Kaptein Cooper
Multitalentet Bradley Cooper viser styrkar i portrettfilmen om Leonard Bernstein.
Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.
Foto: Jason McDonald / Netflix 2023
Drama
Regi: Bradley Cooper
Maestro
Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember
Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.
Eg vil så mykje
Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.
Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.
Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.
Får det til
Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.
Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.
Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.
Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Bradley Cooper
Maestro
Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember
Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.
Eg vil så mykje
Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.
Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.
Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.
Får det til
Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.
Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.
Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.
Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Maestro hyllar ein meister med få grenser.
Fleire artiklar
Foto: Terje Pedersen / NTB
Tendensiøs statistikk om senfølger
Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.
Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)
Foto: Javad Parsa / NTB
Bedre forhold for villreinen
Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.
Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».
Foto: Ida Lødemel Tvedt
Krossveg i den georgiske draumen
TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.
Oppsettingar og konsertar er ein viktig og synleg del av skolegangen på musikklinjene. Her frå Hakkebakkeskogen ved Stord vidaregåande skule.
Foto: Stord vgs
Kampen om kunstfaga
Om kunstfaglege linjer ved vidaregåande skolar har livets rett, er ein årleg debatt når elevplassar og kroner skal fordelast.
Lars Elling har skrive eit portrett av venen Stian Carstensen.
Foto: Trond A. Isaksen
Singel og sanatorium
Lars Elling skriv sprudlande, intelligent overskotsprosa
frå sinnets undergrunn.