JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Sorga eig ingen

Alle finn kvar si trøyst i ein traust, fin film om sorg.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Ektemannen og sonen står att åleine då Leila døyr av kreft.

Ektemannen og sonen står att åleine då Leila døyr av kreft.

Foto: Stefan Fin

Ektemannen og sonen står att åleine då Leila døyr av kreft.

Ektemannen og sonen står att åleine då Leila døyr av kreft.

Foto: Stefan Fin

1726
20201030
1726
20201030

DRAMA

Regi: Klaus Härö

Livet etter døden (Orig.tittel: Livet efter döden)

Med: Peik Stenberg, Martin Paul
Kinofilm

Nisse (Stenberg) vil ha minimal merksemd då kona Leila døyr av kreft. Sonen Stefan (Paul) er ei fornuftig røyst som freistar balansere ulike ynske då tanta og mormora har ein hakket meir sosial innfallsvinkel til døden.

Sorgspegel

Regissøren Klaus Härö byggjer filmen på eigne erfaringar og opnar med å presisere at likskapar med ekte folk er medvitne. Faren er ein type gretten gamal gubbe ein kjenner frå nordisk film. Han vil helst halde seg for seg sjølv og ordne praktiske saker, og han skular stygt mot den urbane, moderne hovudstaden.

Sonen vil gjere alle til lags, men må lære å sikre sin eigen veg. Alle ser seg sjølve i sorga. Tankane deira om den døde speglar korleis dei sjølve såg henne. Filmen viser fint korleis røynda ser ulik ut, basert på korleis vi ser på livet, òg i døden.

Tidsrammer

Det er kjekt å høyre finlandssvensk på film. Finurlege formuleringar gjev ekstra effekt, men stundom kunne ein med stille formidla fleire ting som her blir sagt høgt. Skodespelet grensar litt mot det teatralske, men Sara Arnia som mormor gjer ein flott figur.

Eit klassisk pianotema som no og då slår over i ein ven, treigare trekkspelvariant, verkar kjent, og kanskje kjært. Det er kort veg frå det tidlause til det trauste. Som med førre film, Det siste kuppet, har Klaus Härö laga ein stødig film i tradisjonelle rammer der han får fram gode poeng og fine kjensler, utan at han gjer nybrottsarbeid.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Klaus Härö

Livet etter døden (Orig.tittel: Livet efter döden)

Med: Peik Stenberg, Martin Paul
Kinofilm

Nisse (Stenberg) vil ha minimal merksemd då kona Leila døyr av kreft. Sonen Stefan (Paul) er ei fornuftig røyst som freistar balansere ulike ynske då tanta og mormora har ein hakket meir sosial innfallsvinkel til døden.

Sorgspegel

Regissøren Klaus Härö byggjer filmen på eigne erfaringar og opnar med å presisere at likskapar med ekte folk er medvitne. Faren er ein type gretten gamal gubbe ein kjenner frå nordisk film. Han vil helst halde seg for seg sjølv og ordne praktiske saker, og han skular stygt mot den urbane, moderne hovudstaden.

Sonen vil gjere alle til lags, men må lære å sikre sin eigen veg. Alle ser seg sjølve i sorga. Tankane deira om den døde speglar korleis dei sjølve såg henne. Filmen viser fint korleis røynda ser ulik ut, basert på korleis vi ser på livet, òg i døden.

Tidsrammer

Det er kjekt å høyre finlandssvensk på film. Finurlege formuleringar gjev ekstra effekt, men stundom kunne ein med stille formidla fleire ting som her blir sagt høgt. Skodespelet grensar litt mot det teatralske, men Sara Arnia som mormor gjer ein flott figur.

Eit klassisk pianotema som no og då slår over i ein ven, treigare trekkspelvariant, verkar kjent, og kanskje kjært. Det er kort veg frå det tidlause til det trauste. Som med førre film, Det siste kuppet, har Klaus Härö laga ein stødig film i tradisjonelle rammer der han får fram gode poeng og fine kjensler, utan at han gjer nybrottsarbeid.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen
Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Kunnskapsminister Kari Nessa Nordtun (Ap) la nyleg fram ei stortingsmelding for 5. til 10. trinn i grunnskulen. Der opnar ho for eit ordskifte om språkfaga i ungdomsskulen.

Foto: Lise Åserud / NTB

Samfunn

Språkfag i spel

Kunnskapsministeren vil gje fleire elevar høve til å velje arbeidslivsfag. Lærarar åtvarar mot å la det gå på kostnad av språkopplæringa.

Christiane Jordheim Larsen
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.

Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.

Foto: Helge Skodvin

BokMeldingar
Odd W. Surén

Bulletinar frå ein medviten romanperson

Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.

Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB

KommentarSamfunn
Sigurd Arnekleiv Bækkelund

Politikk i grenseland

Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.

Alle foto: Håvard Rem

UtanriksSamfunn
Håvard Rem

Det blonde reservatet

PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

Foto: Baard Henriksen

LitteraturKultur

Sorg og sjølvutsletting

Kva kan djup, djup sorg gjere med eit menneske? I den nye romanen sin freistar Terje Holtet Larsen gi nokre svar.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis