Merkevara
Koseserien om David Beckham er heltedyrking utan kritisk blikk.
Victoria og David Beckham stiller opp for regissør Fisher Stevens.
Foto: Netflix
Dokumentarserie
Regi: Fisher Stevens
Beckham
Med: David Beckham, Victoria Beckham, Fisher Stevens
Serie på Netflix
Livet og karrieren til den dyktige fotballspelaren David Beckham er skildra i detalj i dokumentarserien av Succession-skodespelar Fisher Stevens. Den stjernestreifa regissøren intervjuar Beckham, kona Victoria og andre folk, blanda med rikt arkivmateriale.
Kosen
Dei gamle klippa underheld. Draktene, frisyrane og fotballkampane frå nittitalet er artige. Intervjuobjekta frå notida er ei rå rekke av figurar som Alex Ferguson, Luis Figo, Roy Keane, den gode gamle Ronaldo, Neville-brørne og Roberto Carlos.
Best er Diego Simeone og Fabio Capello. Men Beckham er ofte ein tannlaus og glatt «heime hos»-reportasje, eller kosefjernsyn på nivå med Erna Solberg i «Debatten» på NRK.
Kapitalen
Kjendisen Beckham endra korleis fotballspelarar såg ut og utvida rommet for manndom. Vegen frå ein blodig Terry Butcher til Beckham i sarong er lang. Delen om hetsen etter at han blei utvist i VM, er god og syner eit sjukt England. Men kor er spørsmåla om overforbruket Beckham fremjar? Han blir hylla for overflod. Ingen spør om støtta til rike diktatur. Ikkje éin kritisk tanke blir ytra. Regissøren frå USA freistar eggja fram sterke kjensler med overdriven musikkbruk og klipping som får alle augneblinkar på bana til å handle om dramatiske vendingar for Beckham.
Nesten fem timar over fire episodar er for mykje. Kraftpakken Diego Maradona av Asif Kapadia på litt over to timar viser at ein kan skildre eit liv med fotball på meir fengande vis. Maradona likte ikkje filmen. Han har nemleg brodd. Det finst ikkje her.
For familien Beckham er serien meir merkevarebygging. Victoria Beckham samanfattar serien umedvite fint når ho fortel om at media flaug etter familien i helikopter: «Verkeleg? Er det så interessant?» Svaret er sjølvsagt «nei». Det same gjeld for serien.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Dokumentarserie
Regi: Fisher Stevens
Beckham
Med: David Beckham, Victoria Beckham, Fisher Stevens
Serie på Netflix
Livet og karrieren til den dyktige fotballspelaren David Beckham er skildra i detalj i dokumentarserien av Succession-skodespelar Fisher Stevens. Den stjernestreifa regissøren intervjuar Beckham, kona Victoria og andre folk, blanda med rikt arkivmateriale.
Kosen
Dei gamle klippa underheld. Draktene, frisyrane og fotballkampane frå nittitalet er artige. Intervjuobjekta frå notida er ei rå rekke av figurar som Alex Ferguson, Luis Figo, Roy Keane, den gode gamle Ronaldo, Neville-brørne og Roberto Carlos.
Best er Diego Simeone og Fabio Capello. Men Beckham er ofte ein tannlaus og glatt «heime hos»-reportasje, eller kosefjernsyn på nivå med Erna Solberg i «Debatten» på NRK.
Kapitalen
Kjendisen Beckham endra korleis fotballspelarar såg ut og utvida rommet for manndom. Vegen frå ein blodig Terry Butcher til Beckham i sarong er lang. Delen om hetsen etter at han blei utvist i VM, er god og syner eit sjukt England. Men kor er spørsmåla om overforbruket Beckham fremjar? Han blir hylla for overflod. Ingen spør om støtta til rike diktatur. Ikkje éin kritisk tanke blir ytra. Regissøren frå USA freistar eggja fram sterke kjensler med overdriven musikkbruk og klipping som får alle augneblinkar på bana til å handle om dramatiske vendingar for Beckham.
Nesten fem timar over fire episodar er for mykje. Kraftpakken Diego Maradona av Asif Kapadia på litt over to timar viser at ein kan skildre eit liv med fotball på meir fengande vis. Maradona likte ikkje filmen. Han har nemleg brodd. Det finst ikkje her.
For familien Beckham er serien meir merkevarebygging. Victoria Beckham samanfattar serien umedvite fint når ho fortel om at media flaug etter familien i helikopter: «Verkeleg? Er det så interessant?» Svaret er sjølvsagt «nei». Det same gjeld for serien.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Lewis Lapham på Lapham’s Quarterly-kontoret ved Union Square på Manhattan.
Ein lang marsj mot idiotveldet
NEW YORK: Sett frå minnestunda for Lewis Lapham ser den politiske dagsordenen i USA mindre ny ut.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Eldspåsetting og steinkasting i Ramels veg i Rosengård i Malmö. Ivar Hippe har intervjua innbyggarar i utsette bydelar i Vest-Sverige.
Foto: Johan Nilsson / TT / AP / NTB
– Det kjem til å bli stygt
Ivar Hippe fekk lyst til å sjå nærmare på dei svenske tilstandane. Etter tre års arbeid er Sverige 2024: Beretninger om et land i krise her. Staten må ta styring, seier han.
Yrka med det høgste sjukefråværet er kvinnedominerte med relasjonelt arbeid og høge emosjonelle krav, skriv Lill Sverresdatter Larsen.
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Langvarig overbelastning gir rekordhøyt sykefravær
«Vi har lenge drevet en dugnad for å holde skuta flytende.»