JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Supersedat zombiesatire

Jim Jarmusch har laga ein slapp, kjekk zombiekomedie med kule kjentfolk.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bill Murray, Chloë Sevigny og Adam Driver i den nye Jim Jarmusch-filmen.

Bill Murray, Chloë Sevigny og Adam Driver i den nye Jim Jarmusch-filmen.

Foto: Frederick Elmes / Focus Features

Bill Murray, Chloë Sevigny og Adam Driver i den nye Jim Jarmusch-filmen.

Bill Murray, Chloë Sevigny og Adam Driver i den nye Jim Jarmusch-filmen.

Foto: Frederick Elmes / Focus Features

2052
20190823
2052
20190823

Skrekk/komedie

Regi: Jim Jarmusch

The Dead Don’t Die

Med: Bill Murray, Adam Driver, Tilda Swinton

Centreville er ein søvnig småby. Trass i lovnadar om tryggleik frå styresmakter og energiselskap, har polar, hydraulisk frakturering («fracking») gjort at aksen som jorda sviv rundt, er skakkøyrd. Dyra dreg, sola står skeivt opp og dei daude vaknar med stor appetitt for menneskekjøt.

– Dette går aldri bra, seier politimannen Ronnie (Driver) til sin sindig optimistiske (eller sedate) sjef Cliff (Murray).

Skakk nerd

Indiehelten Jarmusch laga ein særs stilisert vampyrfilm med Only Lovers Left Alive. Når han no tek for seg zombiefilmen er det på skakt sett, utan å vere skummel eller seriøs. Sjølv med skrekkfilmens endetidstematikk med miljøkatastrofe og forbrukarsamfunn, er The Dead Don’t Die ein stillfarande, sakte komedie med slapp satire som tøysar med sjangeren. Nostalgien nøytraliserer anakronismar. Referansane renn over. Nerden i heimspøta Nosferatu-trøye får skryt av draumedama for filmkunnskapen når han seier at hipsterbilen hennar er så Romero. Eg smiler skeivt.

Låg terskel

Filmskaparen har fritt leide no. Rollelista gjorde vegen til raud løpar i Cannes kort. Tilda Swinton svingar samuraisverd som skotte. Iggy Pop er kaffitørst zombie og Tom Waits eremitt. Selena Gomez og Danny Glover gjev god stemning, og Rosie Perez, RZA, Chloë Sevigny og Steve Buscemi fullfører rollelista til ein lojal regissør som elskar det eksentriske.

Replikkane gjentar seg òg støtt og stadig, som komisk kritikk av overforklaring. Alt er absolutt absurd. Mot slutten er du ganske sikker på at Jarmusch går på syre. Han har ikkje laga verdas smartaste satire eller eit subtilt storverk, men eit underhaldande tilbod med låg terskel. Eg koste meg i sedat zombiemiljø.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Skrekk/komedie

Regi: Jim Jarmusch

The Dead Don’t Die

Med: Bill Murray, Adam Driver, Tilda Swinton

Centreville er ein søvnig småby. Trass i lovnadar om tryggleik frå styresmakter og energiselskap, har polar, hydraulisk frakturering («fracking») gjort at aksen som jorda sviv rundt, er skakkøyrd. Dyra dreg, sola står skeivt opp og dei daude vaknar med stor appetitt for menneskekjøt.

– Dette går aldri bra, seier politimannen Ronnie (Driver) til sin sindig optimistiske (eller sedate) sjef Cliff (Murray).

Skakk nerd

Indiehelten Jarmusch laga ein særs stilisert vampyrfilm med Only Lovers Left Alive. Når han no tek for seg zombiefilmen er det på skakt sett, utan å vere skummel eller seriøs. Sjølv med skrekkfilmens endetidstematikk med miljøkatastrofe og forbrukarsamfunn, er The Dead Don’t Die ein stillfarande, sakte komedie med slapp satire som tøysar med sjangeren. Nostalgien nøytraliserer anakronismar. Referansane renn over. Nerden i heimspøta Nosferatu-trøye får skryt av draumedama for filmkunnskapen når han seier at hipsterbilen hennar er så Romero. Eg smiler skeivt.

Låg terskel

Filmskaparen har fritt leide no. Rollelista gjorde vegen til raud løpar i Cannes kort. Tilda Swinton svingar samuraisverd som skotte. Iggy Pop er kaffitørst zombie og Tom Waits eremitt. Selena Gomez og Danny Glover gjev god stemning, og Rosie Perez, RZA, Chloë Sevigny og Steve Buscemi fullfører rollelista til ein lojal regissør som elskar det eksentriske.

Replikkane gjentar seg òg støtt og stadig, som komisk kritikk av overforklaring. Alt er absolutt absurd. Mot slutten er du ganske sikker på at Jarmusch går på syre. Han har ikkje laga verdas smartaste satire eller eit subtilt storverk, men eit underhaldande tilbod med låg terskel. Eg koste meg i sedat zombiemiljø.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Mot slutten er du ganske sikker på at Jarmusch går på syre.

Emneknaggar

Fleire artiklar

HumorFeature

Matprat og alder

Sei meg korleis du uttalar namn på matvarer, og eg skal seia kor gamal du er.

May Linn Clement
HumorFeature

Matprat og alder

Sei meg korleis du uttalar namn på matvarer, og eg skal seia kor gamal du er.

May Linn Clement
Det er ein svir å oppleve korleis den bokelskande Matilda tar eit oppgjer med vonde rektor Trunchbull.

Det er ein svir å oppleve korleis den bokelskande Matilda tar eit oppgjer med vonde rektor Trunchbull.

Foto: Grethe Nygaard, Rogaland Teater

TeaterMeldingar
DAG OG TID

Festleg framsyning av musikalen Matilda

Matilda har i årevis gjort suksess som musikal. No også på Rogaland Teater.

Den tsjekkiske nasjonalromantikaren Antonín Dvořák (1841–1904).

Den tsjekkiske nasjonalromantikaren Antonín Dvořák (1841–1904).

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Grått og keisamt

Bestion mislukkast i å modernisera Scarlatti og Dvořák.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Judith Butler er filosof og ein frontfigur innanfor kjønnsteori.

Foto: Elliott Verdier / The New York Times / NTB

Ordskifte
Anne GunnPettersen

Ein endrar ikkje naturen med talemåtar

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen
Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Piano har vore ei kjelde til musikkglede i mange hundre år. Men kva er musikk? Og kvifor lèt eit veltemperert piano så godt i øyra?

Kjelde: Per Thorvaldsen og DALL-E 3

TeknologiFeature

Musikkteori for tonedauve 

Musikk er matematikk, og kanskje den einaste forma for brøkrekning som kan vekkja andre kjensler enn berre frustrasjon.

Per Thorvaldsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis