JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Saktebrennande mysterium

Ein av dei beste filmane frå i fjor har endeleg norsk kinopremiere.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Filmen er basert på ei novelle av Haruki Murakami.

Filmen er basert på ei novelle av Haruki Murakami.

Foto: Arthaus

Filmen er basert på ei novelle av Haruki Murakami.

Filmen er basert på ei novelle av Haruki Murakami.

Foto: Arthaus

1751
20190222
1751
20190222

Thriller

Regi: Lee Chang-dong

Burning

Med: Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Jun

Burning, signert den sørkoreanske auteuren Lee Chang-dong, er ein mørk og mystisk psykologisk thriller. Til liks med dei andre filmane hans er denne saktegåande, subtil og krevjande.

Burning badar heile vegen i psykologisk ambivalens, framfor alt ein frustrasjon over hovudkarakteren Jong-su (Yoo), ein arbeidarklassegut frå landet som har reist til storbyen Seoul for å skrive. Her forelskar han seg i Hae-mi (Jun), ei jente frå den same bygda. At Jong-su ikkje hugsar henne, bidreg til mysteriet som gradvis utfaldar seg. Etter ei reise kjem ho tilbake med ein kjærast, Ben (Yeun). Han er velståande, men også gåtefull. Burning viklar seg herifrå inn i eit innrøykt plott, der ein gradvis skjønar mindre og mindre av kva som skjer. I ei scene kjem det fram at Ben brenn ned tilfeldige drivhus for moro skuld. Eller gjer han det?

Denne mangelen på konkrete svar er noko av det som gjer Burning så mystisk og «utilfredsstillande»: Lee Chang-dong avslører aldri meir enn han må, og knapt det. Burning er basert på ei novelle av Haruki Murakami, og regissøren deler den japanske forfattarens særeigne univers, der ein mannleg, einsam og frustrert hovudperson står i sentrum. Kattar, jazzmusikk og litterære referansar er andre Murakami-verkemiddel som smittar over på filmen.

Samtidig gir Chang-dong forteljinga ein klassetematikk, mellom arbeidarklasse og den privilegerte eliten. Dette gjer Burning til ein politisk film, som seier noko om vår tid, både på individ- og samfunnsnivå.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Thriller

Regi: Lee Chang-dong

Burning

Med: Ah-in Yoo, Steven Yeun, Jong-seo Jun

Burning, signert den sørkoreanske auteuren Lee Chang-dong, er ein mørk og mystisk psykologisk thriller. Til liks med dei andre filmane hans er denne saktegåande, subtil og krevjande.

Burning badar heile vegen i psykologisk ambivalens, framfor alt ein frustrasjon over hovudkarakteren Jong-su (Yoo), ein arbeidarklassegut frå landet som har reist til storbyen Seoul for å skrive. Her forelskar han seg i Hae-mi (Jun), ei jente frå den same bygda. At Jong-su ikkje hugsar henne, bidreg til mysteriet som gradvis utfaldar seg. Etter ei reise kjem ho tilbake med ein kjærast, Ben (Yeun). Han er velståande, men også gåtefull. Burning viklar seg herifrå inn i eit innrøykt plott, der ein gradvis skjønar mindre og mindre av kva som skjer. I ei scene kjem det fram at Ben brenn ned tilfeldige drivhus for moro skuld. Eller gjer han det?

Denne mangelen på konkrete svar er noko av det som gjer Burning så mystisk og «utilfredsstillande»: Lee Chang-dong avslører aldri meir enn han må, og knapt det. Burning er basert på ei novelle av Haruki Murakami, og regissøren deler den japanske forfattarens særeigne univers, der ein mannleg, einsam og frustrert hovudperson står i sentrum. Kattar, jazzmusikk og litterære referansar er andre Murakami-verkemiddel som smittar over på filmen.

Samtidig gir Chang-dong forteljinga ein klassetematikk, mellom arbeidarklasse og den privilegerte eliten. Dette gjer Burning til ein politisk film, som seier noko om vår tid, både på individ- og samfunnsnivå.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure
Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Omvend baug: X-Bow-en er utvikla av Ulstein og vert no for første gong nytta på ein fiskebåt.

Foto: Westcon

FiskeSamfunn

Båtbyggjarfolket

Trålaren «Ecofive» er både ei teknologisk nyvinning og eit resultat av den urgamle båtbyggjarkulturen på Vestlandet.

William Sem Fure

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis