Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Hovudet under vatn

USA og Russland hamnar i ubåtklammeri i vassen actionfilm.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Filmen har både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av, meiner Håkon Tveit.

Filmen har både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av, meiner Håkon Tveit.

Foto: Nordisk Film Distribusjon

Filmen har både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av, meiner Håkon Tveit.

Filmen har både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av, meiner Håkon Tveit.

Foto: Nordisk Film Distribusjon

2058
20190104
2058
20190104

Actionthriller

Regi: Donovan Marsh

Hunter Killer

Med: Gerald Butler, Gary Oldman

Torpedoar losnar då ein ubåt frå USA spionerer på ein russisk ubåt i Barentshavet. Det går gale for alle utan at ein veit kven skurkane er. Pentagon ringer ringreven Kaptein Glass (Butler) for å leia ein ny ubåt inn under radaren. Brått skal dei staute marinegastane frå Statane redde relativt harmlause russarar frå superslemme, blodtørstige russiske kuppmakarar, helst utan å skape atomkrig.

Alle snakkar engelsk

Glass blir presentert med rifle på hjortejakt som ein jaktmann som kan drepe, men veit å lata folk og fe leve når det høver. Det mest formildande med filmen er bodskapen om at ein kan tenke før ein skyt, og at dialog ikkje er så dumt. Med det sagt har filmen både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av. Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke: tulleaksent på engelsk som skal tyde at ein snakkar russisk, slaviske erkeskurkar og svenske Mikael Nyqvist i rolla som snill russar.

Sjaber sjangerøving

Estetisk er filmen ei øving i standard prosedyrar. Han er blotta for visuelle visjonar. Det meste luktar billige studioløysingar. Solide namn i eit par sekundære roller blir skugga for av at Gerald Butler i hovudrolla knapt kan kallast skodespelar. Lydsporet har ikkje éin einaste original tanke. Obligatorisk pulserande spenningsmusikk er keisamt. Idétørken er best illustrert av to nærast identiske avslutningsscener med forbrødring mellom barske menn som har redda dagen. Ein ubåtfilm som ikkje kjennest klaustrofobisk utover at ein vil rømme frå kinosalen, vantar noko i utforming. Sidan Hunter Killer floppa i heimlandet, er det rart at norske kinoar skal bruka salplass på endå ei platt sjangerøving frå USA.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Actionthriller

Regi: Donovan Marsh

Hunter Killer

Med: Gerald Butler, Gary Oldman

Torpedoar losnar då ein ubåt frå USA spionerer på ein russisk ubåt i Barentshavet. Det går gale for alle utan at ein veit kven skurkane er. Pentagon ringer ringreven Kaptein Glass (Butler) for å leia ein ny ubåt inn under radaren. Brått skal dei staute marinegastane frå Statane redde relativt harmlause russarar frå superslemme, blodtørstige russiske kuppmakarar, helst utan å skape atomkrig.

Alle snakkar engelsk

Glass blir presentert med rifle på hjortejakt som ein jaktmann som kan drepe, men veit å lata folk og fe leve når det høver. Det mest formildande med filmen er bodskapen om at ein kan tenke før ein skyt, og at dialog ikkje er så dumt. Med det sagt har filmen både dialogar og monologar med pompøst pjatt ein må le av. Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke: tulleaksent på engelsk som skal tyde at ein snakkar russisk, slaviske erkeskurkar og svenske Mikael Nyqvist i rolla som snill russar.

Sjaber sjangerøving

Estetisk er filmen ei øving i standard prosedyrar. Han er blotta for visuelle visjonar. Det meste luktar billige studioløysingar. Solide namn i eit par sekundære roller blir skugga for av at Gerald Butler i hovudrolla knapt kan kallast skodespelar. Lydsporet har ikkje éin einaste original tanke. Obligatorisk pulserande spenningsmusikk er keisamt. Idétørken er best illustrert av to nærast identiske avslutningsscener med forbrødring mellom barske menn som har redda dagen. Ein ubåtfilm som ikkje kjennest klaustrofobisk utover at ein vil rømme frå kinosalen, vantar noko i utforming. Sidan Hunter Killer floppa i heimlandet, er det rart at norske kinoar skal bruka salplass på endå ei platt sjangerøving frå USA.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Hunter Killer har i det heile ei mengd element som får blodet mitt til å koke.

Håkon Tveit

Emneknaggar

Fleire artiklar

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Eystein Hanssen då han talte på LOs representantskapsmøte i 2020, første gong Forfatterforbundet var med som eige LO-forbund.

Foto: Vidar Ruud / NTB

KommentarSamfunn

Forfatterforbundet på ranstokt

Kanskje skulle Forfatterforbundet ha noko å vise til før dei speler ut grådigskapen sin. Som ei byrjing kunne dei offentleggjere medlemslista.

Jan H. Landro
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø
Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Bjørn Rasmussen vaks opp blant dyr – ikkje minst hestar. Det har forma forfattarskapet hans.

Foto: Frida Gregersen

LitteraturKultur

I fri dressur

Når vi endeleg får lese kontroversielle Bjørn Rasmussen på norsk, handlar det om ei hestejente. Men skinnet bedrar.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis