Trøblete moral
Eg blir ikkje heilt klok på denne filmen og berre sånn passeleg underhalden.
Cirarán Hinds spelar politimeister, medan Liam Neeson har rolla som leigemordar i filmen.
Foto: Netflix
Actiondrama
Regi: Robert Lorenz
In the Land of Saints and Sinners
Med: Liam Neeson, Kerry Condon, Jack Gleeson, Ciarán Hinds
Kinofilm
Irland, 1974 – ein liten bande IRA-terroristar med Doireann (Condon) i spissen søkjer tilflukt i den vesle byen Donegal i Irland. Her held tilfeldigvis den likandes leigemordaren Finbar (Neeson) til, som etter siste oppdrag heller vil grava i jorda for å dyrka grønsaker enn for å gravleggja offer. Det er berre det at bror til Doireann har vore slem med Finbars augestein, den vesle nabojenta Moya.
Søte hemnar
Det startar i god, gamal Troubles-film-tradisjon med bilbomber, pubar og uskuldige forbipasserande i ei Belfast-gate midt på syttitalet. Det er også kanskje den einaste staden sjåaren får ein snev av sympati for Doireann, som prøver å åtvara mor og barn om kva som kjem til å skje, før ho og dei medsamansvorne fresar vidare.
Idyllen i County Donegal står til den gemyttlege stemninga mellom lesehesten Finbar og politimeisteren, som diskuterer kven som kan ha køyrt ned skiltet til den vesle landsbyen der Finbar bur. Det stivnar litt til alt her, då både tittelen In the Land of Saints and Sinners og karakterane insisterer på å få oss til å tenkja at det ikkje er så lett å seia kven som er gode og vonde alltid. Og slik er det sjølvsagt, berre at her glir det nesten over til eit forsvar av bestilte drap, toppa av ein sedvanleg tillitvekkande og sympatisk Liam Neeson som Hemnaren med stor H.
Det må no vera lov
Kompanjongen hans, Kevin, gjer endå meir for å stilla Finbar i eit godt lys, for der Finbar er ein fornuftig, reflektert mann, er Kevin med sin veike framtoning, pubisbart og sleivete oppførsel akkurat så lite likandes som me vil at syndarane skal vera. Katt-og-mus-situasjonen, sheriffen i by’n, den rolege hemnaren og den triggerhappy kumpanen – det einaste som manglar, er tonane til Ennio Morricone.
Landskapet kler uansett westernsjangeren, og musikken av dei tre syskena Baldenweg (som ein slags brørne Dalton, berre for å toppa westernpreget!) gjev rette stemninga. Filmen blir likevel ikkje anna enn heilt grei underhaldning, og for min del med ein dårleg moralsk bismak: Det må vel gå an å drepa ein heil haug med menneske og framleis vera ein fin fyr.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Actiondrama
Regi: Robert Lorenz
In the Land of Saints and Sinners
Med: Liam Neeson, Kerry Condon, Jack Gleeson, Ciarán Hinds
Kinofilm
Irland, 1974 – ein liten bande IRA-terroristar med Doireann (Condon) i spissen søkjer tilflukt i den vesle byen Donegal i Irland. Her held tilfeldigvis den likandes leigemordaren Finbar (Neeson) til, som etter siste oppdrag heller vil grava i jorda for å dyrka grønsaker enn for å gravleggja offer. Det er berre det at bror til Doireann har vore slem med Finbars augestein, den vesle nabojenta Moya.
Søte hemnar
Det startar i god, gamal Troubles-film-tradisjon med bilbomber, pubar og uskuldige forbipasserande i ei Belfast-gate midt på syttitalet. Det er også kanskje den einaste staden sjåaren får ein snev av sympati for Doireann, som prøver å åtvara mor og barn om kva som kjem til å skje, før ho og dei medsamansvorne fresar vidare.
Idyllen i County Donegal står til den gemyttlege stemninga mellom lesehesten Finbar og politimeisteren, som diskuterer kven som kan ha køyrt ned skiltet til den vesle landsbyen der Finbar bur. Det stivnar litt til alt her, då både tittelen In the Land of Saints and Sinners og karakterane insisterer på å få oss til å tenkja at det ikkje er så lett å seia kven som er gode og vonde alltid. Og slik er det sjølvsagt, berre at her glir det nesten over til eit forsvar av bestilte drap, toppa av ein sedvanleg tillitvekkande og sympatisk Liam Neeson som Hemnaren med stor H.
Det må no vera lov
Kompanjongen hans, Kevin, gjer endå meir for å stilla Finbar i eit godt lys, for der Finbar er ein fornuftig, reflektert mann, er Kevin med sin veike framtoning, pubisbart og sleivete oppførsel akkurat så lite likandes som me vil at syndarane skal vera. Katt-og-mus-situasjonen, sheriffen i by’n, den rolege hemnaren og den triggerhappy kumpanen – det einaste som manglar, er tonane til Ennio Morricone.
Landskapet kler uansett westernsjangeren, og musikken av dei tre syskena Baldenweg (som ein slags brørne Dalton, berre for å toppa westernpreget!) gjev rette stemninga. Filmen blir likevel ikkje anna enn heilt grei underhaldning, og for min del med ein dårleg moralsk bismak: Det må vel gå an å drepa ein heil haug med menneske og framleis vera ein fin fyr.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Ole Paus døydde før sjølvbiografien var ferdigskriven.
Foto: Nina Djæff
Eit sandkorn i maskineriet
Ole Paus skriv mest om slektsbakgrunn og mindre om artistkarrieren i sjølvbiografien sin, men det forklarar likevel mennesket Ole Paus.
Eit hus i Ål kommune vart teke av jordskred under ekstremvêret "Hans" i august i fjor.
Foto: Frederik Ringnes / NTB
Husforsikring i hardt vêr
Kan klimaendringane føre til at også norske heimar blir umoglege å forsikre?
Folkerørsla for lokalsjukehusa demonstrerer mot helseføretakmodellen utanfor Stortinget i 2017.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Vestre må avslutte konflikter og beklage
«Svært mange av de 300.000 som jobber i Helse-
vesenet, merker daglig følgene av Helseforetaks-
modellen som nå videreføres av Ap og Sp.»
Teikning: May Linn Clement
Tid for realitetsorientering
Valet av Donald Trump til president er ikkje noka tilfeldig ulukke, men ei fylgje av dårleg politisk handverk gjennom lang tid.
James Rebanks på Lillehammer sist veke.
Foto: Morten A. Strøksnes
Ein mann for alle årstider
LILLEHAMMER: Etter å ha skrive to svært populære bøker om landbruk og sauehald hamna James Rebanks i ei krise som førte han til eit dunvær på Helgeland.