Kostymekomedie
Galen gresk meisterregissør skapar skøy i britisk storfilm.
Rachel Weisz (t.v.) som Sarah og Olivia Colman som dronning Anne i dette kongelege kostymedramaet.
Foto: 20th Century Fox
Komedie/kostymedrama
Regi: Yorgos Lanthimos
The Favourite
Med: Olivia Colman, Rachel Weisz, Emma Stone
Når ein slepper laus Yorgos Lanthimos på det britiske monarkiet, ber ein ikkje om ei seriøs skildring. Han viser dronning Anne (Colman) frå 1700-talet liten nåde. Den sjuke monarken blir styrt av Sarah (Weisz), men då kusina hennar, Abigail (Stone), kjem på slottsdøra for å arbeide som tenestejente, siktar ho mot ein framskoten favorittposisjon. Dei tre sjonglerer samstundes fjollete fyrar frå whigar og toryar i korthuset Storbritannia.
Historiehersing
Det historisk korrekte står ikkje i vegen for ei forfriskande forteljing, men mykje her er basert på verkelege hendingar, sjølv om trekantdramaet om makt kanskje ikkje var like seksuelt krydra i røynda. Dialogen er vulgær og grotesk, truleg ikkje språkhistorisk presis, men grådig gøy. Heseblesande barokkmusikk held tempoet oppe. Kamerakøyringane i det overdådige slottet er forvitnelege. Produksjonsdesignen er kosteleg med framifrå fargar og lyssetting pluss glitrande kostyme.
Alltid absurd
The Favourite innfrir som underhaldande storproduksjon, men er sær nok til å halde på fans av galningen Lanthimos. Filmen er stilig, bitande og vittig. Lanthimos tyr støtt til absurd humor, og han lukkast. Det haglar prisar over dei tre skodespelarane Colman, Weisz og Stone for plettfrie parodiske framtoningar. Utan å vere like genialt vittig som The Lobster, eller så mørk som The Killing of a Sacred Deer, er stemninga stor. Det er kjekt å sjå så morosame og visuelt ville filmar på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie/kostymedrama
Regi: Yorgos Lanthimos
The Favourite
Med: Olivia Colman, Rachel Weisz, Emma Stone
Når ein slepper laus Yorgos Lanthimos på det britiske monarkiet, ber ein ikkje om ei seriøs skildring. Han viser dronning Anne (Colman) frå 1700-talet liten nåde. Den sjuke monarken blir styrt av Sarah (Weisz), men då kusina hennar, Abigail (Stone), kjem på slottsdøra for å arbeide som tenestejente, siktar ho mot ein framskoten favorittposisjon. Dei tre sjonglerer samstundes fjollete fyrar frå whigar og toryar i korthuset Storbritannia.
Historiehersing
Det historisk korrekte står ikkje i vegen for ei forfriskande forteljing, men mykje her er basert på verkelege hendingar, sjølv om trekantdramaet om makt kanskje ikkje var like seksuelt krydra i røynda. Dialogen er vulgær og grotesk, truleg ikkje språkhistorisk presis, men grådig gøy. Heseblesande barokkmusikk held tempoet oppe. Kamerakøyringane i det overdådige slottet er forvitnelege. Produksjonsdesignen er kosteleg med framifrå fargar og lyssetting pluss glitrande kostyme.
Alltid absurd
The Favourite innfrir som underhaldande storproduksjon, men er sær nok til å halde på fans av galningen Lanthimos. Filmen er stilig, bitande og vittig. Lanthimos tyr støtt til absurd humor, og han lukkast. Det haglar prisar over dei tre skodespelarane Colman, Weisz og Stone for plettfrie parodiske framtoningar. Utan å vere like genialt vittig som The Lobster, eller så mørk som The Killing of a Sacred Deer, er stemninga stor. Det er kjekt å sjå så morosame og visuelt ville filmar på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.