JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

The Drumond Show

Til å vera eit så skrullete konsept fungerer det over all forventning.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Daniele Auteuil (t.h.) spelar Victor, ein mann i 60-åra som får livet snudd oppned.

Daniele Auteuil (t.h.) spelar Victor, ein mann i 60-åra som får livet snudd oppned.

Foto: Another World Entertainment

Daniele Auteuil (t.h.) spelar Victor, ein mann i 60-åra som får livet snudd oppned.

Daniele Auteuil (t.h.) spelar Victor, ein mann i 60-åra som får livet snudd oppned.

Foto: Another World Entertainment

3130
20200214
3130
20200214

Komedie, drama

Regi: Nicolas Bedos

Den skjønne tiden

Med: Daniel Auteuil, Fanny Ardant, Guillaume Canet, Doria Tillier

Det godt vaksne ekteparet Drumond, Victor (Auteuil) og Marianne (Ardant), held på å verta frynsete i kvarandre sitt selskap, noko sonen rapporterer til barndomskompisen Antoine (Canet) om. Antoine driv eit heller underleg konsept der han hyrar inn skodespelarar til rike interessentar som betaler dyre dommar for å gjenoppleva den finaste tida dei kan tenkja seg, anten i livet sitt eller heilt andre epokar av historia. Det Victor vil meir enn noko, er å gå tilbake i tida, til den dagen på syttitalet då han og Marianne fyrste gong treftest. Antoines av-og-på-kjærast Margot (Tillier) passar perfekt til rolla som Marianne. 

Brukeleg

Om du ikkje mista interessa etter den oppsummeringa, er det ikkje verst berre det! For konseptet er rimeleg søkt, det må seiast med ein gong. Eg trur heller ikkje det har vore intensjonen til filmskapar Nicolas Bedos å vinna nokon pris for beste naturalistiske drama. At han likevel har hatt ambisjonar, er utvilsamt. Han må ha hatt pengesterke folk i ryggen for å støtta ein så ekstravagant og godt gjennomført produksjon, og utan ville Den skjønne tiden måtte kallast Den ubrukelege tida i staden. Ein vill idé er verd lite og inkje om han ikkje kan setjast ut i verda på overtydande vis, og her er eg for det meste overtydd. Slike overflodshorn som dette ynskjer eg velkomen, om berre for å minna om at filmar godt kan vera grenselaust fantasifulle framleis.

Musikalsk

Nicolas Bedos fortener skryt for innsatsen sin – han har regissert, skrive manus og delvis komponert filmmusikken. Såleis vidarefører han den franske auteur-nemninga, som enkelt sagt tyder at filmskaparen påverkar resultatet utover å berre vera regissør. Musikken er vesentleg i Den skjønne tiden, tankane går til Michael Nymans tettpakka komposisjonar til Peter Greenaway-klassikaren Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker (1989), berre hakket mindre enerverande og intens, heldigvis. Elles minner filmen, av opplagde grunnar, om The Truman Show (1998, regi: Peter Weir). Medan Truman (spelt av Jim Carrey) ikkje er klar over at heile verda hans er iscenesett, har Victor sjølv gått med på å lata som at alle rundt han er verkelege idet dei gjenskapar det glade syttitalet på stamkafeen hans. Tøysete, så absolutt, men skikkeleg underhaldande er det.

Skjønt

Og så er det noko herleg over å sjå ringrevane Daniel Auteuil og Fanny Ardant i rollane som ekteparet Drumond, som eit lunt, godt brukt teppe ein tek på seg når ein verkeleg skal kosa seg. Og kosa seg gjer ein. Den skjønne tiden klarer å kombinera forholdsdrama, komedie, nostalgi og ei framtidspositivisme oppi all degginga for gamle dagar. Det er trass alt herleg å ikkje røyka nonstop innandørs eller bli klapsa på baken av fulle menn utan å mukka. Verda går framover, og ingenting viser det betre enn å ta eit blikk tilbake til den skjønne tida som heldigvis er forbi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie, drama

Regi: Nicolas Bedos

Den skjønne tiden

Med: Daniel Auteuil, Fanny Ardant, Guillaume Canet, Doria Tillier

Det godt vaksne ekteparet Drumond, Victor (Auteuil) og Marianne (Ardant), held på å verta frynsete i kvarandre sitt selskap, noko sonen rapporterer til barndomskompisen Antoine (Canet) om. Antoine driv eit heller underleg konsept der han hyrar inn skodespelarar til rike interessentar som betaler dyre dommar for å gjenoppleva den finaste tida dei kan tenkja seg, anten i livet sitt eller heilt andre epokar av historia. Det Victor vil meir enn noko, er å gå tilbake i tida, til den dagen på syttitalet då han og Marianne fyrste gong treftest. Antoines av-og-på-kjærast Margot (Tillier) passar perfekt til rolla som Marianne. 

Brukeleg

Om du ikkje mista interessa etter den oppsummeringa, er det ikkje verst berre det! For konseptet er rimeleg søkt, det må seiast med ein gong. Eg trur heller ikkje det har vore intensjonen til filmskapar Nicolas Bedos å vinna nokon pris for beste naturalistiske drama. At han likevel har hatt ambisjonar, er utvilsamt. Han må ha hatt pengesterke folk i ryggen for å støtta ein så ekstravagant og godt gjennomført produksjon, og utan ville Den skjønne tiden måtte kallast Den ubrukelege tida i staden. Ein vill idé er verd lite og inkje om han ikkje kan setjast ut i verda på overtydande vis, og her er eg for det meste overtydd. Slike overflodshorn som dette ynskjer eg velkomen, om berre for å minna om at filmar godt kan vera grenselaust fantasifulle framleis.

Musikalsk

Nicolas Bedos fortener skryt for innsatsen sin – han har regissert, skrive manus og delvis komponert filmmusikken. Såleis vidarefører han den franske auteur-nemninga, som enkelt sagt tyder at filmskaparen påverkar resultatet utover å berre vera regissør. Musikken er vesentleg i Den skjønne tiden, tankane går til Michael Nymans tettpakka komposisjonar til Peter Greenaway-klassikaren Kokken, tyven, hans kone og hennes elsker (1989), berre hakket mindre enerverande og intens, heldigvis. Elles minner filmen, av opplagde grunnar, om The Truman Show (1998, regi: Peter Weir). Medan Truman (spelt av Jim Carrey) ikkje er klar over at heile verda hans er iscenesett, har Victor sjølv gått med på å lata som at alle rundt han er verkelege idet dei gjenskapar det glade syttitalet på stamkafeen hans. Tøysete, så absolutt, men skikkeleg underhaldande er det.

Skjønt

Og så er det noko herleg over å sjå ringrevane Daniel Auteuil og Fanny Ardant i rollane som ekteparet Drumond, som eit lunt, godt brukt teppe ein tek på seg når ein verkeleg skal kosa seg. Og kosa seg gjer ein. Den skjønne tiden klarer å kombinera forholdsdrama, komedie, nostalgi og ei framtidspositivisme oppi all degginga for gamle dagar. Det er trass alt herleg å ikkje røyka nonstop innandørs eller bli klapsa på baken av fulle menn utan å mukka. Verda går framover, og ingenting viser det betre enn å ta eit blikk tilbake til den skjønne tida som heldigvis er forbi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis