JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Norsk nostalgi

Filmen om nittitalet med Drillo som landslagstrenar er ei gullgruve av arkivmateriale.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Drillo feirar sigersmålet i Marseille i 1998 saman med Nils Johan Semb, Øyvind Leonhardsen og Jostein Flo.

Drillo feirar sigersmålet i Marseille i 1998 saman med Nils Johan Semb, Øyvind Leonhardsen og Jostein Flo.

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

Drillo feirar sigersmålet i Marseille i 1998 saman med Nils Johan Semb, Øyvind Leonhardsen og Jostein Flo.

Drillo feirar sigersmålet i Marseille i 1998 saman med Nils Johan Semb, Øyvind Leonhardsen og Jostein Flo.

Foto: Bjørn Sigurdsøn / NTB

2568
20220422
2568
20220422

Dokumentar

Regi: Jo Vemund Svendsen og Daniel Høglund

Alt for Norge

Med: Egil «Drillo» Olsen, Kjetil Rekdal, Tore André Flo
Kinofilm

Då Egil «Drillo» Olsen tok over som trenar for det norske herrelandslaget i 1990, stod det stusseleg til. Drillo drog i gang gullåra for norsk fotball. Under nerden frå Fredrikstad kom laget til to verdsmeisterskap. Alt kulminerte i sigeren mot Brasil i Marseilles ein sumarkveld i 1998. Arne Scheie utbasunerte frå skjermen til kvar ein heim at dette var den største idrettshendinga i norsk historie.

VHS-vedunder

Alt i logoen i første sekund tyr dokumentarfilmskaparane Jo Vemund Svendsen og Daniel Høglund til estetikk i tråd med VHS-kassettane Drillo brukte til å analysere kor få pasningar ein treng for å score, statistisk sett. Dei har funne tallause kjelder frå tida.

Media var på ballen frå første sekund. Samstundes gav økonomisk oppgangstid auka bruk av private filmkamera. Vi får jamvel sjå opptak frå landslagsturane med Mini, Jan Åge Fjørtoft og Frode Grodås bak kameraet. Den nostalgiske verknaden er sterk. Kjeldebruken er god.

Filmen legg tidleg vekt på kunnskapshungrige Drillo. I barndomen pugga han geografifakta. Seinare brukte han forskinga si ved Noregs idrettshøgskule som grunnlag for korleis ein skulle spele fotball. Tvillaust var det enormt effektivt for eit land utan dei store ballkunstnarane.

Dei høgste fjella

Ei intens opning med tonar i stil frå åttitalet gjer at ein får von om noko i retning av filmen Diego Maradona av Asif Kapadia. Så høgt rekk aldri Alt for Norge. Musikken er frisk i starten, men er heller parodisk pompøs på slutten. Filmen er klassisk lagt opp. Det blir opp- og nedturar, og vi får avbrekk med Drillo som far og partnar. Klimakset kjem sjølvsagt mot Brasil.

Vendingane karrieren tok seinare, høyrer ikkje med i denne nasjonale historia. Tittelen er tydeleg på at dette er eit stort stykke Noreg, med kongelege nyttårstalar og veivande flagg. Vi ser bønder frå djupe fjordar, vande med basar og dugnad, samarbeide for å nå dei høgaste tindar og slå sjølvaste Ronaldo, den eldre. Det er ei forteljing som fengjer. Ei viktig scoring på tampen gjev sterke kjensler anten det skjer i Marseilles eller på Nordre Åsen. Eg blir rørt, sjølv om den nasjonsbyggjande nostalgien byr på litt bismak.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentar

Regi: Jo Vemund Svendsen og Daniel Høglund

Alt for Norge

Med: Egil «Drillo» Olsen, Kjetil Rekdal, Tore André Flo
Kinofilm

Då Egil «Drillo» Olsen tok over som trenar for det norske herrelandslaget i 1990, stod det stusseleg til. Drillo drog i gang gullåra for norsk fotball. Under nerden frå Fredrikstad kom laget til to verdsmeisterskap. Alt kulminerte i sigeren mot Brasil i Marseilles ein sumarkveld i 1998. Arne Scheie utbasunerte frå skjermen til kvar ein heim at dette var den største idrettshendinga i norsk historie.

VHS-vedunder

Alt i logoen i første sekund tyr dokumentarfilmskaparane Jo Vemund Svendsen og Daniel Høglund til estetikk i tråd med VHS-kassettane Drillo brukte til å analysere kor få pasningar ein treng for å score, statistisk sett. Dei har funne tallause kjelder frå tida.

Media var på ballen frå første sekund. Samstundes gav økonomisk oppgangstid auka bruk av private filmkamera. Vi får jamvel sjå opptak frå landslagsturane med Mini, Jan Åge Fjørtoft og Frode Grodås bak kameraet. Den nostalgiske verknaden er sterk. Kjeldebruken er god.

Filmen legg tidleg vekt på kunnskapshungrige Drillo. I barndomen pugga han geografifakta. Seinare brukte han forskinga si ved Noregs idrettshøgskule som grunnlag for korleis ein skulle spele fotball. Tvillaust var det enormt effektivt for eit land utan dei store ballkunstnarane.

Dei høgste fjella

Ei intens opning med tonar i stil frå åttitalet gjer at ein får von om noko i retning av filmen Diego Maradona av Asif Kapadia. Så høgt rekk aldri Alt for Norge. Musikken er frisk i starten, men er heller parodisk pompøs på slutten. Filmen er klassisk lagt opp. Det blir opp- og nedturar, og vi får avbrekk med Drillo som far og partnar. Klimakset kjem sjølvsagt mot Brasil.

Vendingane karrieren tok seinare, høyrer ikkje med i denne nasjonale historia. Tittelen er tydeleg på at dette er eit stort stykke Noreg, med kongelege nyttårstalar og veivande flagg. Vi ser bønder frå djupe fjordar, vande med basar og dugnad, samarbeide for å nå dei høgaste tindar og slå sjølvaste Ronaldo, den eldre. Det er ei forteljing som fengjer. Ei viktig scoring på tampen gjev sterke kjensler anten det skjer i Marseilles eller på Nordre Åsen. Eg blir rørt, sjølv om den nasjonsbyggjande nostalgien byr på litt bismak.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Den nostalgiske verknaden er sterk. Kjeldebruken er god.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis