Wes' verd
Wes Anderson sprenger Wes Anderson-skalaen.
Frå venstre Fisher Stevens, Jeffrey Wright, Tony Revolori og Bob Balaban i den nye filmen frå Wes Anderson.
Foto: : Pop. 87 Productions / Focus Features / Universal Pictures
Komedie
Regi: Wes Anderson
Asteroid City
Med: Jason Schwartzman, Jake Ryan, Scarlett Johansson
Kinofilm
Etter ei innleiing i svartkvitt hamnar vi i Asteroid City, ei fiktiv grend med 87 innbyggjarar i ein ørken sørvest i USA der eit meteorkrater er den store attraksjonen. I 1955 trår Augie Steenbeck (Schwartzman) ut av bilen med den særs intelligente sonen Woodrow og tre namnlause små døtrer. Woodrow skal vere med på ei tevling for usannsynleg flinke born. Snart er det fullt av diverse rare figurar i ånda til regissør Wes Anderson.
Frenetisk flott
Det går sport i rollelista for regissøren. Oscar-vinnarar som Tilda Swinton, Tom Hanks og Adrian Brody har små roller. Pulp-vokalist Jarvis Cocker og den brasilianske stjerna Seu Jorge er nesten usynlege statistar. Megastjernene Margot Robbie, Willem Defoe og Jeff Goldblum får til saman eit par minutt.
Alle er med, bortsett frå Bill Murray som har spelt i kvar film av Anderson sidan Rushmore i 1998. Han vart nemleg sjuk med covid-19. Straumen av skodespelarar er kjappe, artige hint, men kan grense til mas.
Den evige stilisten Anderson held fram med knallsterke fargar. Det sprakar meir enn technicolor. Kulissane ser ut som ei scene bygd i eit studio på femtitalet. Det passar godt. Tallause små detaljar underheld augo.
Året 1955 aukar nostalgien i stilen. Filmen er tettpakka av filmhistorie og populærkultur, som namna til dei to sentrale figurane. Ein gjeng cowboyar tar ein trall og snakkar som dradd ut av ein western frå 50-talet. Ein tidsriktig variant av «Freight Train» av Elisabeth Cotten og andre flotte låtar skapar stemning. Det bognar av hint til 50-talsfilmar med romvesen og biljakt. Røynda med atomprøvesprengingar og militær makt har ein tydeleg plass.
Sjølvbilete
Anderson refererer jamvel til refererande parodiar som Mars Attacks! av ein annan stilist, Tim Burton. Mest av alt viser han til seg sjølv. Nerdar med notatblokk, vaksne i speidarklede, piperøyking. Alt er på plass. Mimikken er minimal. Figurane kjennest utstudert andersonske.
Ein vis mann sa at ingen parodierer Wes Anderson slik Wes Anderson gjer det. Det passar. Eg har stadig eit skeivt smil på lur. Døtrene er rett nok meir morosame enn dei to litt utbrukte hovudrollene. Dei romantiske sidespora er keisame gufs frå nittitalet. Både sjarmen og irritasjonsmomenta er intakte.
Sjølv om filmen ikkje når høgdene til The Royal Tennenbaums, Livet under vann med Steve Zissou, Moonrise Kingdom eller The Grand Budapest Hotel, er han kjekk. Fansen får sitt. Asteroid City er eit passande lågterskeltilbod i sommarsola.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Wes Anderson
Asteroid City
Med: Jason Schwartzman, Jake Ryan, Scarlett Johansson
Kinofilm
Etter ei innleiing i svartkvitt hamnar vi i Asteroid City, ei fiktiv grend med 87 innbyggjarar i ein ørken sørvest i USA der eit meteorkrater er den store attraksjonen. I 1955 trår Augie Steenbeck (Schwartzman) ut av bilen med den særs intelligente sonen Woodrow og tre namnlause små døtrer. Woodrow skal vere med på ei tevling for usannsynleg flinke born. Snart er det fullt av diverse rare figurar i ånda til regissør Wes Anderson.
Frenetisk flott
Det går sport i rollelista for regissøren. Oscar-vinnarar som Tilda Swinton, Tom Hanks og Adrian Brody har små roller. Pulp-vokalist Jarvis Cocker og den brasilianske stjerna Seu Jorge er nesten usynlege statistar. Megastjernene Margot Robbie, Willem Defoe og Jeff Goldblum får til saman eit par minutt.
Alle er med, bortsett frå Bill Murray som har spelt i kvar film av Anderson sidan Rushmore i 1998. Han vart nemleg sjuk med covid-19. Straumen av skodespelarar er kjappe, artige hint, men kan grense til mas.
Den evige stilisten Anderson held fram med knallsterke fargar. Det sprakar meir enn technicolor. Kulissane ser ut som ei scene bygd i eit studio på femtitalet. Det passar godt. Tallause små detaljar underheld augo.
Året 1955 aukar nostalgien i stilen. Filmen er tettpakka av filmhistorie og populærkultur, som namna til dei to sentrale figurane. Ein gjeng cowboyar tar ein trall og snakkar som dradd ut av ein western frå 50-talet. Ein tidsriktig variant av «Freight Train» av Elisabeth Cotten og andre flotte låtar skapar stemning. Det bognar av hint til 50-talsfilmar med romvesen og biljakt. Røynda med atomprøvesprengingar og militær makt har ein tydeleg plass.
Sjølvbilete
Anderson refererer jamvel til refererande parodiar som Mars Attacks! av ein annan stilist, Tim Burton. Mest av alt viser han til seg sjølv. Nerdar med notatblokk, vaksne i speidarklede, piperøyking. Alt er på plass. Mimikken er minimal. Figurane kjennest utstudert andersonske.
Ein vis mann sa at ingen parodierer Wes Anderson slik Wes Anderson gjer det. Det passar. Eg har stadig eit skeivt smil på lur. Døtrene er rett nok meir morosame enn dei to litt utbrukte hovudrollene. Dei romantiske sidespora er keisame gufs frå nittitalet. Både sjarmen og irritasjonsmomenta er intakte.
Sjølv om filmen ikkje når høgdene til The Royal Tennenbaums, Livet under vann med Steve Zissou, Moonrise Kingdom eller The Grand Budapest Hotel, er han kjekk. Fansen får sitt. Asteroid City er eit passande lågterskeltilbod i sommarsola.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.