Loden kunst
Det rasar ein debatt om kvinnehår for tida. Ein kan sjølvsagt diskutere om saka får meir merksemd enn godt er, men slik det er for dei fleste problemstillingar, kan ein også her gå til kunsten for inspirasjon.
I eldre tid er det tynt med kroppshår, med nokre unnatak. Den tyske renessansekunstnaren Albrecht Dürer (1471–1528) studerte anatomi gjennom heile livet. I trykket «Adam og Eva» frå 1504 kan ein skimte nokre krøllete hår over fikenblada. Interessant nok er dei ikkje å sjå i ei seinare utgåve, som vart utgjeven like etter at kunstnaren døydde.
Den franske målaren Henri Matisse (1869–1954) måla gjerne kroppshår på modellane sine. Dei smeltar inn i motiva som dekorative element.
Meksikanske Frida Kahlo (1907–54) er særleg kjend for sjølvportretta sine. Ho var rekna som særs fager. I måleria understrekar ho samanvaksne augebryn og dunbarten. Dei var ein viktig del av identiteten hennar og var med på å gje henne særpreg.
Fleire kvinnelege kunstnarar har skildra dronninga av Saba, som nettopp var kjend for å ha hårete leggar. Brasilsk-engelske Ana Maria Pacheco (f. 1943) laga like godt ein heil grafisk serie om temaet, som slett ikkje er utan humor.
Med trykket «Hirsute» frå 2011 har irske Niamh McGuinne leika med eventyret om Raudhette. Under den tekkelege kjolen er ho like lodden som ulven. Opninga minner om ein vagina, og antydar at ho ikkje er eit offer, men ein villig partnar. Såleis utfordrar ho eit kjønnsrollemønster som framleis er meir sementert enn mange likar å innrømme.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Det rasar ein debatt om kvinnehår for tida. Ein kan sjølvsagt diskutere om saka får meir merksemd enn godt er, men slik det er for dei fleste problemstillingar, kan ein også her gå til kunsten for inspirasjon.
I eldre tid er det tynt med kroppshår, med nokre unnatak. Den tyske renessansekunstnaren Albrecht Dürer (1471–1528) studerte anatomi gjennom heile livet. I trykket «Adam og Eva» frå 1504 kan ein skimte nokre krøllete hår over fikenblada. Interessant nok er dei ikkje å sjå i ei seinare utgåve, som vart utgjeven like etter at kunstnaren døydde.
Den franske målaren Henri Matisse (1869–1954) måla gjerne kroppshår på modellane sine. Dei smeltar inn i motiva som dekorative element.
Meksikanske Frida Kahlo (1907–54) er særleg kjend for sjølvportretta sine. Ho var rekna som særs fager. I måleria understrekar ho samanvaksne augebryn og dunbarten. Dei var ein viktig del av identiteten hennar og var med på å gje henne særpreg.
Fleire kvinnelege kunstnarar har skildra dronninga av Saba, som nettopp var kjend for å ha hårete leggar. Brasilsk-engelske Ana Maria Pacheco (f. 1943) laga like godt ein heil grafisk serie om temaet, som slett ikkje er utan humor.
Med trykket «Hirsute» frå 2011 har irske Niamh McGuinne leika med eventyret om Raudhette. Under den tekkelege kjolen er ho like lodden som ulven. Opninga minner om ein vagina, og antydar at ho ikkje er eit offer, men ein villig partnar. Såleis utfordrar ho eit kjønnsrollemønster som framleis er meir sementert enn mange likar å innrømme.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Skodespelar Svein Tindberg flettar saman eigne barndomserfaringar med 4000 år gamle forteljingar frå Bibelen.
Foto: Marcel Leliënhof
Høgaktuelle forteljingar frå Midtausten
Trur vi Bibelen er ei utdatert bok, tek vi feil. Svein Tindberg syner korleis gamle jødisk-kristne soger talar til vår eksistens no når bombene fell mellom folkeslag.
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»