JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kunstnaren og tjuven

Gritt er vilter og angstfylt moro om kunst og så mangt anna.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Gritt (Birgitte Larsen) strevar med å finne plassen sin i kunstnarverda.

Gritt (Birgitte Larsen) strevar med å finne plassen sin i kunstnarverda.

Foto: Mer Filmdistribusjon

Gritt (Birgitte Larsen) strevar med å finne plassen sin i kunstnarverda.

Gritt (Birgitte Larsen) strevar med å finne plassen sin i kunstnarverda.

Foto: Mer Filmdistribusjon

3271
20210618
3271
20210618

DRAMA

Regi: Itonje Søimer Guttormsen

Gritt

Med: Birgitte Larsen, Marte Wexelsen Goksøyr, Lars Øyno, Andrine Sæther
Kinofilm

Gritt (Larsen), tidlegare Gry-Jeanette, er kunstnar. Det er ikkje så greitt. Kulturrådet synest ikkje eingong ho kvalifiserer til å søkje på det grenselaust ambisiøse kunstprosjektet ho planlegg. Når tanta er tilbake i byen, er ikkje kattevakt lenger gyldig grunn til ein plass å bu.

Etter å ha leita etter sitt kunstnariske sjølv i Los Angeles, New York, Berlin og Aalborg vandrar ho brått kvilelaust gatelangs i Oslo. Det som knapt er ein sjanse hjå Grusomhetens teater, blir gripe på grufullt sett.

Metamonoman

Den fiktive figuren Gritt er omgjeven av ekte menneske frå ulike kunstverder. Ho har ikkje høyrt om rapparen Lars Vaular, men trenger seg på teatermannen Lars Øyno og hjelper eller heng rundt med Marte Wexelsen Goksøyr, som er lei av at Downs syndrom dominerer synet på henne som regispire.

Det kryr av kjende fjes, med skodespelarar som Andrine Sæther, Anders T. Andersen og Petronella Barker. Gritt er heilt hengd opp i si eiga rolle og korleis ho skal kome til sin rett i denne jungelen av vellukka folk. At ho er oppteken av at kunst ikkje skal skode mot eigen navle, krasjar totalt med framferda og framtoninga hennar.

Goksøyr seier om eitt av prosjekta sine at ein trygt kan kalle det «meta». Kommentaren verkar mynta på filmen vi ser. Gritt masar om kunsten i ein monolog som vender tilbake i eit språk ein ikkje kan trenge gjennom. Det verkar som om ho har lært kva ord ein skal bruke, men ikkje korleis ein skal bruke dei. Ein lyt søkje ein fredfull og kranglete koeksistens mellom teori og praksis, seier ho. Den konseptuelle mentaliteten må transcendere!

Pine og lått

Blikket på kunstnaren er morosamt. Regissør Itonje Søimer Guttormsen fyllar på med innfall, og mange av situasjonane er komiske. Gritt er pretensiøs, parodisk, pinleg og patetisk. Den stakkarslege figuren har likevel ein ekte nervøsitet i seg som det gjer vondt å sjå. Desperasjonen blir kvelande.

Birgitte Larsen gjer ei knakande god hovudrolle som vekkjer sterke kjensler av forakt og omsorg vekselvis. Sympatien skrantar stendig. Ho tar dårlegare val enn dei første som blir drepne i B-skrekkfilmar frå Hollywood. Måten ho involverer ein gjeng med kjekke syrarar som er nye i landet, på, er til å grøsse av. Ho vil heller stele ei scene enn sjå at ho har svikta. Alt eskalerer etter kvart. Alt er så gale at det gaular.

Nybølgje

Estetisk vrir det seg òg til. Handhalde kamera svirrar rundt det forpinte andletet til Gritt. Resultatet er auka uro. Både kamera, hoppande klipp og kunsten som tema gjev assosiasjonar til fransk nybølgje. Dette er kunst om kunsten, for kunsten, men med mange innspel om posisjonen kunsten har i samfunnet.

Frå Grieg og Bach til originale tonar frå Erik Ljunggren går den varierte musikken frå å kommentere konteksten til å vri opp intensiteten. Gritt er fullpakka, hektisk og omfattande. Filmen er stilsikker og morosam, med pinlege situasjonar som får deg til å vri deg i smerte, og smarte stikk om kunst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

DRAMA

Regi: Itonje Søimer Guttormsen

Gritt

Med: Birgitte Larsen, Marte Wexelsen Goksøyr, Lars Øyno, Andrine Sæther
Kinofilm

Gritt (Larsen), tidlegare Gry-Jeanette, er kunstnar. Det er ikkje så greitt. Kulturrådet synest ikkje eingong ho kvalifiserer til å søkje på det grenselaust ambisiøse kunstprosjektet ho planlegg. Når tanta er tilbake i byen, er ikkje kattevakt lenger gyldig grunn til ein plass å bu.

Etter å ha leita etter sitt kunstnariske sjølv i Los Angeles, New York, Berlin og Aalborg vandrar ho brått kvilelaust gatelangs i Oslo. Det som knapt er ein sjanse hjå Grusomhetens teater, blir gripe på grufullt sett.

Metamonoman

Den fiktive figuren Gritt er omgjeven av ekte menneske frå ulike kunstverder. Ho har ikkje høyrt om rapparen Lars Vaular, men trenger seg på teatermannen Lars Øyno og hjelper eller heng rundt med Marte Wexelsen Goksøyr, som er lei av at Downs syndrom dominerer synet på henne som regispire.

Det kryr av kjende fjes, med skodespelarar som Andrine Sæther, Anders T. Andersen og Petronella Barker. Gritt er heilt hengd opp i si eiga rolle og korleis ho skal kome til sin rett i denne jungelen av vellukka folk. At ho er oppteken av at kunst ikkje skal skode mot eigen navle, krasjar totalt med framferda og framtoninga hennar.

Goksøyr seier om eitt av prosjekta sine at ein trygt kan kalle det «meta». Kommentaren verkar mynta på filmen vi ser. Gritt masar om kunsten i ein monolog som vender tilbake i eit språk ein ikkje kan trenge gjennom. Det verkar som om ho har lært kva ord ein skal bruke, men ikkje korleis ein skal bruke dei. Ein lyt søkje ein fredfull og kranglete koeksistens mellom teori og praksis, seier ho. Den konseptuelle mentaliteten må transcendere!

Pine og lått

Blikket på kunstnaren er morosamt. Regissør Itonje Søimer Guttormsen fyllar på med innfall, og mange av situasjonane er komiske. Gritt er pretensiøs, parodisk, pinleg og patetisk. Den stakkarslege figuren har likevel ein ekte nervøsitet i seg som det gjer vondt å sjå. Desperasjonen blir kvelande.

Birgitte Larsen gjer ei knakande god hovudrolle som vekkjer sterke kjensler av forakt og omsorg vekselvis. Sympatien skrantar stendig. Ho tar dårlegare val enn dei første som blir drepne i B-skrekkfilmar frå Hollywood. Måten ho involverer ein gjeng med kjekke syrarar som er nye i landet, på, er til å grøsse av. Ho vil heller stele ei scene enn sjå at ho har svikta. Alt eskalerer etter kvart. Alt er så gale at det gaular.

Nybølgje

Estetisk vrir det seg òg til. Handhalde kamera svirrar rundt det forpinte andletet til Gritt. Resultatet er auka uro. Både kamera, hoppande klipp og kunsten som tema gjev assosiasjonar til fransk nybølgje. Dette er kunst om kunsten, for kunsten, men med mange innspel om posisjonen kunsten har i samfunnet.

Frå Grieg og Bach til originale tonar frå Erik Ljunggren går den varierte musikken frå å kommentere konteksten til å vri opp intensiteten. Gritt er fullpakka, hektisk og omfattande. Filmen er stilsikker og morosam, med pinlege situasjonar som får deg til å vri deg i smerte, og smarte stikk om kunst.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Med den lange stjerten har erla umiskjenneleg kroppsform og ein særeigen måte å gå på.

Foto: Naïd Mubalegh

DyrFeature

Linerla – løyndomsfull kjenning

Om våren og sommaren vert linerla sett mange plassar, gjerne i nærleiken av menneske, frå byar til stølar, og ho kan finne på å byggje reir i eit svimlande utal habitat.

Naïd Mubalegh
Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Palestinarar på veg ut av Rafah måndag, etter at Israel varsla nye åtak i byen lengst sørvest i Gaza.

Foto: Ramadan Abed / Reuters / NTB

Samfunn
Per Anders Todal

Den raude streken i Rafah

Kanskje skal sluttspelet i Gaza-krigen stå i Rafah. Det blir neppe kort.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Utvalsleiar Line Eldring leverer NOU-rapporten om EØS-avtalen til utanriksminister Espen Barth Eide (Ap).

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
Olav Garfors

Kva er alternativet til EØS-medlemskap?

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro
Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Vetle Bergan og Preben Hodneland som sønene.

Foto: Monica Tormassy

TeaterMeldingar

Eit ikkje heilt vellukka meistermøte

Å setje saman det fremste vi har av dramatikk og regi, treng ikkje gi det beste resultatet.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis