JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Kaptein Cooper

Multitalentet Bradley Cooper viser styrkar i portrettfilmen om Leonard Bernstein.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.

Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.

Foto: Jason McDonald / Netflix 2023

Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.

Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.

Foto: Jason McDonald / Netflix 2023

2914
20231208
2914
20231208

Drama

Regi: Bradley Cooper

Maestro

Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember

Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.

Eg vil så mykje

Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.

Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.

Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.

Får det til

Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.

Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.

Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.

Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Drama

Regi: Bradley Cooper

Maestro

Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember

Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.

Eg vil så mykje

Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.

Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.

Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.

Får det til

Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.

Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.

Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.

Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Maestro hyllar ein meister med få grenser.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater

TeaterMeldingar
KristinAalen

Når Kielland stig ned frå sokkelen

Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis