JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

KunstMeldingar

Digitalt sanseleg

Borgny Svalastog byr på ei open og undrande utstilling. Jo meir ein set seg inn i referansematerialet, jo sterkare og meir nyansert vert opplevinga av utstillinga.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den raude prestekappa «Kåpe for vandring» (2020) er flankert av to kåper i stål, «Gabriels kåpe» og «Mikaels kåpe» (2006). Attanfor er «For månen skine og vegane falle så vide» (1996–2020), 90 mono- trykk under glas på podium. På veggen heng monotypiar frå serien «A Dieu» (2015).

Den raude prestekappa «Kåpe for vandring» (2020) er flankert av to kåper i stål, «Gabriels kåpe» og «Mikaels kåpe» (2006). Attanfor er «For månen skine og vegane falle så vide» (1996–2020), 90 mono- trykk under glas på podium. På veggen heng monotypiar frå serien «A Dieu» (2015).

Foto: Tomasz Wacko

Den raude prestekappa «Kåpe for vandring» (2020) er flankert av to kåper i stål, «Gabriels kåpe» og «Mikaels kåpe» (2006). Attanfor er «For månen skine og vegane falle så vide» (1996–2020), 90 mono- trykk under glas på podium. På veggen heng monotypiar frå serien «A Dieu» (2015).

Den raude prestekappa «Kåpe for vandring» (2020) er flankert av to kåper i stål, «Gabriels kåpe» og «Mikaels kåpe» (2006). Attanfor er «For månen skine og vegane falle så vide» (1996–2020), 90 mono- trykk under glas på podium. På veggen heng monotypiar frå serien «A Dieu» (2015).

Foto: Tomasz Wacko

8711
20210312
8711
20210312

Utstilling

Borgny Svalastog:

Alt kjøtt er som gress

Telemarksmuseet, Notodden
23. januar–1. august
Kuratert av Per Bjarne Boym og Susanne Grina Lange
Utstillinga vandrar vidare til KunstCenteret Silkeborg bad og Museo das Peregrinacions e de Santiago

I den mektige Sal 1 i Telemarks­museet heng ei praktfull utstilling av Borgny Svalastog (f. 1943). Museet byr rundhanda på verk frå det førti år lange kunstnarlivet med installasjonar, frodige broderi, kyrkjeskrud og store monotrykk i ein rik og variert palett.

Medan eg granskar bilda som ligg på nettsida til museet, innser eg at det vert for vanskeleg å ta den lange reisa frå Trondheim på ein trygg måte. Samstundes freistar det å melde stormønstringa av denne bastionen i norsk samtidskunst.

Gjennom åra har eg skrive om korleis museum tilbyr digitale vandringar for folk som av ulike grunnar ikkje kan kome til musea. Men er det råd å få ei så god digital oppleving av ei utstilling at eg kan melde henne? Dette har eg grunda mykje på.

Utstillinga på Notodden er eit fint høve, for eg kjenner godt til dette kunstnarskapet.

Derfor ringde eg til kurator Susanne Grina Lange. Vi vart einige om å gjere eit eksperiment. Ho skulle leie meg gjennom utstillinga gjennom FaceTime. For å førebu meg best mogleg fekk eg tilsendt kart over utstillinga, fleire hundre foto av salen frå fleire vinklar, av kvart verk, av detaljar.

Ein stille morgon, før museet opna for publikum, la vi ut på vandring gjennom det veldige utstillingsrommet. Sal 1 er bygd som cellulosefabrikk for Tinfos Papirfabrikk. Det er heile sju meter under taket. I si tid køyrde heile tog inn i salen og lempa tømmeret rett av ved dei store maskinene.

Sansehjelp

Susanne Grina Lange filma medan ho gjekk gjennom rommet, samstundes som vi snakka saman. Eg fekk ho til å vise seg sjølv som målestokk mot verka, for dette med storleik og korleis verka utfaldar seg i rommet, er vanskeleg å skjøne heilt ut frå fotografi. Eg fekk henne til å gå nærare detaljar eg hadde lyst til å sjå nærare på, sjå verka frå ulike vinklar. Så dette tok si tid.

Vi sneik oss til å kjenne på verka, såleis at ho kunne forklare korleis det kjendest ut. Til vanleg rører eg sjølvsagt aldri eit verk, ein treng jo ikkje det. Når ein står saman med eit verk, sansar ein overflata, materialet, om det er hardt eller mjukt, blankt eller matt, godt nok. Her såg eg fort ei utfordring med den digitale omvisinga. Eg trong sansehjelp. Derfor fekk eg henne til å filme medan ho forsiktig rørte ved verka og forklarte korleis det kjendest. Det hjelpte meg å hugse korleis det var å sjå originalane til kunstnaren.

Vi brukte meir enn halvannan time på runden. Det var ei svært krevjande økt, etterpå var eg rimeleg ør i hovudet. Men då eg igjen såg på fotografia ho hadde sendt meg, forstod eg dei på ein heilt ny måte. Vandringa hadde faktisk gjort nytta si. Det kjendest på eit vis som om eg hadde vore der, samstundes som eg har endå meir lyst til å sjå utstillinga enn nokon gong, med alle sansar.

Store spørsmål

Alt kjøtt er som gress er ei utstilling som løftar oss over kvardagens kjas og mas. Svalastog krinsar kring dei store spørsmåla i livet, om liv og død, sorg og forsoning.

Det første verket vi møter, er «Kåpe for vandring» (2020), ei prestekåpe som er spent ut som ein raud halvmåne. Utsida av den mjuke ullkappa er raud, pryda med broderte granateple, symbolet på det å vere fruktbar, så vel som på evig liv. Innsida av plagget er mørk og overstrødd med gylne stjerner. Her finn vi også to innerlommer, dei skal vere inspirerte av ein gammal egyptisk skikk med å sende med dei døde praktiske gjenstandar for etterlivet. Kåpa slår såleis an grunntonen for utstillinga, vi skal ta verda inn i dødsriket.

Fleire stader i utstillinga er symbol for ulike livsstadium: ei vakkert og rikt ornamentert dåpslue kunstnaren sydde til det yngste barnebarnet sitt (2013), og brureskrinet ho smidde til dotter si (2014). Her er også vakre kyrkjetekstilar frå Grunge kyrkje (1997), der mannen hennar er gravlagd. Ho har lagt ved eit prektig broderi av kunstnaren som eldre kvinne med pilegrimsstav og tittelen «Jeg er på vei» (2020).

Broderia hennar vert ein ikkje lei av å granske, dei er bygde opp med fleire lag av trådar der broderiteknikkar frå mellomalderen møter nyare sting i ein rik og levande struktur. Kvar er ho på veg? Dette er ei open og undrande utstilling, med referansar til litteratur, musikk, religionar og tradisjonar, norske så vel som internasjonale. Jo meir ein set seg inn i referansematerialet, jo sterkare og meir nyansert vert opplevinga av utstillinga.

På sokkelesten

Deretter tek konservatoren av seg på føtene og trør på sokkelesten inn på den svære installasjonen «For månen skine og vegane fall så vide» (1996–2020). Tittelen er henta frå Draumkvedet, dette forunderlege visjonsdiktet frå mellomalderen om Olav Åsteson som i eit syn vandrar til himmel og helvete og attende.

Her ser vi ned på heile 90 monotrykk lagde under glasplater som dekker eit podium på 6 x 10 meter. Dei fargerike trykka minner om eit lappeteppe, verka er abstrakte, men titlane fortel om tema som strekker seg frå det nære og personlege til internasjonale hendingar som har gjort kraftig inntrykk på kunstnaren.

Det er spennande å gå på grafiske verk, det er ikkje ofte ein har høve til det. Det vert så sanseleg, berre ein tynn tekstil mellom foten og kunsten. Brått dundrar det i ein foss så det rungar i telefonen min, berre nokre sekund, så vert det stilt att.

Dette er eit lydverk med opptak frå Tinnfossen. Kvart tjuande minutt vert lyden spelt av. Elvedrønnet viser til ei verselinje i Draumkvedet der Åsteson skildrar lyden av ei elv som han berre høyrer, men ikkje ser. Også tittelen til verket er henta frå kvadet. Verket står såleis som symbol for Gjallarbrui, terskelen over til den andre sida. På same vis som Olav Åsteson i kvadet skal vi ta ferda inn i dødsriket.

887 stikk

Herifrå går vi til verk som handlar om å takle smerte. Eit sterkt verk er installasjonen «887 stikk» (2013), eit klede fylt av rader med knappenåler på eit altarliknande bord. Installasjonen er laga saman med sonen Nils Svalastog.

Verket fortel om gjentekne små stikk. Eit lite stikk er ikkje noko å uroe seg over, det gror og vert godt att. Med kva om ein får slike over lengre tid? Vil det då bli lækt, vil ein få forståing og hjelp? Får ein eitt stort, djupt sår, vil andre sjå det og hjelpe til. Verket fortel at vi må ha auga opne for dei små stikka.

Framtidsminne

På veg ut granskar vi den omfattande serien A Dieu (2015). Arbeida er utførte som monotrykk, ein grafisk teknikk der ein berre lagar eitt eksemplar av kvart trykk. Bilda er trykte i fleire lag, noko som gir varme, fyldige fargar og en vibrerande, tredimensjonal effekt. Motiva minner om notepapir som er dekte av lette, virtuose strekføringar.

Dei tretti trykka tek føre seg sorg og kjensla av tap. Det siste verket lyser i kvitt, med den forsonande tittelen «Til hvile» (2015). Så står vi framfor det siste verket i utstillinga, installasjonen «Framtidsminne» (1995). Verket handlar om smerta over tapet av ein son som fekk aids, verket er laga like føre det vart utvikla effektiv behandling mot sjukdommen. Blikkfanget er den blodraude pastellen på veggen. På ramma står to postkort, utsnitt av freskar av den italienske tidlegrenessansekunstnaren Giotto di Bondone (1267–1337). I det eine ser vi «Judaskysset», i det andre sørgjer Maria over den livlause sonen. Under står eit nattbord med vaskefat og bunkar av smertestillande tablettar.

På den eine sida fortel verket om den eviggyldige altoppslukande sorgsmerta, samstundes verkar trøysta uhyggeleg mager – kvite tablettar som skal døyve kjenslene for nokre timar. Det er heller ikkje råd å sjå på verket utan å tenke på bispekåpa som Svalastog laga til biskopen i Agder og Telemark i 2004. I ei tid med rivande diskusjonar kring om homofile skulle ha rett til å gifte seg i kyrkja, sydde ho regnbogefargane inn i fôret. Kvar gong biskopen løftar handa for å gje velsigning, visest det internasjonale symbolet for homofil frigjering.

Det er ekstra sterkt å sjå «Framtidsminne» i lys av den verdsomspennande pandemien som rasar på kloten. Er vi tilstrekkeleg rusta for dei ekstra påkjenningane?

Utstillinga gir oss i så måte eit løft, vi treng iblant å legge ut på ei slik dristig tankereise som den Olav Åsteson gjorde. Svalastog dannar ei trygg og sterk ramme kring vanskelege og såre tema som ein gjerne vegrar seg for å tenke på. Og kvart tjuande minutt rungar drønn av Tinnfossen gjennom salen.

Eva Furseth

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Utstilling

Borgny Svalastog:

Alt kjøtt er som gress

Telemarksmuseet, Notodden
23. januar–1. august
Kuratert av Per Bjarne Boym og Susanne Grina Lange
Utstillinga vandrar vidare til KunstCenteret Silkeborg bad og Museo das Peregrinacions e de Santiago

I den mektige Sal 1 i Telemarks­museet heng ei praktfull utstilling av Borgny Svalastog (f. 1943). Museet byr rundhanda på verk frå det førti år lange kunstnarlivet med installasjonar, frodige broderi, kyrkjeskrud og store monotrykk i ein rik og variert palett.

Medan eg granskar bilda som ligg på nettsida til museet, innser eg at det vert for vanskeleg å ta den lange reisa frå Trondheim på ein trygg måte. Samstundes freistar det å melde stormønstringa av denne bastionen i norsk samtidskunst.

Gjennom åra har eg skrive om korleis museum tilbyr digitale vandringar for folk som av ulike grunnar ikkje kan kome til musea. Men er det råd å få ei så god digital oppleving av ei utstilling at eg kan melde henne? Dette har eg grunda mykje på.

Utstillinga på Notodden er eit fint høve, for eg kjenner godt til dette kunstnarskapet.

Derfor ringde eg til kurator Susanne Grina Lange. Vi vart einige om å gjere eit eksperiment. Ho skulle leie meg gjennom utstillinga gjennom FaceTime. For å førebu meg best mogleg fekk eg tilsendt kart over utstillinga, fleire hundre foto av salen frå fleire vinklar, av kvart verk, av detaljar.

Ein stille morgon, før museet opna for publikum, la vi ut på vandring gjennom det veldige utstillingsrommet. Sal 1 er bygd som cellulosefabrikk for Tinfos Papirfabrikk. Det er heile sju meter under taket. I si tid køyrde heile tog inn i salen og lempa tømmeret rett av ved dei store maskinene.

Sansehjelp

Susanne Grina Lange filma medan ho gjekk gjennom rommet, samstundes som vi snakka saman. Eg fekk ho til å vise seg sjølv som målestokk mot verka, for dette med storleik og korleis verka utfaldar seg i rommet, er vanskeleg å skjøne heilt ut frå fotografi. Eg fekk henne til å gå nærare detaljar eg hadde lyst til å sjå nærare på, sjå verka frå ulike vinklar. Så dette tok si tid.

Vi sneik oss til å kjenne på verka, såleis at ho kunne forklare korleis det kjendest ut. Til vanleg rører eg sjølvsagt aldri eit verk, ein treng jo ikkje det. Når ein står saman med eit verk, sansar ein overflata, materialet, om det er hardt eller mjukt, blankt eller matt, godt nok. Her såg eg fort ei utfordring med den digitale omvisinga. Eg trong sansehjelp. Derfor fekk eg henne til å filme medan ho forsiktig rørte ved verka og forklarte korleis det kjendest. Det hjelpte meg å hugse korleis det var å sjå originalane til kunstnaren.

Vi brukte meir enn halvannan time på runden. Det var ei svært krevjande økt, etterpå var eg rimeleg ør i hovudet. Men då eg igjen såg på fotografia ho hadde sendt meg, forstod eg dei på ein heilt ny måte. Vandringa hadde faktisk gjort nytta si. Det kjendest på eit vis som om eg hadde vore der, samstundes som eg har endå meir lyst til å sjå utstillinga enn nokon gong, med alle sansar.

Store spørsmål

Alt kjøtt er som gress er ei utstilling som løftar oss over kvardagens kjas og mas. Svalastog krinsar kring dei store spørsmåla i livet, om liv og død, sorg og forsoning.

Det første verket vi møter, er «Kåpe for vandring» (2020), ei prestekåpe som er spent ut som ein raud halvmåne. Utsida av den mjuke ullkappa er raud, pryda med broderte granateple, symbolet på det å vere fruktbar, så vel som på evig liv. Innsida av plagget er mørk og overstrødd med gylne stjerner. Her finn vi også to innerlommer, dei skal vere inspirerte av ein gammal egyptisk skikk med å sende med dei døde praktiske gjenstandar for etterlivet. Kåpa slår såleis an grunntonen for utstillinga, vi skal ta verda inn i dødsriket.

Fleire stader i utstillinga er symbol for ulike livsstadium: ei vakkert og rikt ornamentert dåpslue kunstnaren sydde til det yngste barnebarnet sitt (2013), og brureskrinet ho smidde til dotter si (2014). Her er også vakre kyrkjetekstilar frå Grunge kyrkje (1997), der mannen hennar er gravlagd. Ho har lagt ved eit prektig broderi av kunstnaren som eldre kvinne med pilegrimsstav og tittelen «Jeg er på vei» (2020).

Broderia hennar vert ein ikkje lei av å granske, dei er bygde opp med fleire lag av trådar der broderiteknikkar frå mellomalderen møter nyare sting i ein rik og levande struktur. Kvar er ho på veg? Dette er ei open og undrande utstilling, med referansar til litteratur, musikk, religionar og tradisjonar, norske så vel som internasjonale. Jo meir ein set seg inn i referansematerialet, jo sterkare og meir nyansert vert opplevinga av utstillinga.

På sokkelesten

Deretter tek konservatoren av seg på føtene og trør på sokkelesten inn på den svære installasjonen «For månen skine og vegane fall så vide» (1996–2020). Tittelen er henta frå Draumkvedet, dette forunderlege visjonsdiktet frå mellomalderen om Olav Åsteson som i eit syn vandrar til himmel og helvete og attende.

Her ser vi ned på heile 90 monotrykk lagde under glasplater som dekker eit podium på 6 x 10 meter. Dei fargerike trykka minner om eit lappeteppe, verka er abstrakte, men titlane fortel om tema som strekker seg frå det nære og personlege til internasjonale hendingar som har gjort kraftig inntrykk på kunstnaren.

Det er spennande å gå på grafiske verk, det er ikkje ofte ein har høve til det. Det vert så sanseleg, berre ein tynn tekstil mellom foten og kunsten. Brått dundrar det i ein foss så det rungar i telefonen min, berre nokre sekund, så vert det stilt att.

Dette er eit lydverk med opptak frå Tinnfossen. Kvart tjuande minutt vert lyden spelt av. Elvedrønnet viser til ei verselinje i Draumkvedet der Åsteson skildrar lyden av ei elv som han berre høyrer, men ikkje ser. Også tittelen til verket er henta frå kvadet. Verket står såleis som symbol for Gjallarbrui, terskelen over til den andre sida. På same vis som Olav Åsteson i kvadet skal vi ta ferda inn i dødsriket.

887 stikk

Herifrå går vi til verk som handlar om å takle smerte. Eit sterkt verk er installasjonen «887 stikk» (2013), eit klede fylt av rader med knappenåler på eit altarliknande bord. Installasjonen er laga saman med sonen Nils Svalastog.

Verket fortel om gjentekne små stikk. Eit lite stikk er ikkje noko å uroe seg over, det gror og vert godt att. Med kva om ein får slike over lengre tid? Vil det då bli lækt, vil ein få forståing og hjelp? Får ein eitt stort, djupt sår, vil andre sjå det og hjelpe til. Verket fortel at vi må ha auga opne for dei små stikka.

Framtidsminne

På veg ut granskar vi den omfattande serien A Dieu (2015). Arbeida er utførte som monotrykk, ein grafisk teknikk der ein berre lagar eitt eksemplar av kvart trykk. Bilda er trykte i fleire lag, noko som gir varme, fyldige fargar og en vibrerande, tredimensjonal effekt. Motiva minner om notepapir som er dekte av lette, virtuose strekføringar.

Dei tretti trykka tek føre seg sorg og kjensla av tap. Det siste verket lyser i kvitt, med den forsonande tittelen «Til hvile» (2015). Så står vi framfor det siste verket i utstillinga, installasjonen «Framtidsminne» (1995). Verket handlar om smerta over tapet av ein son som fekk aids, verket er laga like føre det vart utvikla effektiv behandling mot sjukdommen. Blikkfanget er den blodraude pastellen på veggen. På ramma står to postkort, utsnitt av freskar av den italienske tidlegrenessansekunstnaren Giotto di Bondone (1267–1337). I det eine ser vi «Judaskysset», i det andre sørgjer Maria over den livlause sonen. Under står eit nattbord med vaskefat og bunkar av smertestillande tablettar.

På den eine sida fortel verket om den eviggyldige altoppslukande sorgsmerta, samstundes verkar trøysta uhyggeleg mager – kvite tablettar som skal døyve kjenslene for nokre timar. Det er heller ikkje råd å sjå på verket utan å tenke på bispekåpa som Svalastog laga til biskopen i Agder og Telemark i 2004. I ei tid med rivande diskusjonar kring om homofile skulle ha rett til å gifte seg i kyrkja, sydde ho regnbogefargane inn i fôret. Kvar gong biskopen løftar handa for å gje velsigning, visest det internasjonale symbolet for homofil frigjering.

Det er ekstra sterkt å sjå «Framtidsminne» i lys av den verdsomspennande pandemien som rasar på kloten. Er vi tilstrekkeleg rusta for dei ekstra påkjenningane?

Utstillinga gir oss i så måte eit løft, vi treng iblant å legge ut på ei slik dristig tankereise som den Olav Åsteson gjorde. Svalastog dannar ei trygg og sterk ramme kring vanskelege og såre tema som ein gjerne vegrar seg for å tenke på. Og kvart tjuande minutt rungar drønn av Tinnfossen gjennom salen.

Eva Furseth

Emneknaggar

Fleire artiklar

Myndigheten för psykologisk försvar set drapet på to svenske fotballsupporterar i Brussel i oktober i fjor i samanband med påverknadskampanjar mot Sverige.

Myndigheten för psykologisk försvar set drapet på to svenske fotballsupporterar i Brussel i oktober i fjor i samanband med påverknadskampanjar mot Sverige.

Foto: Martin Meissner / AP / NTB

Samfunn

Framande makter mot folkhemmet

Sverige merkar presset frå Russland, Kina og Midtausten og har sett ein statleg etat til å spore opp påverknadskampanjar. Bør Noreg gjere det same?

Christiane Jordheim Larsen
Myndigheten för psykologisk försvar set drapet på to svenske fotballsupporterar i Brussel i oktober i fjor i samanband med påverknadskampanjar mot Sverige.

Myndigheten för psykologisk försvar set drapet på to svenske fotballsupporterar i Brussel i oktober i fjor i samanband med påverknadskampanjar mot Sverige.

Foto: Martin Meissner / AP / NTB

Samfunn

Framande makter mot folkhemmet

Sverige merkar presset frå Russland, Kina og Midtausten og har sett ein statleg etat til å spore opp påverknadskampanjar. Bør Noreg gjere det same?

Christiane Jordheim Larsen
Jeffrey Wright spelar rolla som forfattaren Thelonious «Monk» Ellison.

Jeffrey Wright spelar rolla som forfattaren Thelonious «Monk» Ellison.

Foto: Prime Video

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Moro for middelklassen

Den er ikkje tung på labben, American Fiction, som gjer det veldig lett å le.

KommentarSamfunn
EinarHaakaas

Gjengkrim – ein varsla katastrofe

Det går knapt ein dag utan grove valdshendingar i Oslo. Bak står gjengar og mektige kriminelle nettverk som har vakse fram dei siste ti åra.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro
Sofi Oksanen er av dei  forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Sofi Oksanen er av dei forfattarane som har fått flest prisar i Norden. Bøkene hennar er omsette til 46 språk. Biletet er frå bokmessa i Wien i 2022.

Foto: Nicola Montfort / Wikimedia Commons

LitteraturKultur

Vald mot kvinner som våpen

Sofi Oksanen ønskte å skrive ei bok som er tilgjengeleg for vanlege lesarar, som kan lesast utan kart og utan at ein treng følgje krigsnyhenda dag for dag. At essayet Putins krig mot kvinner skulle bli så skremmande, såg ho ikkje heilt for seg.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis