Kunst som overleving
«The Fountain of Exhaustion» består av mange trakter som er monterte i ein ståande trekant.
Foto: Ukrainian Pavilion in Venice
Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.
Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.
I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.
I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.
Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.
Eva Furseth
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Veneziabiennalen, ei av dei viktigaste mønstringane av samtidskunst, opnar 23. april. Eit særtrekk ved utstillinga er dei faste nasjonale paviljongane som er bygde spesielt for biennalen. Nasjonalismen som vert vist med denne utstillingsforma, har fått ein del kritikk.
Men i år ser ein at særleg to av paviljongane vert særleg symboltunge. Dørene ved den russiske vert ikkje opna. Dei ansvarlege for biennalen vil ikkje ha dei her i år, dessutan har både kunstnarar og kuratorar for lengst trekt seg i protest mot krigen.
I dei første hektiske vekene av invasjonen var det usikkert om den ukrainske paviljongen kom til å opne. Den ukrainske hovudutstillaren er Pavlo Makov, som skal vise installasjonen «The Fountain of Exhaustion. Acqua Alta (1995–2022)». Krigen spreidde kunstnarane og kuratorane utover Ukraina, kommunikasjonen vart vanskeleg. Dei hadde nok med å overleve, søke tilflukt for seg og familien. Det verka overveldande å skulle gjere ferdig ei utstilling oppi alt dette. Berre det å få dei fysiske gjenstandane frakta ut av landet, verka uoverkommeleg.
I ein krig som dette ser ein kor viktig kunsten er, korleis identiteten vår er knytt til kulturen. Og det vart så mykje viktigare å få vist fram dette Putin forsøker å knuse og utradere.
Trass i at reiser i Ukraina var svært farleg, risikerte kuratoren Maria Lanko livet for å frakte hovudverket ut av landet. Etter sju dramatiske dagar køyrde ho trygt over grensa til Romania. Verket har fått ein del skade på turen og må restaurerast, og resten av utstillinga skal byggast opp i Venezia. Framleis veit ingen om alle kunstnarane og kuratorane får til å kome til opninga.
Eva Furseth
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
Historieforvanskingar
Eskil Skjeldal har skrive fleire bøker, både sakprosa og romanar.
Foto: Vegard Giskehaug
Der mørkeret bur
Eskil Skjeldal er ikkje redd for å gå dit det gjer mest vondt.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.