JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Nordisk grandiost

Charlotte Sieling samlar Skandinavia i ein storslegen unionsfilm med Trine Dyrholm som leiar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Trine Dyrholm i hovudrolla som Margrete den første.

Trine Dyrholm i hovudrolla som Margrete den første.

Foto: Dusan Martincek / ST Studios

Trine Dyrholm i hovudrolla som Margrete den første.

Trine Dyrholm i hovudrolla som Margrete den første.

Foto: Dusan Martincek / ST Studios

2360
20220225
2360
20220225

Historisk drama

Regi: Charlotte Sieling

Margrete den første

Med: Trine Dyrholm, Jakob Oftebro, Bjørn Floberg
Kinofilm

Margrete den første (Dyrholm) har sikra fred gjennom å samla Danmark, Sverige og Noreg. Ho har store planar. Adopterte Erik av Pommern er konge i namnet, men alle veit at Margrete er dronninga for det heile. Ein felles hær og eit strategisk ekteskap mellom unge Erik og den engelske prinsessa Filippa skal sikre stabilitet og temje tysk trong til å trekke nordover.

Men noko er rote i Kalmarunionen i 1402. Rebelske rabagastar frå Noreg har funne ein mann i Tyskland som hevdar å vere kong Olav, som alle trur døydde i 1387. Nokon konspirerer.

Intrigar og taktikkspel ligg i kjernen av fiksjonsleiken rundt den sanne historia om at ein mann hevda å vere tronarving medan Margrete den første styrte. Nokre trekk frå krimfilm er med i forteljinga om kven som har kva svin på skogen. Slagscener og blodige krigar er ikkje i fokus.

Margrete den første er eit påkosta historisk kostymedrama der sterke aktørar har slått saman ressursane for å lage eit solid byggverk.

Den danske regissøren Charlotte Sieling har lang fartstid frå fjernsyn. Ho har skapt flotte bilete av knausar og borger, hallar og mørke gangar. Kostyme, ljos og fargetonar bidreg til kjensla av å sjå ein nordisk storfilm.

Den internasjonale skodespelarstaben er sterk. Danske Søren Malling og svenske Magnus Krepper er overtydande ambivalente. Bjørn Floberg er stødig. Størst av alle er Trine Dyrholm. Ho har vore dronninga av dansk film sidan nittitalet.

I Margrete den første får ho utfalde seg med sitt breie repertoar. Dyrholm driv gjennom ulike fasar med subtil tyngde. Figuren er ambisiøs, mektig og klok, og samstundes usikker og sårbar.

Manus teiknar ein samansett figur som er truverdig. Uavhengig av kva den historiske Margrete tenkte og sa, er dette ei forteljing om menneskelege reaksjonar og mekanismar når det blæs på toppen av monarkia i mellomalderen. Blant historiske drama frå Norden skil filmen seg positivt ut. Charlotte Sieling skal ha honnør for stram regi og fine nye blikk. Trine Dyrholm er krona for lengst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Historisk drama

Regi: Charlotte Sieling

Margrete den første

Med: Trine Dyrholm, Jakob Oftebro, Bjørn Floberg
Kinofilm

Margrete den første (Dyrholm) har sikra fred gjennom å samla Danmark, Sverige og Noreg. Ho har store planar. Adopterte Erik av Pommern er konge i namnet, men alle veit at Margrete er dronninga for det heile. Ein felles hær og eit strategisk ekteskap mellom unge Erik og den engelske prinsessa Filippa skal sikre stabilitet og temje tysk trong til å trekke nordover.

Men noko er rote i Kalmarunionen i 1402. Rebelske rabagastar frå Noreg har funne ein mann i Tyskland som hevdar å vere kong Olav, som alle trur døydde i 1387. Nokon konspirerer.

Intrigar og taktikkspel ligg i kjernen av fiksjonsleiken rundt den sanne historia om at ein mann hevda å vere tronarving medan Margrete den første styrte. Nokre trekk frå krimfilm er med i forteljinga om kven som har kva svin på skogen. Slagscener og blodige krigar er ikkje i fokus.

Margrete den første er eit påkosta historisk kostymedrama der sterke aktørar har slått saman ressursane for å lage eit solid byggverk.

Den danske regissøren Charlotte Sieling har lang fartstid frå fjernsyn. Ho har skapt flotte bilete av knausar og borger, hallar og mørke gangar. Kostyme, ljos og fargetonar bidreg til kjensla av å sjå ein nordisk storfilm.

Den internasjonale skodespelarstaben er sterk. Danske Søren Malling og svenske Magnus Krepper er overtydande ambivalente. Bjørn Floberg er stødig. Størst av alle er Trine Dyrholm. Ho har vore dronninga av dansk film sidan nittitalet.

I Margrete den første får ho utfalde seg med sitt breie repertoar. Dyrholm driv gjennom ulike fasar med subtil tyngde. Figuren er ambisiøs, mektig og klok, og samstundes usikker og sårbar.

Manus teiknar ein samansett figur som er truverdig. Uavhengig av kva den historiske Margrete tenkte og sa, er dette ei forteljing om menneskelege reaksjonar og mekanismar når det blæs på toppen av monarkia i mellomalderen. Blant historiske drama frå Norden skil filmen seg positivt ut. Charlotte Sieling skal ha honnør for stram regi og fine nye blikk. Trine Dyrholm er krona for lengst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Samstundes som Russland har formannskapet i Tryggingsrådet, er landet inne i det tredje året som aggressor mot Ukraina. Slik er det uhyggelege paradokset i internasjonal politikk nett no, skriv Bernt Hagtvet.

Foto: Eduardo Munoz Alvarez / AP / NTB

Samfunn

Ei verdsordning i oppløysing

Internasjonal politikk tek meir og meir farge av dei resultatlause samkomene, med Tryggingsrådet i FN som fremste symbolet på manglande handlekraft.

Bernt Hagtvet
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal
Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Johan Sverdrup feltsenter ved den offisielle opninga i 2020. Dette feltet vart oppdaga i 2010 og er det siste verkeleg store oljefunnet på norsk sokkel.

Foto: Carina Johansen / NTB

ØkonomiSamfunn

Ser ei slagside i direktoratet

Sokkeldirektoratet overdriv verdien av norsk
olje og gass, meiner universitetsrektor og petroleumsøkonom Klaus Mohn.

Per Anders Todal

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis