JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

To «gode»
veninner

To tenåringsjenter får fram det mørkaste i kvarandre i denne thrillerkomedien.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Dei to veninnene får etter kvart skumle planar.

Dei to veninnene får etter kvart skumle planar.

Foto frå filmen

Dei to veninnene får etter kvart skumle planar.

Dei to veninnene får etter kvart skumle planar.

Foto frå filmen

1775
20180831
1775
20180831

Komedie / thriller

Regi: Cory Finley

Thoroughbreds

Med: Olivia Cooke, Anya Taylor-Joy, Paul Sparks

Amanda (Cooke) har eit forstyrrande karaktertrekk: ho føler ingenting, verken godt eller dårleg. Lily (Taylor-Joy) har eit meir gjengs karaktertrekk: Ho føler mykje, men uttrykker ingenting. Dei er barndomsveninner, men har ikkje sett kvarandre på lenge når vi først møter dei. Allereie tidleg er tonen sett i Thoroughbreds: ein mørk, humoristisk thriller som graviterer rundt den bisarre venskapen til to forskrudde jenter.

Hat

Lily hatar stefaren Mark (Sparks). Amanda blir interessert i Lilys undertrykte kjensler og ser at ho treng emosjonell livredning. Ho spør derfor Lily: Kvifor drep du ikkje berre Mark? Ført fram av Amanda går Lily gradvis inn i dei mørkaste kjenslene. Snart er dei i gang med å planlegge eit mord.

Thoroughbreds viser vondskapen i to tenåringsjenter, men gjer det på ein vittig måte. Langfilmdebutant Cory Finley er formsikker i filmspråket; kamerabruk, musikk og stemning har sjølvtillit og tyngde. Dei lange takingane, dei disharmoniske strykarane og dei mørke romma seier noko meir om personane.

Plottproblem

Det er ein vellaga, underhaldande film, med eit plottproblem: Viss Amanda er utan kjensler og empati, kvifor bryr ho seg då om å hjelpe Lily? Dette gir filmen aldri eit fullverdig svar på, og han skyv problemstillinga unna som noko ironisk som ikkje treng meir utbrodering. Det blir for enkelt. «Livet mitt er meiningslaust», seier Amanda i ei nøkkelscene. Men slutten viser at sjølv kjenslelause personar søker meining gjennom andre menneske.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Komedie / thriller

Regi: Cory Finley

Thoroughbreds

Med: Olivia Cooke, Anya Taylor-Joy, Paul Sparks

Amanda (Cooke) har eit forstyrrande karaktertrekk: ho føler ingenting, verken godt eller dårleg. Lily (Taylor-Joy) har eit meir gjengs karaktertrekk: Ho føler mykje, men uttrykker ingenting. Dei er barndomsveninner, men har ikkje sett kvarandre på lenge når vi først møter dei. Allereie tidleg er tonen sett i Thoroughbreds: ein mørk, humoristisk thriller som graviterer rundt den bisarre venskapen til to forskrudde jenter.

Hat

Lily hatar stefaren Mark (Sparks). Amanda blir interessert i Lilys undertrykte kjensler og ser at ho treng emosjonell livredning. Ho spør derfor Lily: Kvifor drep du ikkje berre Mark? Ført fram av Amanda går Lily gradvis inn i dei mørkaste kjenslene. Snart er dei i gang med å planlegge eit mord.

Thoroughbreds viser vondskapen i to tenåringsjenter, men gjer det på ein vittig måte. Langfilmdebutant Cory Finley er formsikker i filmspråket; kamerabruk, musikk og stemning har sjølvtillit og tyngde. Dei lange takingane, dei disharmoniske strykarane og dei mørke romma seier noko meir om personane.

Plottproblem

Det er ein vellaga, underhaldande film, med eit plottproblem: Viss Amanda er utan kjensler og empati, kvifor bryr ho seg då om å hjelpe Lily? Dette gir filmen aldri eit fullverdig svar på, og han skyv problemstillinga unna som noko ironisk som ikkje treng meir utbrodering. Det blir for enkelt. «Livet mitt er meiningslaust», seier Amanda i ei nøkkelscene. Men slutten viser at sjølv kjenslelause personar søker meining gjennom andre menneske.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Det vart meir enn 300 bryllaup mellom islandske kvinner og allierte soldatar og offiserar.

Foto: National Archives, Maryland

Samfunn

Den uheldige sida av «ein velsigna invasjon»

REYKJAVÍK: På Island vart det registrert meir enn 800 kvinner som hadde kontakt med engelske eller amerikanske militære under krigen. Det var kontroversielt, og mange av kvinnene vart straffa på ulikt vis.

Ottar Fyllingsnes
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.

Foto: Lina Hindrum

BokMeldingar
Ingvild Bræin

Fadesar og fasadar

Roboten blir til mens vi ror.

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek  Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).

Foto: Ole Martin Wold / NTB

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

I rykk og napp

Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.

Foto: Wildside

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Roma – ein lukka by

Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen
Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Dette biletet av ei jødisk jente og ein palestinsk gut er kunstig generert, men spreidd vidt i sosiale medium som eit symbol. Biletet er laga av ei gruppe som kallar seg «Visions of Peace», som stiller spørsmålet: «Om KI kan sjå for seg fred, kvifor kan ikkje vi?»

Samfunn

Krig i ein biletkarusell

Krig, propaganda og kunstig intelligens set dokumentarfotografiet under stadig kraftigare press. Det er krigen i Gaza eit døme på.

Christiane Jordheim Larsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis