JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Tor på tur

Det minst forstyrrande er at Tor med hammaren, reinkarnert i ein norsk­amerikanar, ikkje styrer kjenslene sine.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Nat Wolff og Iben Akerlie spelar i filmen som er inspirert av norrøn mytologi.

Nat Wolff og Iben Akerlie spelar i filmen som er inspirert av norrøn mytologi.

Foto: Nordisk Film Production

Nat Wolff og Iben Akerlie spelar i filmen som er inspirert av norrøn mytologi.

Nat Wolff og Iben Akerlie spelar i filmen som er inspirert av norrøn mytologi.

Foto: Nordisk Film Production

2196
20200228
2196
20200228

Action / fantasi

Regi: André Øvredal

Torden

Med: Nat Wolff, Iben Akerlie, Per Frisch

Skada og forvirra surrar ein norskamerikanar rundt i Hardangerfjorden. Eric (Wolff) har med kreftene sine sett fyr på ein gard, og når lensmannen i Odda (Frisch) fakkar han, kallar dei inn psykolog Christine (Akerlie) for å sjå om ho kan finna ut kva som styrer han. Gneistar slår, både mellom dei og frå hendene til Eric.

Ros

Det er mykje å rosa regissør André Øvredal for: at han brukar originale innspelingsstader, at han torer utfordra gamle, norske mytar (han stod for Trolljegeren i 2010), rett og slett at han kastar litt Hollywood-glans over trauste film-Noreg. Men betyr det at han med Torden har laga ein bra film? Det blir å gje han ufortent ros. Det vert for mykje av det søkte. Av ein eller anna grunn synst eg Trolljegeren var meir «truverdig», i den forstand at når du skal filma eit fullstendig usannsynleg scenario, hjelper det at elementa rundt er truverdige. Det sviktar slik på detaljane at det går utover heilskapen. Kva er oddsa for at ein norskamerikanar som har reist heile vegen for å treffa slektningane sine, ikkje veit at det heiter takk på norsk? Som eit utruleg enkelt døme. Det er faktisk meir sannsynleg at han er Tor med hammaren, spør du meg.

Ris

Eg er kanskje i overkant opphengt i dialektbruk i film, og Øvredal skal igjen ha ros for innsatsen på å vekta målføremangfald. Og igjen ris for at han ikkje har vore meir streng med lensmannen, spelt av Per Frisch, som i eine augeblinken snakkar rogalandsk, i andre ganske overtydande harding, så rein «teaternynorsk», før han har austlandsk aksent når han snakkar engelsk. Gaaah! Det er så forstyrrande!

Likeins irriterer eg meg over hovudpersonen Eric og dei øydeleggjande kreftene hans. Kanskje det er meint symbolsk, men for meg vert det iallfall tydeleg at dumme, sjølvopptekne folk ikkje burde få for mykje makt. Det er også tydeleg at vestlandsnatur og trendy norrøn mytologi ikkje er nok til å laga gode spelefilmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Action / fantasi

Regi: André Øvredal

Torden

Med: Nat Wolff, Iben Akerlie, Per Frisch

Skada og forvirra surrar ein norskamerikanar rundt i Hardangerfjorden. Eric (Wolff) har med kreftene sine sett fyr på ein gard, og når lensmannen i Odda (Frisch) fakkar han, kallar dei inn psykolog Christine (Akerlie) for å sjå om ho kan finna ut kva som styrer han. Gneistar slår, både mellom dei og frå hendene til Eric.

Ros

Det er mykje å rosa regissør André Øvredal for: at han brukar originale innspelingsstader, at han torer utfordra gamle, norske mytar (han stod for Trolljegeren i 2010), rett og slett at han kastar litt Hollywood-glans over trauste film-Noreg. Men betyr det at han med Torden har laga ein bra film? Det blir å gje han ufortent ros. Det vert for mykje av det søkte. Av ein eller anna grunn synst eg Trolljegeren var meir «truverdig», i den forstand at når du skal filma eit fullstendig usannsynleg scenario, hjelper det at elementa rundt er truverdige. Det sviktar slik på detaljane at det går utover heilskapen. Kva er oddsa for at ein norskamerikanar som har reist heile vegen for å treffa slektningane sine, ikkje veit at det heiter takk på norsk? Som eit utruleg enkelt døme. Det er faktisk meir sannsynleg at han er Tor med hammaren, spør du meg.

Ris

Eg er kanskje i overkant opphengt i dialektbruk i film, og Øvredal skal igjen ha ros for innsatsen på å vekta målføremangfald. Og igjen ris for at han ikkje har vore meir streng med lensmannen, spelt av Per Frisch, som i eine augeblinken snakkar rogalandsk, i andre ganske overtydande harding, så rein «teaternynorsk», før han har austlandsk aksent når han snakkar engelsk. Gaaah! Det er så forstyrrande!

Likeins irriterer eg meg over hovudpersonen Eric og dei øydeleggjande kreftene hans. Kanskje det er meint symbolsk, men for meg vert det iallfall tydeleg at dumme, sjølvopptekne folk ikkje burde få for mykje makt. Det er også tydeleg at vestlandsnatur og trendy norrøn mytologi ikkje er nok til å laga gode spelefilmar.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Politiet har sperra av eit område etter at ein 16 år gammal gut har skote to personar, ei småbarnsmor og ein småbarnsfar, i bustaden deira i eit villaområde i Västberga i Stockholm i oktober i fjor. Mannen mista livet, medan kvinna slapp med livstrugande skadar.

Foto: Nils Petter Nilsson / TT / NTB

Samfunn

Rekordlang straff etter trippeldrap

To svenske tenåringar vart førre veke dømde til 10 og 12 år i fengsel. Dommen viser kva rolle mindreårige speler i kriminelle nettverk. Og at dei kan verte straffa hardt.

Christiane Jordheim Larsen
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh
Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Terner og måsar er to underfamilier av den store måsefamilien, men skil seg vesentleg frå kvarandre i utforming, flukt og levestil. Terner har ei kløft i halen og spisse vengjer.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Makrellterna over vatnet

Gjennom oppveksten var ei av dei sterkaste opplevingane mine å oppdage den fyrste makrellterna blant hettemåsane.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis