JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Stilig sjølvomsetjing

Gloria Bell er ein unødvendig, men knakande kjekk og god film.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gloria (Julianne Moore) og Arnold (John Torturro) kastar seg ut i dansen.

Gloria (Julianne Moore) og Arnold (John Torturro) kastar seg ut i dansen.

Foto: Jaimie Trueblood

Gloria (Julianne Moore) og Arnold (John Torturro) kastar seg ut i dansen.

Gloria (Julianne Moore) og Arnold (John Torturro) kastar seg ut i dansen.

Foto: Jaimie Trueblood

2392
20190308
2392
20190308

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Gloria Bell

Med: Juilanne Moore, John Torturro, Michael Sera

Chilenske Gloria av Sebastián Lelio frå 2013 er ein glitrande film. No har same mann laga ein kopi av sin eigen film i USA på engelsk. Som sist er Gloria (Moore) ei dame med dansefot som ikkje spyttar i glaset. Ho har mykje med barna å gjere og vil gjerne hjelpe med barnebarn. Forholdet til mannen ho skilde seg frå for ti år sidan, er greitt, men ho er på utkikk etter ein ny, og Arnold (Torturro) gjer sitt beste for få henne.

Kvaliteten

Julianne Moore er drivande god som Gloria. Det er òg herleg å sjå John Torturro i ei rolle som er milevis frå dei meir outrerte figurane han ofte har i filmane til Coen-brørne. Båe spelar med nyansar og nerve. Her er flinke folk i alle ledd. Storregissøren Pablo Larraín er produsent, slik han var på En fantastisk kvinne, som Lelio vann Oscar for. Dei har ikkje sluntra unna på estetikk. Neonfargar og disig ljos er utført til fingerspissane. Synten siv ut mellom slagerar av disco og pop frå seine sytti- og tidlege åttiår. Dei kjem som perler på ei snor, og Gloria syng med av full hals. Forteljinga skildrar einsemd og sosialt småkjipe situasjonar, men har òg mange morosame scener og vendingar der Gloria er tøff på kosteleg vis.

Kopimaskina

Når eg les mi eiga melding av Gloria frå 2014, ser eg at ein kan seie mykje av det same om nyinnspelinga. Mange scener er reine kopiar. Her er lite nytt. Fokus på utsjånad er meir uttalt i Los Angeles, og stranda i Viña del Mar er bytt ut med bassengkanten i Las Vegas. Tittellåten «Gloria» av Umberto Tozzi er bytt ut med omsetjinga av Laura Branigan med same fengjande effekt.

På eit vis stiller Sebastián Lelio seg i tradisjonen til den chilenske forfattaren María Luisa Bombal, som omsette sine eigne verk til engelsk. Tematisk slektar Lelio òg på Bombal. Han har eit standhaftig fokus på frie kvinner som går mot straumen. Med nokre nye nyansar og litt mindre subtil stil har Lelio tilpassa seg publikum i USA, samtidig som han har halde på kvaliteten i originalen. Gloria Bell er ein veldig god film. Så får eg sutre for meg sjølv om maktfordelinga i filmverda, og at alle burde sjå originalen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Sebastián Lelio

Gloria Bell

Med: Juilanne Moore, John Torturro, Michael Sera

Chilenske Gloria av Sebastián Lelio frå 2013 er ein glitrande film. No har same mann laga ein kopi av sin eigen film i USA på engelsk. Som sist er Gloria (Moore) ei dame med dansefot som ikkje spyttar i glaset. Ho har mykje med barna å gjere og vil gjerne hjelpe med barnebarn. Forholdet til mannen ho skilde seg frå for ti år sidan, er greitt, men ho er på utkikk etter ein ny, og Arnold (Torturro) gjer sitt beste for få henne.

Kvaliteten

Julianne Moore er drivande god som Gloria. Det er òg herleg å sjå John Torturro i ei rolle som er milevis frå dei meir outrerte figurane han ofte har i filmane til Coen-brørne. Båe spelar med nyansar og nerve. Her er flinke folk i alle ledd. Storregissøren Pablo Larraín er produsent, slik han var på En fantastisk kvinne, som Lelio vann Oscar for. Dei har ikkje sluntra unna på estetikk. Neonfargar og disig ljos er utført til fingerspissane. Synten siv ut mellom slagerar av disco og pop frå seine sytti- og tidlege åttiår. Dei kjem som perler på ei snor, og Gloria syng med av full hals. Forteljinga skildrar einsemd og sosialt småkjipe situasjonar, men har òg mange morosame scener og vendingar der Gloria er tøff på kosteleg vis.

Kopimaskina

Når eg les mi eiga melding av Gloria frå 2014, ser eg at ein kan seie mykje av det same om nyinnspelinga. Mange scener er reine kopiar. Her er lite nytt. Fokus på utsjånad er meir uttalt i Los Angeles, og stranda i Viña del Mar er bytt ut med bassengkanten i Las Vegas. Tittellåten «Gloria» av Umberto Tozzi er bytt ut med omsetjinga av Laura Branigan med same fengjande effekt.

På eit vis stiller Sebastián Lelio seg i tradisjonen til den chilenske forfattaren María Luisa Bombal, som omsette sine eigne verk til engelsk. Tematisk slektar Lelio òg på Bombal. Han har eit standhaftig fokus på frie kvinner som går mot straumen. Med nokre nye nyansar og litt mindre subtil stil har Lelio tilpassa seg publikum i USA, samtidig som han har halde på kvaliteten i originalen. Gloria Bell er ein veldig god film. Så får eg sutre for meg sjølv om maktfordelinga i filmverda, og at alle burde sjå originalen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Ein iransk «usynleg» Shahed Saegheh-drone, kopiert etter ein havarert, men intakt RQ-170 Sentinel-drone frå USA, blir paradert i gatene i Teheran 24. september.

Foto: Majid Asgaripour / Reuters / NTB

KommentarSamfunn

Knivbyte i Midtausten

Med det iranske missilåtaket mot Israel hevar Iran kniven direkte mot Israel.

Cecilie Hellestveit
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.

UtanriksSamfunn
Ida Lødemel Tvedt

Ein lang marsj mot idiotveldet

NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø
Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn

Pengegaloppen i ferjetoppen

Det står ei Norled-ferje her og ei Torghatten-ferje der – innstilte. Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Marita Liabø

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis