JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Spansk komedie skuffar

Eg ler og grublar for lite av Goya-grossisten med Javier Bardem.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Javier Bardem spelar den elskverdige sjefen i filmen regissert av Fernando León de Arabia.

Javier Bardem spelar den elskverdige sjefen i filmen regissert av Fernando León de Arabia.

Foto: Another World Entertainment

Javier Bardem spelar den elskverdige sjefen i filmen regissert av Fernando León de Arabia.

Javier Bardem spelar den elskverdige sjefen i filmen regissert av Fernando León de Arabia.

Foto: Another World Entertainment

2596
20230106
2596
20230106

Komedie / Drama

Regi: Fernando León de Aranoa

Den elskverdige sjefen (Orig.tit.: El buen patrón)

Med: Javier Bardem, Almudena Amor, Manolo Solo
Kinofilm

Herr Blanco (Bardem) er ein stort sett godt likt leiar. Familieføretaket er ein vektfabrikk. Sjølvgode Blanco tyt støtt om balanse og ser seg sjølv som far for dei tilsette på fabrikken. Han har mang ein konflikt å løyse: ein elendig mellomleiar (Solo) med lang fartstid, ein nysparka arbeidar som protesterer framom porten, og ein lojal gamal kollega med ein ubrukeleg son i ein rasistisk gjeng.

For Blanco er ein ny pris i nær framtid likevel det viktigaste. Men den unge, høge og tynne praktikanten Liliana (Amor) dukkar opp og vekkjer like mykje interesse som problemløysing og prisjakt.

CV-sprik

Den kjende spanske regissøren Fernando León de Aranoa har laga hummar og kanari. Han likar å knyte både drama og komikk til røynda. Mandager i solen (2002) minnest eg som ei meisterleg varm skildring av arbeidslause i Galicia. A Perfect Day (2015) var underhaldande og gripande om bistandsarbeid på Balkan på 1990-talet. Loving Pablo (2017) var eit meiningslaust mageplask om Pablo Escobar.

Den elskverdige sjefen er eit solid steg opp igjen. Likevel er eg skuffa. Seks Goya-prisar er i meste laget, sjølv om filmen har fleire element som kan fengje, og er godt handverk.

Lagom levering

Klippen er velsmurd. Filmen driv. Mange liv er fletta pertentleg saman. Javier Bardem er slett ikkje verst i hovudrolla. Det er han vel aldri. Her irriterer han nett som han skal med mild og nedlatande tone. Ei lang rolleliste har mange dyktige folk som leverer. Nokre figurar er friskare enn andre. Vektaren med sans for rim er bra. Den roleg framstormande og drivande dyktige arabiske logistikkleiaren med dametekke fungerer flott.

Lina mellom kritikken av dei sleske sidene hjå sjefen og fantasiane til regissøren sjølv er kort. Kameravinklane frå den eldre herren er ikkje originale. Kritikken av korleis arva rikdom tilpassar seg ei meir kompleks verd, er snedigare og tar opp i seg mange skuggesider ved det moderne Spania.

León de Aranoa har freista laga ein intelligent komedie. Diverre ler eg sjeldan. Trass i eit samanvove nett av konfliktar og ambisjonar kjennest det heller ikkje som om Den elskverdige sjefen er så smart i samfunns­kritikken som han stundom aspirerer til. Kanskje er det stengt, men eg hadde håpa på meir.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie / Drama

Regi: Fernando León de Aranoa

Den elskverdige sjefen (Orig.tit.: El buen patrón)

Med: Javier Bardem, Almudena Amor, Manolo Solo
Kinofilm

Herr Blanco (Bardem) er ein stort sett godt likt leiar. Familieføretaket er ein vektfabrikk. Sjølvgode Blanco tyt støtt om balanse og ser seg sjølv som far for dei tilsette på fabrikken. Han har mang ein konflikt å løyse: ein elendig mellomleiar (Solo) med lang fartstid, ein nysparka arbeidar som protesterer framom porten, og ein lojal gamal kollega med ein ubrukeleg son i ein rasistisk gjeng.

For Blanco er ein ny pris i nær framtid likevel det viktigaste. Men den unge, høge og tynne praktikanten Liliana (Amor) dukkar opp og vekkjer like mykje interesse som problemløysing og prisjakt.

CV-sprik

Den kjende spanske regissøren Fernando León de Aranoa har laga hummar og kanari. Han likar å knyte både drama og komikk til røynda. Mandager i solen (2002) minnest eg som ei meisterleg varm skildring av arbeidslause i Galicia. A Perfect Day (2015) var underhaldande og gripande om bistandsarbeid på Balkan på 1990-talet. Loving Pablo (2017) var eit meiningslaust mageplask om Pablo Escobar.

Den elskverdige sjefen er eit solid steg opp igjen. Likevel er eg skuffa. Seks Goya-prisar er i meste laget, sjølv om filmen har fleire element som kan fengje, og er godt handverk.

Lagom levering

Klippen er velsmurd. Filmen driv. Mange liv er fletta pertentleg saman. Javier Bardem er slett ikkje verst i hovudrolla. Det er han vel aldri. Her irriterer han nett som han skal med mild og nedlatande tone. Ei lang rolleliste har mange dyktige folk som leverer. Nokre figurar er friskare enn andre. Vektaren med sans for rim er bra. Den roleg framstormande og drivande dyktige arabiske logistikkleiaren med dametekke fungerer flott.

Lina mellom kritikken av dei sleske sidene hjå sjefen og fantasiane til regissøren sjølv er kort. Kameravinklane frå den eldre herren er ikkje originale. Kritikken av korleis arva rikdom tilpassar seg ei meir kompleks verd, er snedigare og tar opp i seg mange skuggesider ved det moderne Spania.

León de Aranoa har freista laga ein intelligent komedie. Diverre ler eg sjeldan. Trass i eit samanvove nett av konfliktar og ambisjonar kjennest det heller ikkje som om Den elskverdige sjefen er så smart i samfunns­kritikken som han stundom aspirerer til. Kanskje er det stengt, men eg hadde håpa på meir.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.

Alle foto: Hallgeir Opedal

ReportasjeFeature

Turistinvasjonen

Kvar sommar invaderer fleire tusen turistar garden til Johan Jógvanson i Saksun. Det har gjort han til den sintaste bonden på Færøyane.

Hallgeir Opedal

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

Teikning: May Linn Clement

UtanriksSamfunn

Den nyreligiøse avantgarden

NEW YORK: Blant trendsettarar på Manhattans Lower East Side
er katolisisme siste skrik. 

Ida Lødemel Tvedt

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis