Kunsthallen
Gode skodespelarar og smarte manusskribentar har skapt ein dugande komedie av, med og for filmbransjen.
Penélope Cruz spelar filmregissøren Lola som må halde Félix (Banderas) og Iván (Martínez) i taumane.
Foto: The MediaPro Studio
Komedie / drama
Regi: Mariano Cohn, Gastón Duprat
Official Competition
Med: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martínez, José Luis Gómez
Kinofilm
Styrtrike Humberto Suárez (Gómez) har fylt åtti, men vil bli hugsa for noko meir evig enn det farmasøytiske storselskapet og nokre fjonge fond. Kanskje ei bru? Nei, ein film! Han kjøper rettane til ei kjend bok han ikkje gidd lese, og tilset den prisvinnande regissøren Lola Cuevas (Cruz), som han aldri har høyrt om.
Ho skal instruere den høgt akta skodespelaren Iván Torres (Martínez) og superstjerna Felix Rivero (Banderas). Dei to er rake motsetnader. I resten av filmen følgjer vi dei tre i det gigantiske, tomme signalbygget eigd av Suárez på øvingar før dei skal spele inn filmen.
Førre gong den argentinske duoen Mariano Cohn og Gastón Duprat hadde film på kino, var Æresborgeren (2016). Filmen handla om ein hylla argentinsk forfattar som kjem tilbake til heimbygda for meir hylling. Den arrogante kunstnaren kjem kjapt i konflikt med sambygdingane han eigentleg aldri ville sjå att.
I Official Competition er den kulturelle eliten aleine. Det hindrar ikkje konfliktar frå første augneblink. Dei enorme romma er scener for store ego og sterke meiningar om film og folk.
Iván hatar den vulgære, kommersielle Félix. Cuevas set kunsten framom alt og kvir seg ikkje for å trå over grenser for å nå målet sitt. Metalaga ligg tjukt, med skodespelarteknikkar og krangling om høg og låg kultur. Alt er medvite og presist, utan at dei heilt forlèt klisjeane som er utgangspunkt for utforskinga i kunstnarkomedien.
Høgdepunktet kjem når figuren til Oscar Mártinez fortel figuren til sjølvaste Antonio Banderas at han sjølv aldri vil vere den «eksotiske latinoen» i dumme Hollywood-filmar. Makan til metaangrep på ein karriere.
Røynde Banderas veit godt at han har fleire strengar å spele på. Han briljerte meir sist i Smerte og ære (2019) av Pedro Almodóvar. Almodóvar vinn elles i kategorien film om filmkunsten. Uansett er det gode poeng og fine detaljar her òg. Banderas er absolutt solid, til liks med Oscar Martínez. Penélope Cruz er støtt til å lite på, og rolla som eksentrisk filmskapar er forfriskande i ljos av karrieren hennar.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg. Kanskje samanfattar likevel Cuevas kjensla mi om Official Competition når ho spør: «Kva er ein god film? Ein film vi synest er god, men ikkje likar?» Cohn og Duprat er dyktige manusforfattarar og stødige regissørar med hang til medvitne perspektiv på kunstartar eg er glad i. Eg skulle ønske eg likte filmane deira litt betre. Dei er jo gode.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Komedie / drama
Regi: Mariano Cohn, Gastón Duprat
Official Competition
Med: Penélope Cruz, Antonio Banderas, Oscar Martínez, José Luis Gómez
Kinofilm
Styrtrike Humberto Suárez (Gómez) har fylt åtti, men vil bli hugsa for noko meir evig enn det farmasøytiske storselskapet og nokre fjonge fond. Kanskje ei bru? Nei, ein film! Han kjøper rettane til ei kjend bok han ikkje gidd lese, og tilset den prisvinnande regissøren Lola Cuevas (Cruz), som han aldri har høyrt om.
Ho skal instruere den høgt akta skodespelaren Iván Torres (Martínez) og superstjerna Felix Rivero (Banderas). Dei to er rake motsetnader. I resten av filmen følgjer vi dei tre i det gigantiske, tomme signalbygget eigd av Suárez på øvingar før dei skal spele inn filmen.
Førre gong den argentinske duoen Mariano Cohn og Gastón Duprat hadde film på kino, var Æresborgeren (2016). Filmen handla om ein hylla argentinsk forfattar som kjem tilbake til heimbygda for meir hylling. Den arrogante kunstnaren kjem kjapt i konflikt med sambygdingane han eigentleg aldri ville sjå att.
I Official Competition er den kulturelle eliten aleine. Det hindrar ikkje konfliktar frå første augneblink. Dei enorme romma er scener for store ego og sterke meiningar om film og folk.
Iván hatar den vulgære, kommersielle Félix. Cuevas set kunsten framom alt og kvir seg ikkje for å trå over grenser for å nå målet sitt. Metalaga ligg tjukt, med skodespelarteknikkar og krangling om høg og låg kultur. Alt er medvite og presist, utan at dei heilt forlèt klisjeane som er utgangspunkt for utforskinga i kunstnarkomedien.
Høgdepunktet kjem når figuren til Oscar Mártinez fortel figuren til sjølvaste Antonio Banderas at han sjølv aldri vil vere den «eksotiske latinoen» i dumme Hollywood-filmar. Makan til metaangrep på ein karriere.
Røynde Banderas veit godt at han har fleire strengar å spele på. Han briljerte meir sist i Smerte og ære (2019) av Pedro Almodóvar. Almodóvar vinn elles i kategorien film om filmkunsten. Uansett er det gode poeng og fine detaljar her òg. Banderas er absolutt solid, til liks med Oscar Martínez. Penélope Cruz er støtt til å lite på, og rolla som eksentrisk filmskapar er forfriskande i ljos av karrieren hennar.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg. Kanskje samanfattar likevel Cuevas kjensla mi om Official Competition når ho spør: «Kva er ein god film? Ein film vi synest er god, men ikkje likar?» Cohn og Duprat er dyktige manusforfattarar og stødige regissørar med hang til medvitne perspektiv på kunstartar eg er glad i. Eg skulle ønske eg likte filmane deira litt betre. Dei er jo gode.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Det er nok å more seg over, og den breie kritikken av eigen bransje er dels kosteleg.
Håkon Tveit om Official Competition
Fleire artiklar
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.
Foto via Wikimedia Commons
Monumental pedal
Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.
Det oppstår misvisande biletet av at covid-19 forårsakar Alzheimer, meiner Preben Aavitsland ve FHI.
Foto: Erik Johansen / NTB
Meir om seinfølgjer
Den årlege rapporten FHI har publisert, syner at dødeligheita blant personar under 40 år har vore nokså stabil sidan 2015.
Gukesh kan verta den klart yngste verdsmeisteren i historia. Carlsen var nesten fem år eldre då han vann kandidatturneringa og vart verdsmeister i 2013.
Foto: Maria Jemeljanova / Fide
«Sjølv har eg heller aldri sett ein så mogen 17-åring, korkje på eller utanfor sjakkbrettet.»
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.
Foto: Ng Han Guan / AP / NTB
Ein straum av problem
Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.
Line Eldring har leidd utvalet som tilrår at Noreg både bør vidareføre og utvide samarbeidet med EU på nye område framover. Ho la nyleg fram utgreiinga «Norge og EØS: Utviklinger og erfaringer» for utanriksminister Espen Barth Eide.
Foto: Terje Pedersen / NTB
Veksande fjernstyre
Tilknytinga vår til EU veks og veks, både gjennom EØS-avtalen og utanfor, ifølgje ei ny utgreiing. Og det er få som kjenner heilskapen.