JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Kostymekomedie

Galen gresk meisterregissør skapar skøy i britisk storfilm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Rachel Weisz (t.v.) som Sarah og Olivia Colman som dronning Anne i dette kongelege kostymedramaet.

Rachel Weisz (t.v.) som Sarah og Olivia Colman som dronning Anne i dette kongelege kostymedramaet.

Foto: 20th Century Fox

Rachel Weisz (t.v.) som Sarah og Olivia Colman som dronning Anne i dette kongelege kostymedramaet.

Rachel Weisz (t.v.) som Sarah og Olivia Colman som dronning Anne i dette kongelege kostymedramaet.

Foto: 20th Century Fox

1752
20190118
1752
20190118

Komedie/kostyme­drama

Regi: Yorgos Lanthimos

The Favourite

Med: Olivia Colman, Rachel Weisz, Emma Stone

Når ein slepper laus Yorgos Lanthimos på det britiske monarkiet, ber ein ikkje om ei seriøs skildring. Han viser dronning Anne (Colman) frå 1700-talet liten nåde. Den sjuke monarken blir styrt av Sarah (Weisz), men då kusina hennar, Abigail (Stone), kjem på slottsdøra for å arbeide som tenestejente, siktar ho mot ein framskoten favorittposisjon. Dei tre sjonglerer samstundes fjollete fyrar frå whigar og toryar i korthuset Storbritannia.

Historiehersing

Det historisk korrekte står ikkje i vegen for ei forfriskande forteljing, men mykje her er basert på verkelege hendingar, sjølv om trekantdramaet om makt kanskje ikkje var like seksuelt krydra i røynda. Dialogen er vulgær og grotesk, truleg ikkje språkhistorisk presis, men grådig gøy. Heseblesande barokkmusikk held tempoet oppe. Kamerakøyringane i det overdådige slottet er forvitnelege. Produksjonsdesignen er kosteleg med framifrå fargar og lyssetting pluss glitrande kostyme.

Alltid absurd

The Favourite innfrir som underhaldande storproduksjon, men er sær nok til å halde på fans av galningen Lanthimos. Filmen er stilig, bitande og vittig. Lanthimos tyr støtt til absurd humor, og han lukkast. Det haglar prisar over dei tre skodespelarane Colman, Weisz og Stone for plettfrie parodiske framtoningar. Utan å vere like genialt vittig som The Lobster, eller så mørk som The Killing of a Sacred Deer, er stemninga stor. Det er kjekt å sjå så morosame og visuelt ville filmar på kino.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Komedie/kostyme­drama

Regi: Yorgos Lanthimos

The Favourite

Med: Olivia Colman, Rachel Weisz, Emma Stone

Når ein slepper laus Yorgos Lanthimos på det britiske monarkiet, ber ein ikkje om ei seriøs skildring. Han viser dronning Anne (Colman) frå 1700-talet liten nåde. Den sjuke monarken blir styrt av Sarah (Weisz), men då kusina hennar, Abigail (Stone), kjem på slottsdøra for å arbeide som tenestejente, siktar ho mot ein framskoten favorittposisjon. Dei tre sjonglerer samstundes fjollete fyrar frå whigar og toryar i korthuset Storbritannia.

Historiehersing

Det historisk korrekte står ikkje i vegen for ei forfriskande forteljing, men mykje her er basert på verkelege hendingar, sjølv om trekantdramaet om makt kanskje ikkje var like seksuelt krydra i røynda. Dialogen er vulgær og grotesk, truleg ikkje språkhistorisk presis, men grådig gøy. Heseblesande barokkmusikk held tempoet oppe. Kamerakøyringane i det overdådige slottet er forvitnelege. Produksjonsdesignen er kosteleg med framifrå fargar og lyssetting pluss glitrande kostyme.

Alltid absurd

The Favourite innfrir som underhaldande storproduksjon, men er sær nok til å halde på fans av galningen Lanthimos. Filmen er stilig, bitande og vittig. Lanthimos tyr støtt til absurd humor, og han lukkast. Det haglar prisar over dei tre skodespelarane Colman, Weisz og Stone for plettfrie parodiske framtoningar. Utan å vere like genialt vittig som The Lobster, eller så mørk som The Killing of a Sacred Deer, er stemninga stor. Det er kjekt å sjå så morosame og visuelt ville filmar på kino.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

HumorFeature

Matprat og alder

Sei meg korleis du uttalar namn på matvarer, og eg skal seia kor gamal du er.

May Linn Clement
HumorFeature

Matprat og alder

Sei meg korleis du uttalar namn på matvarer, og eg skal seia kor gamal du er.

May Linn Clement
Det er ein svir å oppleve korleis den bokelskande Matilda tar eit oppgjer med vonde rektor Trunchbull.

Det er ein svir å oppleve korleis den bokelskande Matilda tar eit oppgjer med vonde rektor Trunchbull.

Foto: Grethe Nygaard, Rogaland Teater

TeaterMeldingar
DAG OG TID

Festleg framsyning av musikalen Matilda

Matilda har i årevis gjort suksess som musikal. No også på Rogaland Teater.

Den tsjekkiske nasjonalromantikaren Antonín Dvořák (1841–1904).

Den tsjekkiske nasjonalromantikaren Antonín Dvořák (1841–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Grått og keisamt

Bestion mislukkast i å modernisera Scarlatti og Dvořák.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis