JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

På pakketur

Det tradisjonsrike og preglause Syden er motiv for ei mengd filmar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Tre tenåringsjenter reiser til Syden for å finne ut korleis det er å ha sex, i filmen til regissør Molly Manning Walker.

Tre tenåringsjenter reiser til Syden for å finne ut korleis det er å ha sex, i filmen til regissør Molly Manning Walker.

Foto: Mubi

Tre tenåringsjenter reiser til Syden for å finne ut korleis det er å ha sex, i filmen til regissør Molly Manning Walker.

Tre tenåringsjenter reiser til Syden for å finne ut korleis det er å ha sex, i filmen til regissør Molly Manning Walker.

Foto: Mubi

3056
20240119
3056
20240119

I varme land verda over kjem folk på pakketurar for å nyte sol og sommar. Frå eit norsk perspektiv er rusrike turar til ulike land rundt Middelhavet prakteksempelet.

Nokre seinare eksempel frå Storbritannia er røyndomsflukt i Morvern Callar av Lynne Ramsay frå 2002 og barndomsminna i Aftersun av Charlotte Wells, som tok folk med storm på kino i fjor.

«Det er på filmfestivalar nytt blod først kjem til syne.»

Synd i Syden

How To Have Sex av Molly Manning Walker går såleis inn i ein rik sydenfilmtradisjon. Filmen er ein stilig og tidsriktig film som fengjer. Tre britiske tenåringsvenninner er på charterferie i Hellas. Der skal det drikkast som om ein er fulle britar i Syden, som dei òg er. Ein heil del, altså.

Sex er sjølvsagt sentralt. Strålande Mia McKenna-Bruce spelar Tara, som har eit massivt mål: å få slutt på sin status som jomfru. Regissøren har sagt at ho har som mål å endre nett korleis vi har sex. Det gjer ikkje filmen til ein platt didaktisk pamflett. Langt, langt ifrå.

Her finn vi nyanserte figurar, spenning og nydeleg stil. Neonljos, supre kostyme og dårleg stil i rik mon løftar biletet av levande menneske ein kan kjenne igjen. Mange vil nok seie at skildringa er smertefullt kjend frå eigen ungdom. Temaet er heitt nok til at Tiff har ein eigen seksjon som har namn etter filmen.

Malaysisk mensmoro

Manning Walker er ikkje den einaste debutanten som lukkast i å lage underhaldande film om forventingar og forviklingar knytte til kjønn og seksualitet. Eg skildra sjølv Tiger Stripes av Amanda Nell Eu frå Malaysia som ei kjekk blanding av skrekk og komedie etter premieren i Cannes førre sommar. Grøssarelementa er meir morosame enn skumle, men estetikken underheld på ulike nivå. Å ta turen til framande mytefelt er i seg sjølv fascinerande. Nell Eu får naturleg mykje ut av små ressursar. Her òg skaper kostyme og rekvisittar ei visuell verd du med glede nyt i nitti minutt i kinosalen.

Som hjå Manning Walker er dynamikken mellom unge venninner drivande i forteljinga. Alle har sine mål og grenser. I Tiger Stripes er ein tolvåring som får mensen og ikkje vil la seg kua, skummel nok for dei dominerande figurane i bygda og på skulen.

Det truande i ein jentekropp i endring som ikkje lèt seg kontrollera, passar perfekt som motiv i ei forteljing om sosial kontroll og fridom. Stilen til Nell Eu er midt i blinken for føremålet. Ho vil vonleg gje oss fleire malaysiske filmar framover.

Det lønner seg å sleppe nye stemmer til. På filmfestivalen i Tromsø la Talent Norge og MerFilm fram si satsing med Sparebanken i nord. Frå scena snakka talenta om sin kjærleik til sjangerfilm. Både kroppsskrekk og samisk kvardag var favorittar vi kan forvente å få sjå filmar om i framtida. Det er på filmfestivalar nytt blod først kjem til syne. Takk og pris for at nokre av dei nye stemmene når kinolerreta elles i landet.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

I varme land verda over kjem folk på pakketurar for å nyte sol og sommar. Frå eit norsk perspektiv er rusrike turar til ulike land rundt Middelhavet prakteksempelet.

Nokre seinare eksempel frå Storbritannia er røyndomsflukt i Morvern Callar av Lynne Ramsay frå 2002 og barndomsminna i Aftersun av Charlotte Wells, som tok folk med storm på kino i fjor.

«Det er på filmfestivalar nytt blod først kjem til syne.»

Synd i Syden

How To Have Sex av Molly Manning Walker går såleis inn i ein rik sydenfilmtradisjon. Filmen er ein stilig og tidsriktig film som fengjer. Tre britiske tenåringsvenninner er på charterferie i Hellas. Der skal det drikkast som om ein er fulle britar i Syden, som dei òg er. Ein heil del, altså.

Sex er sjølvsagt sentralt. Strålande Mia McKenna-Bruce spelar Tara, som har eit massivt mål: å få slutt på sin status som jomfru. Regissøren har sagt at ho har som mål å endre nett korleis vi har sex. Det gjer ikkje filmen til ein platt didaktisk pamflett. Langt, langt ifrå.

Her finn vi nyanserte figurar, spenning og nydeleg stil. Neonljos, supre kostyme og dårleg stil i rik mon løftar biletet av levande menneske ein kan kjenne igjen. Mange vil nok seie at skildringa er smertefullt kjend frå eigen ungdom. Temaet er heitt nok til at Tiff har ein eigen seksjon som har namn etter filmen.

Malaysisk mensmoro

Manning Walker er ikkje den einaste debutanten som lukkast i å lage underhaldande film om forventingar og forviklingar knytte til kjønn og seksualitet. Eg skildra sjølv Tiger Stripes av Amanda Nell Eu frå Malaysia som ei kjekk blanding av skrekk og komedie etter premieren i Cannes førre sommar. Grøssarelementa er meir morosame enn skumle, men estetikken underheld på ulike nivå. Å ta turen til framande mytefelt er i seg sjølv fascinerande. Nell Eu får naturleg mykje ut av små ressursar. Her òg skaper kostyme og rekvisittar ei visuell verd du med glede nyt i nitti minutt i kinosalen.

Som hjå Manning Walker er dynamikken mellom unge venninner drivande i forteljinga. Alle har sine mål og grenser. I Tiger Stripes er ein tolvåring som får mensen og ikkje vil la seg kua, skummel nok for dei dominerande figurane i bygda og på skulen.

Det truande i ein jentekropp i endring som ikkje lèt seg kontrollera, passar perfekt som motiv i ei forteljing om sosial kontroll og fridom. Stilen til Nell Eu er midt i blinken for føremålet. Ho vil vonleg gje oss fleire malaysiske filmar framover.

Det lønner seg å sleppe nye stemmer til. På filmfestivalen i Tromsø la Talent Norge og MerFilm fram si satsing med Sparebanken i nord. Frå scena snakka talenta om sin kjærleik til sjangerfilm. Både kroppsskrekk og samisk kvardag var favorittar vi kan forvente å få sjå filmar om i framtida. Det er på filmfestivalar nytt blod først kjem til syne. Takk og pris for at nokre av dei nye stemmene når kinolerreta elles i landet.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater

TeaterMeldingar
KristinAalen

Når Kielland stig ned frå sokkelen

Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis