Kaptein Cooper
Multitalentet Bradley Cooper viser styrkar i portrettfilmen om Leonard Bernstein.
Bradley Cooper spelar Leonard Bernstein i tillegg til å vere manusforfattar, regissør og produsent.
Foto: Jason McDonald / Netflix 2023
Drama
Regi: Bradley Cooper
Maestro
Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember
Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.
Eg vil så mykje
Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.
Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.
Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.
Får det til
Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.
Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.
Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.
Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Bradley Cooper
Maestro
Med: Bradley Cooper, Carey Mulligan, Maya Hawke
Kinofilm/ Netflix frå 20.
desember
Leonard Bernstein (Cooper) var ei stor stjerne i den vide musikkverda. I Maestro slår vi følgje med den musikalske og private reisa hans. Forholdet til kona Felicia Montealegre (Mulligan) er ein raud tråd. Det ekstraordinære talentet Bernstein får funkle med nyansar i eit litt typisk kunstnarportrett.
Eg vil så mykje
Folk sa at Bernstein måtte velje. Han ville helst ha alt. I ei definerande scene seier kona at han sprikar i fleire musikalske retningar. Når han svarar at han har lyst til så mangt, lyser blikket intenst mot ein dansande matros. Han har hug til mykje forskjellig, både kunstnarisk og seksuelt.
Replikken har klar dobbel tyding. Dirigenten, komponisten, pianisten, forelesaren og fjernsynsformidlaren stod for barnesongar, musikalar og standardverk for symfoniorkester. Eskapadane med andre menn var openlyse. Pose og sekk, takk.
Bradley Cooper identifiserer seg truleg med viljen til å prøve dei ulike talenta sine, om ikkje anna. Mannen som overraska med songstemma i regidebuten A Star Is Born, konsoliderer karrieren som seriøs skodespelar og regissør med Maestro. I rolla som Bernstein spelar Cooper på eit heilt anna register enn i filmar som American Sniper. Faktene og språket til den ekstravagante showmannen er imponerande innarbeidde.
Får det til
Få kan konkurrere med Carey Mulligan i kategorien såre smil. Ho er god. Dei triste augo får meir enn nok motivasjon i rolla som Montealegre. Som vanleg i filmar om store kunstnarar legg Cooper vekt på forsømd familie og kone. Figuren Felicia famlar litt i territoriet «bitter kone til stor kunstnar». Det kjennest uoriginalt, men ho verkar til tider skarp og raus.
Stundom tek forteljinga byks der dynamikk er endra utan innblikk i motivasjon, men forma er stabilt god i alt frå protesar i andlet til kostyme og kulissar. Kameraarbeid er klassisk med fine hint til filmhistoria. Flyten er god. Starten av karrieren er skildra i smalt format og svartkvitt. Filmen slår om til fargar i seinare periodar. Valet har god grunn, men dei fine fargetonane i andre halvdel viser at dei hadde folk i sving som kunne fått fleire rike bilete om ein brukte andre tidskodar.
Naturleg nok er musikken til Bernstein til stades heile vegen. Musikken er mektig og gjev filmen styrke. Dei mest kjende temaa frå The West Side Story er tona ned til fordel for storslagne symfoniar. Det kler filmen.
Maestro hyllar ein meister med få grenser. Filmen er rik, men noko avgrensa. Heilstøypt og vakker er han tvillaust. Stjerna til Bradley Cooper skin nok ei god stund til.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Maestro hyllar ein meister med få grenser.
Fleire artiklar
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?
Foto: Gorm Kallestad / NTB
Slaktetid
Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.
Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.
Foto: Den Nationale Scene
Den vanskelege, men nødvendige venskapen
I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.
Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).
Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater
Når Kielland stig ned frå sokkelen
Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.
Tom Roger Aadland kan sjå tilbake på 20 år som artist.
Foto: Birte Magnussen
Ein mangslungen veg
Tom Roger Aadland er ein av landets aller mest solide låtskrivarar.
Johannes Engelsen Espedals «Brottsjø» (2023) er laga av eit gamalt stakittgjerde frå kyrkjegarden ved Hoff kyrkje på Toten.
Foto: Eva Furseth
Retrobølgje på Haustutstillinga
Haustutstillinga 2024 er ei spenstig og særs variert utstilling. Her er det ingen kunstnarar som trampar i takt.