Oskegrått
Orsak meg, mens eg surmaga ikkje lèt meg sjarmera.
Galne, rike asiatar morar ikkje meldaren.
Foto: Sana Bucko
Komedie
Regi: Jon M. Chu
Crazy Rich Asians
Med: Constance Wu, Henry Golding, Michelle Yeoh
Oskepott har kome i asiatisk utgåve, og kongeriket er rikare enn nokosinne.
Biavsmak
Det mest interessante (og skremmande) med Crazy Rich Asians er at denne godhjarta eventyrfilmen hoppar bukk over alle mildt sagt tvilsame baksider av skinande medaljar som kjem i kjølvatnet av rikdom. Og sidan me ignorante vestlege filmsjåarar berre har eit forhold til asiatar på ein særs overflatisk og ofte nedlatande måte (med unntak av Bruce Lee), sparkar denne filmen inn bakdørene så det syng i dei. At dei snakkar engelsk, får så vera, Singapore er i all hovudsak engelsktalande, men om resten er ein indikasjon på kor vestifisert Austen er i ferd med å verta, så grøss! Så i kor stor grad skal fullstendig absurd overflod koma i vegen for å kosa seg med ein film? Eg slit.
Singarich
Oskepott-historier kjem og går, og denne er slett ikkje verre enn dei andre. Det vert også slått eit slags slag for feminisme, noko som heldigvis blir meir og meir vanleg også i kommersielle filmar. Så det øydeleggjande for meg er vissa om kor inni svarte urettferdig verda er, og kor ekkelt langt oppe på lista over menneskerettsverstingane Singapore er. Ja då, kall meg gledesdrepar, men det kan faktisk ikkje stå usagt. Madonna-hiten «Material Girl» på kantonesisk oppsummerer blandinga av Vesten-smisking og Austen-promovering til fulle. Og når det heile innlysande er sponsa av turistforeininga der nede med latterlege skyline-fotoseansar av byen, kjenner eg meir på ei djup uro enn på dei romantiske lattermusklane.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie
Regi: Jon M. Chu
Crazy Rich Asians
Med: Constance Wu, Henry Golding, Michelle Yeoh
Oskepott har kome i asiatisk utgåve, og kongeriket er rikare enn nokosinne.
Biavsmak
Det mest interessante (og skremmande) med Crazy Rich Asians er at denne godhjarta eventyrfilmen hoppar bukk over alle mildt sagt tvilsame baksider av skinande medaljar som kjem i kjølvatnet av rikdom. Og sidan me ignorante vestlege filmsjåarar berre har eit forhold til asiatar på ein særs overflatisk og ofte nedlatande måte (med unntak av Bruce Lee), sparkar denne filmen inn bakdørene så det syng i dei. At dei snakkar engelsk, får så vera, Singapore er i all hovudsak engelsktalande, men om resten er ein indikasjon på kor vestifisert Austen er i ferd med å verta, så grøss! Så i kor stor grad skal fullstendig absurd overflod koma i vegen for å kosa seg med ein film? Eg slit.
Singarich
Oskepott-historier kjem og går, og denne er slett ikkje verre enn dei andre. Det vert også slått eit slags slag for feminisme, noko som heldigvis blir meir og meir vanleg også i kommersielle filmar. Så det øydeleggjande for meg er vissa om kor inni svarte urettferdig verda er, og kor ekkelt langt oppe på lista over menneskerettsverstingane Singapore er. Ja då, kall meg gledesdrepar, men det kan faktisk ikkje stå usagt. Madonna-hiten «Material Girl» på kantonesisk oppsummerer blandinga av Vesten-smisking og Austen-promovering til fulle. Og når det heile innlysande er sponsa av turistforeininga der nede med latterlege skyline-fotoseansar av byen, kjenner eg meir på ei djup uro enn på dei romantiske lattermusklane.
Brit Aksnes
Brit Aksnes er frilans kulturarbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gjennom foto og tekst dokumenterte Maria Gros Vatne eit annleis liv på bloggen Wildandfree.no. Ho og mannen Nik Payne forlét bylivet og trygge jobbar til fordel for økologisk gardsbruk og heimeskule. Her ser me sonen Falk.
Foto: Maria Gros Vatne
Frå draum til sorg
Ukjent landskap vinn den eine prisen etter den andre. No er den å finne på lista over filmar som er kvalifiserte til vurdering av Oscar-akademiet i kategorien «Beste dokumentarfilm».
Peter Flamm (1891–1963) var ein tysk lege med jødisk familiebakgrunn som i 1926 gjorde furore med debutromanen.
Foto: Otto Kurt Vogelsang / Ullstein bild
«Jeg? er ein djupt fascinerande og høgst moderne tekst om sinnsforvirring og dobbeltgjengeri»
Marie Blokhus, Gard Skagestad og Kirsti Refseth spelar stykket til den tyske dramatikaren Marius von Mayenburg.
Foto: Monica Tormassy / Det Norske Teatret
Kven har makt over kven?
Velspelt om medviten og umedviten makt, sanning, manipulasjon og illusjon.
The Lady (Willa Fitzgerald) må flykte frå ein galen mann.
Foto: Another World Entertainment
Skrekkfilmen Strange Darling tuklar med tida for å trekke i gang tankane.
Sveinung Rotevatn (V), som ser opp, talte ikkje under behandlinga av den nye abortlova 3. desember. Den som gjekk fram til talarstolen flest gonger, var Marian Hussein (SV).
Foto: Thomas Fure / AP / NTB
Mors liv i salen
Debatten vi fekk høyre då den nye abortlova blei behandla tysdag, strekte seg frå 10.00 til 14.30, frå 1915 til framtida og frå fosteret til den store verda.