JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Postkort frå Provence

Historia om postmannen som bygde eit slott, er døsig og sentimental sommarkino.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Postmannen (Jacques Gamblin) brukar 33 år på å byggje det ideelle palasset.

Postmannen (Jacques Gamblin) brukar 33 år på å byggje det ideelle palasset.

Foto: Storytelling media

Postmannen (Jacques Gamblin) brukar 33 år på å byggje det ideelle palasset.

Postmannen (Jacques Gamblin) brukar 33 år på å byggje det ideelle palasset.

Foto: Storytelling media

1931
20190607
1931
20190607

Drama

Regi: Nils Tavernier

Slottet i Provence (Orig.tittel: L’incroyable histoire du facteur Cheval)

Med: Jacques Gamblin, Laetitia Costa

Kva sit ein att med etter å ha sett Slottet i Provence? At denne sanne historia om ein nevenyttig postmann kunne trunge ein meir interessant regi. Regissør Nils Tavernier går i biopic-fella, når han vel å filmatisere eit levt liv over fleire tiår. Det skal godt gjerast å få denne tidsskildringa til å bli engasjerande og overraskande. Plottkurva er så velkjend at ein ved vegs ende kan krysse av for konvensjonelle dramaturgiske grep. Hovudpersonen har hatt sine opp- og nedturar, men har i det minste hatt eit stormannsgale prosjekt som skal gå inn i arkitekturhistoria.

Kall det gjerne døsig sommarkino, forsterka av den postkortaktige kjensla av den franske regionen, som den norske tittelen så skamlaust promoterer. Det er ikkje reint få scener der helten vår, postmannen Joseph-Ferdinand Chaval (Gamblin), traskar rundt i det biletvakre, rurale landskapet i Provence medan posten skal fram. Det er også under ein av desse turane han får auge på ein stein som gjer uutsletteleg inntrykk: At naturen kan forme noko så vakkert, gir Chaval eit kall. 33 år seinare er han ferdig med sitt eige Taj Mahal, eit slott han tileignar dottera Alice.

Kvinnene i filmen speler andrefiolin. Kona til Chaval, Philoméne (Costa) er ofte framstilt i halverotiske scener, eller som klassisk husmor, men er elles ein blank karakter. Chaval sjølv vert portrettert som ein raring, ein bygdeoriginal med autistiske trekk. At han er meir som ein sjablong enn eit heilt menneske, eller at filmen trykkjer unødvendig på med sentimentalitet undervegs, gjer ikkje akkurat underverk for forteljinga. Men slottet vart fint.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Nils Tavernier

Slottet i Provence (Orig.tittel: L’incroyable histoire du facteur Cheval)

Med: Jacques Gamblin, Laetitia Costa

Kva sit ein att med etter å ha sett Slottet i Provence? At denne sanne historia om ein nevenyttig postmann kunne trunge ein meir interessant regi. Regissør Nils Tavernier går i biopic-fella, når han vel å filmatisere eit levt liv over fleire tiår. Det skal godt gjerast å få denne tidsskildringa til å bli engasjerande og overraskande. Plottkurva er så velkjend at ein ved vegs ende kan krysse av for konvensjonelle dramaturgiske grep. Hovudpersonen har hatt sine opp- og nedturar, men har i det minste hatt eit stormannsgale prosjekt som skal gå inn i arkitekturhistoria.

Kall det gjerne døsig sommarkino, forsterka av den postkortaktige kjensla av den franske regionen, som den norske tittelen så skamlaust promoterer. Det er ikkje reint få scener der helten vår, postmannen Joseph-Ferdinand Chaval (Gamblin), traskar rundt i det biletvakre, rurale landskapet i Provence medan posten skal fram. Det er også under ein av desse turane han får auge på ein stein som gjer uutsletteleg inntrykk: At naturen kan forme noko så vakkert, gir Chaval eit kall. 33 år seinare er han ferdig med sitt eige Taj Mahal, eit slott han tileignar dottera Alice.

Kvinnene i filmen speler andrefiolin. Kona til Chaval, Philoméne (Costa) er ofte framstilt i halverotiske scener, eller som klassisk husmor, men er elles ein blank karakter. Chaval sjølv vert portrettert som ein raring, ein bygdeoriginal med autistiske trekk. At han er meir som ein sjablong enn eit heilt menneske, eller at filmen trykkjer unødvendig på med sentimentalitet undervegs, gjer ikkje akkurat underverk for forteljinga. Men slottet vart fint.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Stridsvogner øver på å slå attende kinesiske landgangsstyrkar på Penghu-øyane i Taiwansundet.

Foto: Taiwan Military News Agency / Taiwan's Defense Ministry / AP / NTB

UtanriksSamfunn

Starten på ein storkrig?

For tida bur eg i eit fredeleg, demokratisk og velståande land, som risikerer å utløysa den neste storkrigen i verda.

HalvorEifring
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen
Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Brussel-buarar på Place de la Bourse, børsplassen i sentrum av byen, heidrar offer for islamistsjølvmordsbombarane på Zaventem-flyplassen og Maelbeek metrostasjon i mars 2016, der til saman 32 menneske miste livet.

Foto: Peter Dejong / AP / NTB

Samfunn

Jihadismen lever

Tenåringar blir rekrutterte til terrororganisasjonar. Svenske kriminelle nettverk utfører aksjonar i Skandinavia for Iran. Nye konstellasjonar oppstår blant ekstremistiske grupper.

Ole JanLarsen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis