JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Livet etter Døden i Venedig

Verdens vakreste gutt deler for lite.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Björn Andrésen fekk rolla som Tadzio i filmen til Luchino Visconti då han var 15 år.

Björn Andrésen fekk rolla som Tadzio i filmen til Luchino Visconti då han var 15 år.

Foto frå filmen

Björn Andrésen fekk rolla som Tadzio i filmen til Luchino Visconti då han var 15 år.

Björn Andrésen fekk rolla som Tadzio i filmen til Luchino Visconti då han var 15 år.

Foto frå filmen

1695
20220121
1695
20220121

Dokumentar

Regi: Kristina Lindström, Kristian Petri

Verdens vakreste gutt (Orig.tittel: Världens vackraste pojke)

Med: Björn Andrésen og folk i livet hans

Som 15-åring får Björn rolla som Tadzio i Luchino Viscontis Døden i Venedig (1971). Å vera teken ut fordi han er så vakker, skal henga ved han resten av livet – trur eg.

Lukka

Det einaste eigentleg nemneverdige Björn Andrésen har gjort i livet, er denne filmrolla, ei rolle han knapt spela i, så mykje som var til stades i. Han har ingen replikkar, han er rett og slett eit pent fjes som vert forguda av menn verda rundt.

Det ligg stadige insinuasjonar om halvlurvete motivasjonar frå homofile Visconti si side her, og miljøet den unge svenske guten brått vart introdusert for.

Men kva førte eigentleg til at verdas vakraste gut vart redusert til ein trygda, forknytt gamal mann?

Knapp

Det vert introdusert nye rollefigurar – ei bestemor som tok styringa etter at mora forsvann, ein kjærast som hjelper han med å unngå å verta kasta ut av heimen sin, og ei dotter som han har hatt sporadisk kontakt med. Men ingen av dei får særleg mykje plass ut frå kor essensielle dei er, og kor mykje informasjon dei kan sitja på.

Bjørn sjølv er knapp med kva han deler, og det er hans rett, men då burde filmskaparane vurdert forteljarstemme eller eit anna verkemiddel, for her kjennest det i stor grad som spekuleringar og halvkvedne forsøk på å psykologisera. Å trekke inn ein psykolog ville vore interessant. I staden vert det ein slags mimretur der den som skal mimra, ikkje hadde så lyst likevel.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Dokumentar

Regi: Kristina Lindström, Kristian Petri

Verdens vakreste gutt (Orig.tittel: Världens vackraste pojke)

Med: Björn Andrésen og folk i livet hans

Som 15-åring får Björn rolla som Tadzio i Luchino Viscontis Døden i Venedig (1971). Å vera teken ut fordi han er så vakker, skal henga ved han resten av livet – trur eg.

Lukka

Det einaste eigentleg nemneverdige Björn Andrésen har gjort i livet, er denne filmrolla, ei rolle han knapt spela i, så mykje som var til stades i. Han har ingen replikkar, han er rett og slett eit pent fjes som vert forguda av menn verda rundt.

Det ligg stadige insinuasjonar om halvlurvete motivasjonar frå homofile Visconti si side her, og miljøet den unge svenske guten brått vart introdusert for.

Men kva førte eigentleg til at verdas vakraste gut vart redusert til ein trygda, forknytt gamal mann?

Knapp

Det vert introdusert nye rollefigurar – ei bestemor som tok styringa etter at mora forsvann, ein kjærast som hjelper han med å unngå å verta kasta ut av heimen sin, og ei dotter som han har hatt sporadisk kontakt med. Men ingen av dei får særleg mykje plass ut frå kor essensielle dei er, og kor mykje informasjon dei kan sitja på.

Bjørn sjølv er knapp med kva han deler, og det er hans rett, men då burde filmskaparane vurdert forteljarstemme eller eit anna verkemiddel, for her kjennest det i stor grad som spekuleringar og halvkvedne forsøk på å psykologisera. Å trekke inn ein psykolog ville vore interessant. I staden vert det ein slags mimretur der den som skal mimra, ikkje hadde så lyst likevel.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.

Foto: Erik Johansen / NTB

Ordskifte
PrebenAavitsland

Meir om seinfølgjer

Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.

Foto: Maria Jemeljanova / Fide

SjakkKunnskap
Atle Grønn

«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes
St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

St. Vincent er artistnamnet til Annie Clark.

Foto: Alex Da Corte

MusikkMeldingar

Ditt første andedrag er eit skrik

På plata All Born Screaming vender St. Vincent tilbake til, og reindyrkar, det som for mange har definert det kunstnarlege uttrykket hennar.

Øyvind Vågnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis