Sterkare kost(yme)
Forteljinga om Emily Brontë er ikkje heilt etter oppskrifta, og smakar kanskje difor endå betre.
Emily (Emma Mackey) forelskar seg i den nye kappellanen William, spelt av Oliver Jackson-Cohen.
Foto: Ymer Media
Drama
Regi: Frances
O’Connor
Emily
Med: Emma Mackey, Oliver Jackson-Cohen, Fionn
Whitehead
Kinofilm
Yorkshire, kring 1840: Unge Emily (Mackey) bur saman med systrene og faren på prestegarden då den nye kapellanen William (Jackson-Cohen) kjem og talar om regn og Gud. I staden for å reisa til lærarstudium i storbyen blir den sky, introverte Emily verande på landsbygda og finn snart ut at William kan meir enn berre å preika.
Jane og Emma
Alt frå starten skjønar ein at Emily ikkje er nok eit kostymedrama laga for å tekkast eit underleg altetande publikum, og det mest i øyrefallande er musikken. Strykarane får selskap av underleg, kul korsong som ikkje bryt med det grøne Yorkshire-landskapet med åsar, men understrekar at her er det fleire dimensjonar i vente.
Den vakre, unge kvinna med det mørke håret glir ikkje berre formålslaust gjennom det bølgande graset som ei typisk heltinne av denne sorten. Men så er det likevel akkurat det ho er, berre hakket meir kompromisslaus, og det gjer at filmen nok vil appellera til den store Jane Austen-foreininga.
Ingenting gale med det! Me snakkar trass alt om forfattarane av ein av dei aller største litterære suksessane som ikkje var ført i pennen av Jane Austen. Noka sannferdig historie om det korte livet til den vidkjende forfattaren har ikkje regissør Frances O’Connor påstått at ho har laga, men basert på Stormfulle høgder kan ein kanskje gå ut frå at det til tider storma, i alle fall i det indre livet til Emily Brontë.
Uhistorisk
Ein biografisk film vil alltid lena seg tungt på hovudrolleinnehavaren. Bra er det då at det er Emma Mackey som tolkar Emily. Ho maktar å gje djupn, register og kompleksitet som er forfriskande å sjå i ein slik type film. Dette er regidebuten til skodespelaren Frances O’Connor, så at rolletolking sit langt framme, er neppe tilfeldig. At ho er god på manus, kan vel også ha samanheng med erfaring framfor kamera.
Uansett vil eg seia at kombinasjonen av sterkt manus, knall skodespel, spenstig kameraføring og endå meir spenstig lydspor gjer at Emily klarar kunststykket å heva seg frå eit av mange periodedrama til eit av få verkeleg underhaldande. At det er så lite historisk korrekt i sjølve forteljinga, dreg det sjølvsagt ned for min del, som ikkje er glad i at tuklinga med fakta vert gjort medvite.
Eg lèt meg trass i dette imponera og underhalda. At romansen mellom Emily og kapellanen mest sannsynleg ikkje har skjedd, treng me jo ikkje vektlegga, all den tid me veit at dei kjende kvarandre. Ingen fantasi, ingen Heathcliff, ingen Kate Bush-hit – av og til treng ein nokre dosar kjærleik i koleraens tid.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Frances
O’Connor
Emily
Med: Emma Mackey, Oliver Jackson-Cohen, Fionn
Whitehead
Kinofilm
Yorkshire, kring 1840: Unge Emily (Mackey) bur saman med systrene og faren på prestegarden då den nye kapellanen William (Jackson-Cohen) kjem og talar om regn og Gud. I staden for å reisa til lærarstudium i storbyen blir den sky, introverte Emily verande på landsbygda og finn snart ut at William kan meir enn berre å preika.
Jane og Emma
Alt frå starten skjønar ein at Emily ikkje er nok eit kostymedrama laga for å tekkast eit underleg altetande publikum, og det mest i øyrefallande er musikken. Strykarane får selskap av underleg, kul korsong som ikkje bryt med det grøne Yorkshire-landskapet med åsar, men understrekar at her er det fleire dimensjonar i vente.
Den vakre, unge kvinna med det mørke håret glir ikkje berre formålslaust gjennom det bølgande graset som ei typisk heltinne av denne sorten. Men så er det likevel akkurat det ho er, berre hakket meir kompromisslaus, og det gjer at filmen nok vil appellera til den store Jane Austen-foreininga.
Ingenting gale med det! Me snakkar trass alt om forfattarane av ein av dei aller største litterære suksessane som ikkje var ført i pennen av Jane Austen. Noka sannferdig historie om det korte livet til den vidkjende forfattaren har ikkje regissør Frances O’Connor påstått at ho har laga, men basert på Stormfulle høgder kan ein kanskje gå ut frå at det til tider storma, i alle fall i det indre livet til Emily Brontë.
Uhistorisk
Ein biografisk film vil alltid lena seg tungt på hovudrolleinnehavaren. Bra er det då at det er Emma Mackey som tolkar Emily. Ho maktar å gje djupn, register og kompleksitet som er forfriskande å sjå i ein slik type film. Dette er regidebuten til skodespelaren Frances O’Connor, så at rolletolking sit langt framme, er neppe tilfeldig. At ho er god på manus, kan vel også ha samanheng med erfaring framfor kamera.
Uansett vil eg seia at kombinasjonen av sterkt manus, knall skodespel, spenstig kameraføring og endå meir spenstig lydspor gjer at Emily klarar kunststykket å heva seg frå eit av mange periodedrama til eit av få verkeleg underhaldande. At det er så lite historisk korrekt i sjølve forteljinga, dreg det sjølvsagt ned for min del, som ikkje er glad i at tuklinga med fakta vert gjort medvite.
Eg lèt meg trass i dette imponera og underhalda. At romansen mellom Emily og kapellanen mest sannsynleg ikkje har skjedd, treng me jo ikkje vektlegga, all den tid me veit at dei kjende kvarandre. Ingen fantasi, ingen Heathcliff, ingen Kate Bush-hit – av og til treng ein nokre dosar kjærleik i koleraens tid.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er skribent, programskapar, kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.
Foto: Anne-Line Aaslund
«Moren» og søstrene hennar
Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.
Foto: Sara Johannessen Meek / NTB
Flytterett eller vetorett?
Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.
Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.
Foto: Another World Entertainment
Traust revolusjon
Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.
Metodeskuggespel med filter
Yanyas tredje album er innovervendt og lite oppsiktsvekkjande.
Partileiinga etter landsmøtet i Sosialistisk Venstreparti 22. februar 1976: Frå venstre nestleiar Steinar Stjernø, ny formann Berge Furre, nestleiar Berit Ås, parlamentarisk leiar Reidar T. Larsen og partisekretær Rune Fredh. Plakat: Mot kapitalmakt.
Foto: Henrik Laurvik / NTB
Personleg rapport om SV
Boka Steinar Stjernø har skrive om SV, reiser indirekte mange spørsmål utan svar.