JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Trikoloren

Topp fransk trio står bak ein fin film om vennskap, kjærleik og sex.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk.

Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk.

Foto: Shanna Besson / Ymer Media

Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk.

Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk.

Foto: Shanna Besson / Ymer Media

2556
20220506
2556
20220506

Drama

Regi: Jacques Audiard

Paris: En kjærlighetshistorie (Orig.tit.: Les Olympiades)

Med: Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant
Kinofilm

Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk. Ho sikta mot kvinner, men Camille er ein mann. Snart er dei likevel hybelkameratar, sexpartnarar, kranglefantar og venner. I ei parallell historie som tidsnok blir fletta inn, kjem Nora (Merlant) til Paris for å studere, sjølv om ho har bikka tretti år. Ho gler seg. Lite veit ho om kor nådelause medstudentar kan vere. Etter ein smell som gjer grufullt vondt i hjarta, freistar ho finne nye vegar.

Skrivekunsten

Manuset til Paris: En kjærlighetshistorie er skrive av ein tindrande trio. Regissør Jacques Audiard har laga filmar som Profeten (2009), Rust og Bein (2012) og Dheepan (2015). Han står altså for solide suksessar som sel og fenger. Med seg har han ein av dei beste franske filmskaparane, Céline Sciamma, som spesielt er kjend for kraftfulle Portrett av en kvinne i flammer (2019). Ho veit å meisle ut truverdige figurar, frie for klisjear knytte til kjønn.

Dei to har selskap av Léa Mysius, som viste seg som ei av dei friskaste nye stemmene i fransk film med debuten Ava i 2017. Ho tilfører ungdommeleg råskap. Saman har dei skrive ein film som underheld, rører og kjennest ekte. Figurane vi møter, er heilskaplege, fulle av feil og elskverdige.

Byfolka

Dei tre sentrale skodespelarane gjer ein glitrande jobb. Lucie Zhang og Makita Samba er ukjende, men gåverike. Båe spelar nyansert. Der Zhang har ei energisk uro, er Samba snarare stoisk. Noémie Merlant er reine ringreven og viser heile registeret sitt her: glede og sorg, einsemd og lyst, frykt og styrke. Ho er super.

Alle er unge vaksne som freistar finne seg sjølv, både profesjonelt, sosialt og i kjønnsliv og kjærleik. Originaltittelen Les Olympiades siktar til eit nabolag i Paris, bygd for at unge med utdanning skulle ha flust av val på arbeidsfronten. Å hamne i jobb på rett hylle til greie vilkår er likevel ikkje lett i Frankrike i dag.

I stilisert svartkvit foto og leikent ljos skin kjærleiken til byen. Likeins har Audiard, Sciamma og Mysius kjærleik til figurane dei skildrar, og såleis til folka som bur i byen. Slikt borgar for ei kjekk kinooppleving.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Jacques Audiard

Paris: En kjærlighetshistorie (Orig.tit.: Les Olympiades)

Med: Lucie Zhang, Makita Samba, Noémie Merlant
Kinofilm

Émilie (Zhang) jobbar som telefonseljar. Når læraren Camille (Samba) bankar på for ei visning, er ho skeptisk. Ho sikta mot kvinner, men Camille er ein mann. Snart er dei likevel hybelkameratar, sexpartnarar, kranglefantar og venner. I ei parallell historie som tidsnok blir fletta inn, kjem Nora (Merlant) til Paris for å studere, sjølv om ho har bikka tretti år. Ho gler seg. Lite veit ho om kor nådelause medstudentar kan vere. Etter ein smell som gjer grufullt vondt i hjarta, freistar ho finne nye vegar.

Skrivekunsten

Manuset til Paris: En kjærlighetshistorie er skrive av ein tindrande trio. Regissør Jacques Audiard har laga filmar som Profeten (2009), Rust og Bein (2012) og Dheepan (2015). Han står altså for solide suksessar som sel og fenger. Med seg har han ein av dei beste franske filmskaparane, Céline Sciamma, som spesielt er kjend for kraftfulle Portrett av en kvinne i flammer (2019). Ho veit å meisle ut truverdige figurar, frie for klisjear knytte til kjønn.

Dei to har selskap av Léa Mysius, som viste seg som ei av dei friskaste nye stemmene i fransk film med debuten Ava i 2017. Ho tilfører ungdommeleg råskap. Saman har dei skrive ein film som underheld, rører og kjennest ekte. Figurane vi møter, er heilskaplege, fulle av feil og elskverdige.

Byfolka

Dei tre sentrale skodespelarane gjer ein glitrande jobb. Lucie Zhang og Makita Samba er ukjende, men gåverike. Båe spelar nyansert. Der Zhang har ei energisk uro, er Samba snarare stoisk. Noémie Merlant er reine ringreven og viser heile registeret sitt her: glede og sorg, einsemd og lyst, frykt og styrke. Ho er super.

Alle er unge vaksne som freistar finne seg sjølv, både profesjonelt, sosialt og i kjønnsliv og kjærleik. Originaltittelen Les Olympiades siktar til eit nabolag i Paris, bygd for at unge med utdanning skulle ha flust av val på arbeidsfronten. Å hamne i jobb på rett hylle til greie vilkår er likevel ikkje lett i Frankrike i dag.

I stilisert svartkvit foto og leikent ljos skin kjærleiken til byen. Likeins har Audiard, Sciamma og Mysius kjærleik til figurane dei skildrar, og såleis til folka som bur i byen. Slikt borgar for ei kjekk kinooppleving.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Dei tre sentrale skodespelarane gjer ein glitrande jobb.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Christine Hope, Thomas Bye og Gisle Børge Styve står på scenen i revyen om E16.

Foto: Andreas Roksvåg

TeaterMeldingar

Syltynt

E16 Dødsvegen er ei framsyning som har lite å melde – og som melder det i over halvannan time.

Jan H. Landro
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov
Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Ein soldat ber eit portrett av den drepne våpenbroren og aktivisten Pavel Petrisjenko i gravferdsseremonien hans i Kyiv 19. april. Petrisjenko døydde i kamp mot russiske okkupantar aust i Ukraina. Han er tidlegare omtalt i denne spalta fordi han arbeidde for å stogge pengespel som finansiering av det ukrainske forsvaret.

Foto: Valentyn Ogirenko / Reuters / NTB

KrigSamfunn

Hagen til Kvilinskyj finst ikkje lenger

Alle historier, det gjeld òg dei som ser ut til å ha nådd slutten, har eit framhald.

Andrej Kurkov

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis