Trim for yngre
Magnus von Horn er ein av dei spenstigaste regissørane i både Polen og Sverige.
Sylwia (Magdalena Kolesnik) er ein ung og ambisiøs fitnessinfluencer med 600.000 følgjarar på Instagram.
Foto: Mer Filmdistribusjon
DRAMA
Regi: Magnus von Horn
Sweat
Med: Magdalena Kolesnik, Julian Swiezewski, Aleksandra Konieczna
Kinofilm
Sylwia (Kolesnik) har 600.000 følgjarar på Instagram. Ho leier store kollektive treningsøkter på kjøpesenter i polske storbyar. Alt skal på nett. Går ho opp trappa, eller lagar ho seg noko flytande næring, sender ho ein videosnutt til tilhengjarane.
Viktigast er det å dele kva gåver ho får frå Olympus Nutrition og den slags. Ho er ein vaskeekte fitness influencer. Vi møter henne gjennom nokre døgn med identitetskrise, bursdagsselskap hjå mora og møter med fans og kollegar. Det er intenst.
Strålefare
Regissøren Magnus von Horn kvir seg ikkje for å gå i djupna hjå figurar eg er skeptisk til. Det lukkast han stort med. Den djerve og lekre debuten Etterskjelv følgde ein ungdom som har gjort noko skrekkeleg. Sweat er fullstendig framand for ein filmmeldar utan smarttelefon som aldri har prøvd treningsstudio.
Alt Sylwia syslar med, slår meg som heilt meiningslaust. Likevel blir eg påverka og heiar på henne. Von Horn får meg med på laget med hjelpa til ei rågod Magdalena Kolesnik i hovudrolla. Ho strålar energi og uro. Formidlinga av eit ambivalent sjølvbilete er nyansert og sterk. Veksling mellom hylling til intense rytmar og stille einsemd byggjer opp forståinga av kjenslelivet til ei som ved første augekast liknar eit strigla skal.
Livet i rosa
Alt er rosa og neon. Kameraet fangar det glatte, men er tidvis ekstremt nærgåande. Det fremjar det kroppslege i jobben til Sylwia utan spekulativt blikk. Linsa kjem nesten borti neglefila. Nærbileta syner det sårbare.
Kolesnik får god bruk for ekspressive auge. Ho er høgt og lågt. Roxette riv i høgtalarane på bilen, og Sylwia peikar på seg sjølv medan ho syng «The Look». Musikkbruken er førebiletleg. Ofte gjev stilla plass til at låge lydar får sterk effekt. Mykje forstyrrar. Korkje tilbedarar, agentar eller familie dempar stress.
Svenske von Horn gjekk filmskulen i Lódz og bur i Warszawa. Han kjenner Polen. Filmen har fine polske særtrekk, men historia er like universell som ho er aktuell. Kroppspress, sosiale medium, mental helse, uønskt seksuell merksemd og einsemd er i tida. Sweat kjem med fine kommentarar om desse temaa med ei fengjande forteljing og glitrande stil. Vonleg ser både yngre og eldre filmen på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Magnus von Horn
Sweat
Med: Magdalena Kolesnik, Julian Swiezewski, Aleksandra Konieczna
Kinofilm
Sylwia (Kolesnik) har 600.000 følgjarar på Instagram. Ho leier store kollektive treningsøkter på kjøpesenter i polske storbyar. Alt skal på nett. Går ho opp trappa, eller lagar ho seg noko flytande næring, sender ho ein videosnutt til tilhengjarane.
Viktigast er det å dele kva gåver ho får frå Olympus Nutrition og den slags. Ho er ein vaskeekte fitness influencer. Vi møter henne gjennom nokre døgn med identitetskrise, bursdagsselskap hjå mora og møter med fans og kollegar. Det er intenst.
Strålefare
Regissøren Magnus von Horn kvir seg ikkje for å gå i djupna hjå figurar eg er skeptisk til. Det lukkast han stort med. Den djerve og lekre debuten Etterskjelv følgde ein ungdom som har gjort noko skrekkeleg. Sweat er fullstendig framand for ein filmmeldar utan smarttelefon som aldri har prøvd treningsstudio.
Alt Sylwia syslar med, slår meg som heilt meiningslaust. Likevel blir eg påverka og heiar på henne. Von Horn får meg med på laget med hjelpa til ei rågod Magdalena Kolesnik i hovudrolla. Ho strålar energi og uro. Formidlinga av eit ambivalent sjølvbilete er nyansert og sterk. Veksling mellom hylling til intense rytmar og stille einsemd byggjer opp forståinga av kjenslelivet til ei som ved første augekast liknar eit strigla skal.
Livet i rosa
Alt er rosa og neon. Kameraet fangar det glatte, men er tidvis ekstremt nærgåande. Det fremjar det kroppslege i jobben til Sylwia utan spekulativt blikk. Linsa kjem nesten borti neglefila. Nærbileta syner det sårbare.
Kolesnik får god bruk for ekspressive auge. Ho er høgt og lågt. Roxette riv i høgtalarane på bilen, og Sylwia peikar på seg sjølv medan ho syng «The Look». Musikkbruken er førebiletleg. Ofte gjev stilla plass til at låge lydar får sterk effekt. Mykje forstyrrar. Korkje tilbedarar, agentar eller familie dempar stress.
Svenske von Horn gjekk filmskulen i Lódz og bur i Warszawa. Han kjenner Polen. Filmen har fine polske særtrekk, men historia er like universell som ho er aktuell. Kroppspress, sosiale medium, mental helse, uønskt seksuell merksemd og einsemd er i tida. Sweat kjem med fine kommentarar om desse temaa med ei fengjande forteljing og glitrande stil. Vonleg ser både yngre og eldre filmen på kino.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Foto: Dag Aanderaa
Pyntesjuke og luksuslov
Christian Kvart ville styre pynten, krydderet og konfekten.
Miridae, ei bladtege med oval form.
Foto: via Wikimedia Commons
Levande innsikt om døyande insekt
Ein optimistisk tone råder i ei tettpakka faktabok om dystre utsikter for insekta.
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.
Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB
Pengegaloppen i ferjetoppen
Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»
Teikning: May Linn Clement