JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

2509
20240913
2509
20240913

Drama

Regi: Léa Todorov

Maria Montessori (Orig.tit.: La nouvelle femme)

Med: Leïla Bekhti, Jasmine Trinca, Rafaëlle Sonneville-Caby, Raffaele Esposito
Kinofilm

Lili (Bekhti) er ei showkvinne som nyt det gode liv i Paris i år 1900 då dottera Tina (Sonneville-Caby) dukkar opp. Den vetle jenta er annleis. Difor tar Lili ho med til Roma. Der finst det ein plass for borna folk kallar «evneveike», «idiotar» og «svaksinna».

Men sjølvaste Maria Montessori (Trinca) ser ikkje slik på dei. Med kollegaen og kjærasten Giuseppe Montesano (Esposito) har ho som mål å endre alt. Ikkje berre korleis ein tek seg av «raringane», men all form for undervisning. Slikt sit langt inne hjå Lili.

Kvinner og born

Verdssynet og omveltingane Montessori stod for, var vilt verdifulle. Det er lett å stemme i. Både born og kvinner fortener betre. Maria Montessori handlar nemleg like mykje om kvinnesak som om pedagogikk.

Tittelfiguren var den fyrste kvinna som var lækjar i Italia. Ho hadde mot og drivkraft. Både Jasmine Trinca i tittelrolla og Leïla Bekhti i det som òg er ei hovudrolle, er stjerner som ber rollene sine lett innanfor rammene av eit konvensjonelt drama.

Innpakninga, konfliktane og motstandarane er kjende. Mellom skildringa av det utsvevande livet i Paris og fokuset på morsinstinkt hos både Maria og Lili verkar filmen nesten konservativ medan han hyllar kvinner som vil frigjere seg frå gamle strukturar i streit stil.

Pedagogikk 101

Maria Montessori passar godt inn i debattar om skulen i dag. Takk skal dei ha for å få fram verdien av kunstformer og fridom i undervisninga. Ei scene er i sanning fin. Ungane slår seg laus på kvart sitt vis til tonane av pianoet til Lili. Dei får skine i ei rekkje klipp som skil seg ut frå resten av filmen.

Nett då er musikken òg meir fantasirik, i kontrast til den konvensjonelle klimpringa elles. Foto er fint, utan krumspring. Kulissar og kostyme er pertentlege. Gatene i Roma ser ut slik ein reknar med at dei gjer i eit vanleg kostymedrama med litt solid budsjett.

Filmen er nærast blotta for nye estetiske tankar på eigne vegner. Det er nesten utruleg at så mange historiske drama om folk som evna å tenke heilt nytt, sit så grundig fast i gamle former for film. Det er vanleg. Léa Todorov har laga ein uoriginal film om ei høgst original kvinne.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Trailer: Maria Montesorri

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Léa Todorov

Maria Montessori (Orig.tit.: La nouvelle femme)

Med: Leïla Bekhti, Jasmine Trinca, Rafaëlle Sonneville-Caby, Raffaele Esposito
Kinofilm

Lili (Bekhti) er ei showkvinne som nyt det gode liv i Paris i år 1900 då dottera Tina (Sonneville-Caby) dukkar opp. Den vetle jenta er annleis. Difor tar Lili ho med til Roma. Der finst det ein plass for borna folk kallar «evneveike», «idiotar» og «svaksinna».

Men sjølvaste Maria Montessori (Trinca) ser ikkje slik på dei. Med kollegaen og kjærasten Giuseppe Montesano (Esposito) har ho som mål å endre alt. Ikkje berre korleis ein tek seg av «raringane», men all form for undervisning. Slikt sit langt inne hjå Lili.

Kvinner og born

Verdssynet og omveltingane Montessori stod for, var vilt verdifulle. Det er lett å stemme i. Både born og kvinner fortener betre. Maria Montessori handlar nemleg like mykje om kvinnesak som om pedagogikk.

Tittelfiguren var den fyrste kvinna som var lækjar i Italia. Ho hadde mot og drivkraft. Både Jasmine Trinca i tittelrolla og Leïla Bekhti i det som òg er ei hovudrolle, er stjerner som ber rollene sine lett innanfor rammene av eit konvensjonelt drama.

Innpakninga, konfliktane og motstandarane er kjende. Mellom skildringa av det utsvevande livet i Paris og fokuset på morsinstinkt hos både Maria og Lili verkar filmen nesten konservativ medan han hyllar kvinner som vil frigjere seg frå gamle strukturar i streit stil.

Pedagogikk 101

Maria Montessori passar godt inn i debattar om skulen i dag. Takk skal dei ha for å få fram verdien av kunstformer og fridom i undervisninga. Ei scene er i sanning fin. Ungane slår seg laus på kvart sitt vis til tonane av pianoet til Lili. Dei får skine i ei rekkje klipp som skil seg ut frå resten av filmen.

Nett då er musikken òg meir fantasirik, i kontrast til den konvensjonelle klimpringa elles. Foto er fint, utan krumspring. Kulissar og kostyme er pertentlege. Gatene i Roma ser ut slik ein reknar med at dei gjer i eit vanleg kostymedrama med litt solid budsjett.

Filmen er nærast blotta for nye estetiske tankar på eigne vegner. Det er nesten utruleg at så mange historiske drama om folk som evna å tenke heilt nytt, sit så grundig fast i gamle former for film. Det er vanleg. Léa Todorov har laga ein uoriginal film om ei høgst original kvinne.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Trailer: Maria Montesorri

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn
Christiane Jordheim Larsen

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.

Foto: Warner Bros. Discovery

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Dyster dobbeldose

Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature
Hallgeir Opedal

Om Gud og lausriving

Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Håvard Rem

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis