To «gode»
veninner
To tenåringsjenter får fram det mørkaste i kvarandre i denne thrillerkomedien.
Dei to veninnene får etter kvart skumle planar.
Foto frå filmen
Komedie / thriller
Regi: Cory Finley
Thoroughbreds
Med: Olivia Cooke, Anya Taylor-Joy, Paul Sparks
Amanda (Cooke) har eit forstyrrande karaktertrekk: ho føler ingenting, verken godt eller dårleg. Lily (Taylor-Joy) har eit meir gjengs karaktertrekk: Ho føler mykje, men uttrykker ingenting. Dei er barndomsveninner, men har ikkje sett kvarandre på lenge når vi først møter dei. Allereie tidleg er tonen sett i Thoroughbreds: ein mørk, humoristisk thriller som graviterer rundt den bisarre venskapen til to forskrudde jenter.
Hat
Lily hatar stefaren Mark (Sparks). Amanda blir interessert i Lilys undertrykte kjensler og ser at ho treng emosjonell livredning. Ho spør derfor Lily: Kvifor drep du ikkje berre Mark? Ført fram av Amanda går Lily gradvis inn i dei mørkaste kjenslene. Snart er dei i gang med å planlegge eit mord.
Thoroughbreds viser vondskapen i to tenåringsjenter, men gjer det på ein vittig måte. Langfilmdebutant Cory Finley er formsikker i filmspråket; kamerabruk, musikk og stemning har sjølvtillit og tyngde. Dei lange takingane, dei disharmoniske strykarane og dei mørke romma seier noko meir om personane.
Plottproblem
Det er ein vellaga, underhaldande film, med eit plottproblem: Viss Amanda er utan kjensler og empati, kvifor bryr ho seg då om å hjelpe Lily? Dette gir filmen aldri eit fullverdig svar på, og han skyv problemstillinga unna som noko ironisk som ikkje treng meir utbrodering. Det blir for enkelt. «Livet mitt er meiningslaust», seier Amanda i ei nøkkelscene. Men slutten viser at sjølv kjenslelause personar søker meining gjennom andre menneske.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie / thriller
Regi: Cory Finley
Thoroughbreds
Med: Olivia Cooke, Anya Taylor-Joy, Paul Sparks
Amanda (Cooke) har eit forstyrrande karaktertrekk: ho føler ingenting, verken godt eller dårleg. Lily (Taylor-Joy) har eit meir gjengs karaktertrekk: Ho føler mykje, men uttrykker ingenting. Dei er barndomsveninner, men har ikkje sett kvarandre på lenge når vi først møter dei. Allereie tidleg er tonen sett i Thoroughbreds: ein mørk, humoristisk thriller som graviterer rundt den bisarre venskapen til to forskrudde jenter.
Hat
Lily hatar stefaren Mark (Sparks). Amanda blir interessert i Lilys undertrykte kjensler og ser at ho treng emosjonell livredning. Ho spør derfor Lily: Kvifor drep du ikkje berre Mark? Ført fram av Amanda går Lily gradvis inn i dei mørkaste kjenslene. Snart er dei i gang med å planlegge eit mord.
Thoroughbreds viser vondskapen i to tenåringsjenter, men gjer det på ein vittig måte. Langfilmdebutant Cory Finley er formsikker i filmspråket; kamerabruk, musikk og stemning har sjølvtillit og tyngde. Dei lange takingane, dei disharmoniske strykarane og dei mørke romma seier noko meir om personane.
Plottproblem
Det er ein vellaga, underhaldande film, med eit plottproblem: Viss Amanda er utan kjensler og empati, kvifor bryr ho seg då om å hjelpe Lily? Dette gir filmen aldri eit fullverdig svar på, og han skyv problemstillinga unna som noko ironisk som ikkje treng meir utbrodering. Det blir for enkelt. «Livet mitt er meiningslaust», seier Amanda i ei nøkkelscene. Men slutten viser at sjølv kjenslelause personar søker meining gjennom andre menneske.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Kjersti Halvorsen er psykolog og forfattar.
Foto: Lina Hindrum
Fadesar og fasadar
Roboten blir til mens vi ror.
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned (jf. opprykk, nedrykk), skriv Kristin Fridtun. Her tek Ranheims Mads Reginiussen til tårene etter nedrykk i eliteseriekampen i fotball mellom Rosenborg og Ranheim på Lerkendal Stadion (3-2).
Foto: Ole Martin Wold / NTB
I rykk og napp
Det er naturleg å rykkja til når ein skjønar at laget ein spelar eller heiar på, rykkjer ned.
Penélope Cruz i rolla som mor til Adriana eller Andrea, spelt av Luana Giuliani.
Foto: Wildside
Roma – ein lukka by
Filmmelding: Italiensk oppvekstdrama sveipt i 70-talet skildrar tronge kjønnsnormer og fridomstrong.
Studentar på Universitetsbiblioteket på Blindern i Oslo.
Foto: Håkon Mosvold Larsen / NTB
Ja til skule, nei til studentfabrikk
Diverre er samarbeidet mellom skulen og høgre utdanningsinstitusjonar ofte dårleg.
Ragnar Bjerkreim har teke utgangspunkt i Josef-forteljinga i 1. Mosebok. Prosjektet tek for seg flukt, emigrasjon og folkevandring til ulike tider og på ulike kontinent.
Foto: Gry Monica Hellevik
Gjennom byar, under bru
Ragnar Bjerkreims Stjernesti famnar breitt, med mange røyster og opne landskap.