilda viser motiv i 1:1-storleik.

Av bilda eg ser på nettet er det særleg bilda av takmåleriet til Michelangelo (1477–80) som gjer inntrykk. Med ei takhøgd på 21 meter lèt detaljane seg ikkje fange opp når ein vitjar kapellet. Det er også vanskeleg å sjå opp i eit tak når ein må bøye nakken bakover for å sjå, og samstundes manøvrere mellom alle dei andre tilskodarane.

Møtet med dei nye reproduksjonane kjennest så nært, nærast intimt. Om vi skal tru reklameteksten til det New York–baserte forlaget Callaway Arts and Entertainment skal bokverket gje oss kjensla av å sjå verka som om vi var ein sporv på skuldra til kunstnarane.

Bilda verkar overmåte skarpe. Her ser vi strukturen i kalkveggen, vi får innblikk i den rike variasjonen av penselstrøk, også fargane er nøyaktig reproduserte. Kunne eg fått halde i desse binda og granska bilda, ville det sikkert gitt meg ei rikare oppleving – når eg ein dag får lov til å vitje Roma igjen. Men opplevinga av å eige bokverket vert ikkje mange forunnt. Dette attråverdige objektet er laga i eit opplag på berre 1999 eksemplar. Ifølgje forlaget vil trebindsverket aldri kome i fleire opplag.

Så er også prisen absurd høg, heile 22.000 USD – i overkant av 200.000 kroner. Likevel, kan hende det er Italia-abstinensane som slår ut, men hadde eg hatt summen til overs, ville eg glatt kjøpt praktverket.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
ReportasjeFeature

Å stira diskret

Kvifor er det flautt å sjå?

May Linn Clement
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.

Foto: Maria Gros Vatne

FilmKultur
Mona Louise Dysvik Mørk

Frå draum til sorg

Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.

Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild

BokMeldingar
Oddmund Hagen

«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbelt­gjengeri»

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.

Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Kven har makt over kven?

Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure
Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Krevjande buksering i tronge norske fjordar; her kjem taubåten til sin rett. Éin taubåt sleper framme, medan to mindre båtar er kopla til sidene i fall dei kjem for nære land. Bakarst er ein fjerde og siste taubåt i standby dersom lekteren treng å bremse opp.

Foto: Svein Egil Økland

ReportasjeFeature

Taubåten – den maritime arbeidsgampen

For somme sjøfolk er livet på ei ferje eller eit cruiseskip ikkje variert eller spanande nok. Då er kan hende løysinga å hoppe over på tug-en – ein jobb der kvar dag er garantert å vere ulik den førre.

William Sem Fure

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis