JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tregtekkeleg

History of Love er ein vakker film med lite innhald.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Foto: Monoo / Nefertiti Film / Incitus

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Mor til tenåringsdottera Iva (Doroteja Nadrah) misser livet i ei bilulukke. I sorgarbeidet oppdagar ho at mor hennar hadde ein løyndom saman med dirigenten Erik (Kristoffer Joner).

Foto: Monoo / Nefertiti Film / Incitus

2429
20190201
2429
20190201

Drama

Regi: Sonja Prosenc

History of Love

Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic

Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.

Tynnpining

Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.

Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.

Dissymfoni

Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.

Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.

Forgløymmegei

Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.

Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Sonja Prosenc

History of Love

Med: Doroteja Nadrah, Kristoffer Joner, Matej Zemljic

Unge Iva (Nadrah) slit med spørsmåla som svirrar etter at mora har omkomme i ei bilulukke der ho sjølv sat i bilen. Mora var konsertpianist, og eit av spørsmåla er kva forhold ho og dirigenten (Joner) eigentleg hadde.

Tynnpining

Det er vakkert. Fotosekvensar og lyddesign med kroppar som treffer vatnet og bobler som stig. Alt er klokkeklart, saktefilm. Som ein reklame for det siste innan kamerateknikk eller lydsystem til heimekinoen. Det mest påtakelege er at dette er hovudinntrykket heilt frå starten og gjev seg ikkje utover i History of Love – vakkert, glatt, innhaldslaust.

Filmen er forsøkt fylt med kjensleladde nærbilete der alle frå Iva til faren til broren til dirigenten til mora får lov å dvela framfor kameraet med blanke ansiktsuttrykk – fyll inn det som passar. Og det som passar, er for det meste at sorga over å ha mista mora, kona og elskaren er tung. Når ein skal smørja det nokså lite komplekse dilemmaet ut over 105 minutt, seier det seg sjølv at det blir tynt.

Dissymfoni

Viss ein film skal innehalde så mykje usagt, bør det vesle dei seier, vera verdt å høyra på. Og om dei har symbolske draumar, bør det gå an å leggja noko i dei.

Eg slit med å høyra og sjå anna enn det eg høyrer og ser. Heldigvis høyrer eg flott musikk, og eg likar å sjå Kristoffer Joner dirigera. Under øvingane saman med Stavanger symfoniorkester skal husorganisten i konserthuset ha uttalt at han framleis har til gode å sjå ein skodespelar dirigera truverdig på film. Det kan eg ikkje uttala meg om, men det funkar for meg. Det gjer i grunnen alle skodespelarane, sjølv om eg synest det blir lite spenst når eit såpass stort register er lagt for dagen.

Forgløymmegei

Eg vil gjerne sjå meir frå regissør Sonja Prosenc, som alt har vunne prisar og åtgaum for History of Love. Eg har ikkje stor kjennskap til slovensk film eller kultur og samfunn, og dei store spørsmåla er sjølvsagt universelle, men det skader ikkje at ramma er ei eg ikkje har sett tusen gongar før. Då skulle eg gjerne sett at sjølve biletet også var meir originalt, fargerikt og med fleire lag.

Det er noko forgløymeleg over heile filmen, eit mangel på engasjement og bodskap – ikkje dårleg, berre forgløymeleg.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis