Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

Meldingar

Gripande utvandrarkrønike

Edvard Hoems romansuksess går vakkert til scenen.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Hilde Gjermundsen Broch og Jon Bleiklie Devik gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, skriv Bent Kvalvik.

Hilde Gjermundsen Broch og Jon Bleiklie Devik gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Dag Jenssen

Hilde Gjermundsen Broch og Jon Bleiklie Devik gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, skriv Bent Kvalvik.

Hilde Gjermundsen Broch og Jon Bleiklie Devik gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, skriv Bent Kvalvik.

Foto: Dag Jenssen

2571
20200320
2571
20200320

Det Norske Teatret

Edvard Hoem:

Slåttekar i himmelen

Dramatisert av Kristian Lykkeslet Strømskag
Regi: Bentein Baardson
Scenografi: Arne Nøst
Videodesignar: Reidar Andreas Richardsen

Edvard Hoems indirekte sjølvbiografiske romanar, om den hardtarbeidande familien i det karrige Vest-Noreg for over 150 år sidan, har alt fengsla og rørt norske lesarar i nokre år. Det første bandet, Slåttekar i himmelen, er vel alt no å rekne for ein klassikar. Det er ei stor utfordring å ta ei såpass fasettert forteljing til teaterscenen. Men samstundes, her er det hendingar som bed om å få kome til syne, og personskildringar som bed om å få kjøt og blod. Ein kan trygt slå fast at Det Norske Teatret har greidd det, relativt nøkternt utstyrt, men i spel og forteljeteknikk sannferdig og frodig.

Her handlar det om den trauste og heiderlege husmannen Knut Nesje, som er slåttekar for storbonden og drøymer om betre tider for seg og kona og borna, alt medan han må sjå borna rømme bygda og kona bli sliten, trist og gamal. Svigerinna hans, og den eine sonen, forlèt det framtidslause Noreg og dreg til Amerika, og slik held historia parallelt fram på to sider av Atlanteren.

Her er hendingar og lagnader som grip oss og held oss i ande, sjølv for oss som har lese boka og for lengst laga våre eigne bilete av stadane og menneska. Jon Bleiklie Devik og Heidi Gjermundsen Broch gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, og Sara Fellmann som den driftige, fine og sterke Gjertine er fullstendig i romanånda. Ensemblet elles gjer òg inspirert innsats, og den semiepiske dramaforma, som vekslar mellom direkte spel og forteljeteater, fungerer i denne samanhengen forunderleg saumlaust. I Bentein Baardsons regi er det gjennomført ein rank, direkte tone som ikkje kan unngå å treffe oss heime, og i Arne Nøsts lett spartanske, men sterkt biletmanande scenografi – ja, her er det òg vedunderlege projeksjonar av vestlandske landskap og amerikansk prærie – er vi heile tida til stades i det vi ser og høyrer.

Det kjem no og da kritiske røyster til norsk teater om tendensen til å la ny norsk dramatikk vere representert av dramatiserte romanar. Kan hende har det vore mykje av det i seinare tid. Men at norsk originalskriven dramatikk tapar i merksemdskampen, kan ein ikkje berre skulde teatera for. Publikum vil trass i alt gjerne ha den gode historia. Da lyt ein ta han frå der han er å finne. Og denne gongen er det hjå Edvard Hoem.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Det Norske Teatret

Edvard Hoem:

Slåttekar i himmelen

Dramatisert av Kristian Lykkeslet Strømskag
Regi: Bentein Baardson
Scenografi: Arne Nøst
Videodesignar: Reidar Andreas Richardsen

Edvard Hoems indirekte sjølvbiografiske romanar, om den hardtarbeidande familien i det karrige Vest-Noreg for over 150 år sidan, har alt fengsla og rørt norske lesarar i nokre år. Det første bandet, Slåttekar i himmelen, er vel alt no å rekne for ein klassikar. Det er ei stor utfordring å ta ei såpass fasettert forteljing til teaterscenen. Men samstundes, her er det hendingar som bed om å få kome til syne, og personskildringar som bed om å få kjøt og blod. Ein kan trygt slå fast at Det Norske Teatret har greidd det, relativt nøkternt utstyrt, men i spel og forteljeteknikk sannferdig og frodig.

Her handlar det om den trauste og heiderlege husmannen Knut Nesje, som er slåttekar for storbonden og drøymer om betre tider for seg og kona og borna, alt medan han må sjå borna rømme bygda og kona bli sliten, trist og gamal. Svigerinna hans, og den eine sonen, forlèt det framtidslause Noreg og dreg til Amerika, og slik held historia parallelt fram på to sider av Atlanteren.

Her er hendingar og lagnader som grip oss og held oss i ande, sjølv for oss som har lese boka og for lengst laga våre eigne bilete av stadane og menneska. Jon Bleiklie Devik og Heidi Gjermundsen Broch gjev nydelege tolkingar av ekteparet Nesje, og Sara Fellmann som den driftige, fine og sterke Gjertine er fullstendig i romanånda. Ensemblet elles gjer òg inspirert innsats, og den semiepiske dramaforma, som vekslar mellom direkte spel og forteljeteater, fungerer i denne samanhengen forunderleg saumlaust. I Bentein Baardsons regi er det gjennomført ein rank, direkte tone som ikkje kan unngå å treffe oss heime, og i Arne Nøsts lett spartanske, men sterkt biletmanande scenografi – ja, her er det òg vedunderlege projeksjonar av vestlandske landskap og amerikansk prærie – er vi heile tida til stades i det vi ser og høyrer.

Det kjem no og da kritiske røyster til norsk teater om tendensen til å la ny norsk dramatikk vere representert av dramatiserte romanar. Kan hende har det vore mykje av det i seinare tid. Men at norsk originalskriven dramatikk tapar i merksemdskampen, kan ein ikkje berre skulde teatera for. Publikum vil trass i alt gjerne ha den gode historia. Da lyt ein ta han frå der han er å finne. Og denne gongen er det hjå Edvard Hoem.

Bent Kvalvik

Bent Kvalvik er filmarkivar og fast teatermeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Opprørssoldatar ved ei brennande kiste i mausoleet til Hafez al-Assad, som styrte Syria frå 1970 til han døydde i 2000. Mausoleet til den tidlegare diktatoren står i landsbyen Qardaha i Latakia-provinsen nordvest i landet.

Foto: Aaref Watad / AFP / NTB

Samfunn

I oska etter Assad

Ikkje alle i Syria jublar over at diktaturet har falle.

Per Anders Todal
Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Finansminister og leiar for Senterpartiet Trygve Slagsvold Vedum på landsstyremøtet i år. Partiet har falle kraftig på dei nyaste meiningsmålingane.

Foto: Thomas Fure / NTB

Samfunn
Sofie May Rånes

– Populisme er ikkje noko å vere redd for

Trass i dårlege meiningsmålingar har statssekretær Skjalg Fjellheim trua på at Senterpartiet har den beste politikken for Noreg.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Ein mann trakkar på ein plakat av Bashar al-Assad i Damaskus.

Foto: Amr Abdallah Dalsh / Reuters / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Uviss lagnad for Syria

Det store spørsmålet no er kva som vil skje framover i Syria, etter at opposisjonen overraskande fort tok over heile det regimekontrollerte Syria nesten utan militær motstand.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Andrea Bræin Hovig og Tayo Cittadella Jacobsen i rollene som Marianne og Tor, som møtest på Nesoddferja.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Leiken kjærleik

Alle gode ting er faktisk tre, om du lurte på om trilogien til Dag Johan Haugerud held heilt til mål.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen
Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember,  fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Lysspel på fasaden av Notre-Dame 6. desember, fem og eit halvt år etter brannen som la katedralen i ruinar.

Foto: Sarah Meyssonnier / Reuters / NTB

Feature

Frå oskehav til lysfest

PARIS: Notre-Dame kan atter bevege, forkynne og forføre.

Bjørn Kvalsvik Nicolaysen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis