Kunst til folket!
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid.
«Keisar Karl V etter slaget ved Mühlberg», 1548, Tizian.
Foto: Museo Nacional del Prado
Kva ville du sagt om du snubla over eit digert måleri frå renessansen ved trafikklyset i ei travel handlegate? Ryttarportrettet av Karl V heidrar sigeren over dei protestantiske fyrstane i slaget ved Mühlberg i 1547. Verket er signert den italienske kunstnaren Tizian, ei praktfull skildring av menneske og hest, med klare referansar til bronseskulpturen av den romerske keisar Marcus Aurelius frå år 176.
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid. Utstillinga A la vuelta de la esquina (Rett rundt hjørnet) er forsynt med eit bykart, så ein kan leite opp bilda av kunstnarar som Goya, Rafael, Rembrandt, Velázquez og Leonardo da Vinci.
Fallgruvene er mange, det er slett ikkje enkelt å få eit slikt stunt til å fungere så godt som dette. Prado har samstundes god øving i denne uvanlege utstillingsforma. På 1930-talet spreidde museet måla kopiar av hovudverka sine til heile 170 bygder kring i landet, såleis at folk der òg skulle få glede av verka. Og i åra 2015–2019 har realistiske kopiar av måleri vore viste i fleire byar i Mellom-Amerika, på dei karibiske øyene, i Manila, delar av USA og Spania.
Etter meir enn eit år med strenge koronatiltak har museet hengt opp digitale trykk av meisterverka sine der folk er, på fasadar, gjerde og dører over heile byen. Perioden mars–juni 2020 var første gong museet stengde sidan det vart bomba under den spanske borgarkrigen. Sidan har besøkstalet gått kraftig ned.
Trykt i høg oppløysing, i full storleik og med staselege gullrammer gir måleria publikum ein realistisk smakebit for å lokke dei attende til musea.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Kva ville du sagt om du snubla over eit digert måleri frå renessansen ved trafikklyset i ei travel handlegate? Ryttarportrettet av Karl V heidrar sigeren over dei protestantiske fyrstane i slaget ved Mühlberg i 1547. Verket er signert den italienske kunstnaren Tizian, ei praktfull skildring av menneske og hest, med klare referansar til bronseskulpturen av den romerske keisar Marcus Aurelius frå år 176.
Eit tjuetal måleri frå renessansen og barokken er strøydde utover Madrids gater av Prado, det spanske nasjonalmuseet i Madrid. Utstillinga A la vuelta de la esquina (Rett rundt hjørnet) er forsynt med eit bykart, så ein kan leite opp bilda av kunstnarar som Goya, Rafael, Rembrandt, Velázquez og Leonardo da Vinci.
Fallgruvene er mange, det er slett ikkje enkelt å få eit slikt stunt til å fungere så godt som dette. Prado har samstundes god øving i denne uvanlege utstillingsforma. På 1930-talet spreidde museet måla kopiar av hovudverka sine til heile 170 bygder kring i landet, såleis at folk der òg skulle få glede av verka. Og i åra 2015–2019 har realistiske kopiar av måleri vore viste i fleire byar i Mellom-Amerika, på dei karibiske øyene, i Manila, delar av USA og Spania.
Etter meir enn eit år med strenge koronatiltak har museet hengt opp digitale trykk av meisterverka sine der folk er, på fasadar, gjerde og dører over heile byen. Perioden mars–juni 2020 var første gong museet stengde sidan det vart bomba under den spanske borgarkrigen. Sidan har besøkstalet gått kraftig ned.
Trykt i høg oppløysing, i full storleik og med staselege gullrammer gir måleria publikum ein realistisk smakebit for å lokke dei attende til musea.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Stillinga i VM-kampen mellom Ding Liren og Gukesh var 4–4 etter 8 av 14 parti.
Foto: Eng Chin An / FIDE
Sjakken lever vidare som eit kuriosum og freak-show, noko som passar meg ganske bra i denne spalta, skriv Atle Grønn.
Når den ambisiøse kokken Almut (Florence Pugh) møter nyskilde Tobias (Andrew Garfield), endrar livet seg for alltid.
Foto: Ymer Media
At eg tek til tårene, betyr ikkje at eg elskar We Live in Time.
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.