JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Vi er ein nasjon, vi med

CANNES: Nasjonale trendar nyanserer nye tider.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Skjelvet var den mest populære norske filmen i Noreg i fjor.

Skjelvet var den mest populære norske filmen i Noreg i fjor.

Foto: Fantefilm / Nordisk film

Skjelvet var den mest populære norske filmen i Noreg i fjor.

Skjelvet var den mest populære norske filmen i Noreg i fjor.

Foto: Fantefilm / Nordisk film

2529
20190517
2529
20190517

Rapport

Focus: World Film Market Trends

Filmfestivalen i Cannes

Kinokultur lever eit rikt liv sjølv om mange strøymer filmar i sofaen. Den årlege rapporten frå røynda i filmbransjen kjem kvart år før festivalen i Cannes. Europa plar få fokus. EU sprikar. Sjølv om publikumstala i 2018 fall, finn ein vekst i mange land. Leiarane lid, med stor svikt i Tyskland og tilbakegang i både Frankrike og Italia. Storbritannia nådde derimot høgder dei ikkje har sett sidan 1970.

Publikumsvekst i Polen

Det gjorde dei med filmar frå USA. Stundom har Hollywood heimleg hjelp. Både Mamma Mia! Here We Go Again og Bohemian Rhapsody er med i topp fem. Frankrike, på si side, har store studio som stel plassar heilt i toppen med sjangerfilmar i serie. Les Tuche 3 slo nesten Incredibles 2. Korkje Tyskland eller Italia meistrar å få eigne filmar inn på topp ti. Der er alle frå USA. Ser ein bortom dei største, kan ein merke seg at Polen ikkje har hatt fleire folk på kino sidan kommunismen. Eit femte år med publikumsvekst kjem først og fremst på grunn av stor suksess for polske filmar. Dei fire filmane med flest selde billettar var polske. Om grunnen er nasjonalistisk kulturpolitikk, er kanskje sverdet tviegga.

I Noreg blømer òg nasjonalismen. På vitjingslista toppar rett nok meir musikal med ABBA, men så følgjer Skjelvet, Den 12. mann og Månelyst i Flåklypa før Preikestolen prydar Mission: Impossible – Fallout. Danskane drog heim ein nasjonal trippel på topp. Naboane våre i Russland tok òg første plass sjølv. Elleve og ein halv million såg Dvizhenie vverkh. Den knuste røysa av Disney på dei neste plassane.

Amerika og dei andre

Elles i verda styrer USA mykje. Sjølv såg dei berre eigne filmar. I resten av Amerika er dominansen deira brutal. Dei åtte største latinamerikanske filmlanda har til saman tre eigne filmar blant åtti plassar på sine topp ti. Det er trist, for folk frå regionen sopar inn Oscar-statuettar og andre prisar i bøtter og spann. I Oseania druknar det heimespøta totalt. I Sør-Afrika såg alle Black Panther. Asia har store unnatak med sterke tal frå Kina, Japan, Sør-Korea, India og Iran som vanleg.

Sidan april i fjor får ein no òg gå på kino i Saudi-Arabia, men dei ser berre filmar frå venene i USA. Duoen held fram med kulturell dominans på kvart sitt vis, mens andre land i verda viser veldig variasjon.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Rapport

Focus: World Film Market Trends

Filmfestivalen i Cannes

Kinokultur lever eit rikt liv sjølv om mange strøymer filmar i sofaen. Den årlege rapporten frå røynda i filmbransjen kjem kvart år før festivalen i Cannes. Europa plar få fokus. EU sprikar. Sjølv om publikumstala i 2018 fall, finn ein vekst i mange land. Leiarane lid, med stor svikt i Tyskland og tilbakegang i både Frankrike og Italia. Storbritannia nådde derimot høgder dei ikkje har sett sidan 1970.

Publikumsvekst i Polen

Det gjorde dei med filmar frå USA. Stundom har Hollywood heimleg hjelp. Både Mamma Mia! Here We Go Again og Bohemian Rhapsody er med i topp fem. Frankrike, på si side, har store studio som stel plassar heilt i toppen med sjangerfilmar i serie. Les Tuche 3 slo nesten Incredibles 2. Korkje Tyskland eller Italia meistrar å få eigne filmar inn på topp ti. Der er alle frå USA. Ser ein bortom dei største, kan ein merke seg at Polen ikkje har hatt fleire folk på kino sidan kommunismen. Eit femte år med publikumsvekst kjem først og fremst på grunn av stor suksess for polske filmar. Dei fire filmane med flest selde billettar var polske. Om grunnen er nasjonalistisk kulturpolitikk, er kanskje sverdet tviegga.

I Noreg blømer òg nasjonalismen. På vitjingslista toppar rett nok meir musikal med ABBA, men så følgjer Skjelvet, Den 12. mann og Månelyst i Flåklypa før Preikestolen prydar Mission: Impossible – Fallout. Danskane drog heim ein nasjonal trippel på topp. Naboane våre i Russland tok òg første plass sjølv. Elleve og ein halv million såg Dvizhenie vverkh. Den knuste røysa av Disney på dei neste plassane.

Amerika og dei andre

Elles i verda styrer USA mykje. Sjølv såg dei berre eigne filmar. I resten av Amerika er dominansen deira brutal. Dei åtte største latinamerikanske filmlanda har til saman tre eigne filmar blant åtti plassar på sine topp ti. Det er trist, for folk frå regionen sopar inn Oscar-statuettar og andre prisar i bøtter og spann. I Oseania druknar det heimespøta totalt. I Sør-Afrika såg alle Black Panther. Asia har store unnatak med sterke tal frå Kina, Japan, Sør-Korea, India og Iran som vanleg.

Sidan april i fjor får ein no òg gå på kino i Saudi-Arabia, men dei ser berre filmar frå venene i USA. Duoen held fram med kulturell dominans på kvart sitt vis, mens andre land i verda viser veldig variasjon.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk
I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

I framgrunnen står skulpturen «Le Combattant» (1961) av Sonja Ferlov Mancoba, bronse.

KunstMeldingar

Tungvektar med oppsikts­vekkande manglar

Kunstsilo trona mot blå himmel i Kristiansand på opningsdagen, laurdag 11. mai 2024. Vegen frå idé til ferdig museum har vore lang og prega av konfliktar. Det står att å sjå kva Kunstsilo kan bety for fastbuande og tilreisande. Tangen-samlinga er kanskje verdas største samling av nordisk kunst frå 1900-talet, men er ho representativ for perioden, og er det så nøye?

Mona Louise Dysvik Mørk

Teikning: May Linn Clement

Ordskifte
Halvor Tjønn

Å forveksla aggressor med forsvarar

«Etter at Putin kom til makta hausten 1999, har Russland ført ei heil rad med krigar.»

Den nyfødde kalven.

Den nyfødde kalven.

Foto: Hilde Lussand Selheim

Samfunn
Svein Gjerdåker

Ei ny Ameline er fødd

Vårsøg – også kalla Tripso sidan ho var så skvetten som ung, spissa øyro for ingenting og trippa med beina inn og ut av fjøset – fekk ein ny kalv natt til 13. mai.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Emma (Fanny L. Bornedal) arbeider som nattevakt ved rettsmedisinsk institutt, der foreldra i si tid vart utsette for drapsforsøk.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Brit Aksnes

Skrekkeleg skuffande

Likte du Nattevakten, kjem du ikkje til å elska Nattevakten: Demoner går i arv, dersom det var det du håpte på.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen
Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Brystkreft er den vanlegaste kreftforma blant norske kvinner. Biletet er frå Rosa sløyfe-aksjonen mot brystkreft, arrangert av Den norske Kreftforeningen.

Foto: Stian Lysberg Solum / NTB

HelseSamfunn

Kven bør få tilbod om mammografi?

Norske kvinner får eit heilt anna råd enn svenske
og amerikanske.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis