Julefilmen til Charlotte Blom er litt frisk, litt traust og litt tam.
Ein førjulsdag får Vilma (Kjersti Dalseide) patologen Robert (Ole Christoffer Ertvaag) og presten Ivar (Tobias Santelmann) på døra. Dei har med seg ein dødsbodskap.
Foto: Nordisk Film Distribusjon
Drama / Komedie / Romantikk
Regi: Charlotte Blom
Tre menn til Vilma
Med: Kjersti Dalseide, Ole Christoffer Ertvaag, Tobias Santelmann, Henriette Steenstrup, Metin Niazi
Kinofilm
Vilma (Dalseide) er pianolærar på kulturskulen. Ein dag kjem presten Ivar (Santelmann) og obduksjonsteknikaren Robert (Ertvaag) på døra og seier at faren hennar er daud. Men ho har ingen far. Og mora er daud. Sidan presten er kjekk, tar ho likevel turen til kyrkja. Diverre får ho mest merksemd frå Robert, som stressar med Tourettes syndrom, og eleven Amdi (Niazi), som vil ha friare taumar.
Kontroll
Vi får effektivt hamra inn at Vilma er pertentleg. Ho følgjer metronomen slavisk og går med refleks og broddar. Kvar handling blir målt millimeterpresist med tanke på risiko. At det sit traume i den foreldrelause, er det liten tvil om. Vil ho slå ut håret?
Regissør Charlotte Blom kan komikk og drama, noko ho har vist fleire gonger før ho no har filmatisert den populære romanen til Gudrun Skretting. Debuten Staying Alive (2015) var artig og smart. Dianas bryllup (2020) hadde hjarte, men også fjas. Blom har òg regi på episodar av den fengjande første sesongen av serien Pørni.
Henriette Steenstrup spelar ei sentral rolle i både serien og Tre menn til Vilma. Ho er den skøytelause og snille kollegaen i kjend frekk stil. Kjersti Dalseide gjer ei god hovudrolle med stive kantar og auge fulle av angst og undring. Metin Niazi er ein sjarmklatt som Amdi.
Ei vond grandtante i periferien er ein klisjé. Ole Christoffer Ertvaag får boltre seg med Robert, som utviklar seg frå komisk avbrekk mot meir djupn. Samstundes glir presten Ivar motsett veg, med ein like taktfull bruk av Candy Crush som Erna Solberg.
Originale tonar på piano frå komponist Kåre Vestrheim skapar munter stemning og skil seg nok frå konvensjonane til at det kjennest friskt. Vestrheim har vunne prisar for musikk i det vittige sjiktet til både Makta og Knutsen & Ludvigsen og den fæle Rasputin.
Varme
Eg skulle gjerne ha ledd meir. Ein vits om bruk av smilefjes i meldingar til elevar treffer hjå meg. Fantasiane til Vilma om presten er slappare. Spenninga knytt til kjærleik og ei mjukare Vilma er føreseieleg fråverande.
Formålet med Tre menn til Vilma er nok mest å spreie koseleg stemning. Folk skal sleppe seg litt fri i førjulsstria. Dei skal sjå kvarandre. Der har du ein julefilm som kan slå an. Charlotte Blom er ein trygg leverandør av norsk underhaldning med brei appell.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Tre menn til Vilma
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama / Komedie / Romantikk
Regi: Charlotte Blom
Tre menn til Vilma
Med: Kjersti Dalseide, Ole Christoffer Ertvaag, Tobias Santelmann, Henriette Steenstrup, Metin Niazi
Kinofilm
Vilma (Dalseide) er pianolærar på kulturskulen. Ein dag kjem presten Ivar (Santelmann) og obduksjonsteknikaren Robert (Ertvaag) på døra og seier at faren hennar er daud. Men ho har ingen far. Og mora er daud. Sidan presten er kjekk, tar ho likevel turen til kyrkja. Diverre får ho mest merksemd frå Robert, som stressar med Tourettes syndrom, og eleven Amdi (Niazi), som vil ha friare taumar.
Kontroll
Vi får effektivt hamra inn at Vilma er pertentleg. Ho følgjer metronomen slavisk og går med refleks og broddar. Kvar handling blir målt millimeterpresist med tanke på risiko. At det sit traume i den foreldrelause, er det liten tvil om. Vil ho slå ut håret?
Regissør Charlotte Blom kan komikk og drama, noko ho har vist fleire gonger før ho no har filmatisert den populære romanen til Gudrun Skretting. Debuten Staying Alive (2015) var artig og smart. Dianas bryllup (2020) hadde hjarte, men også fjas. Blom har òg regi på episodar av den fengjande første sesongen av serien Pørni.
Henriette Steenstrup spelar ei sentral rolle i både serien og Tre menn til Vilma. Ho er den skøytelause og snille kollegaen i kjend frekk stil. Kjersti Dalseide gjer ei god hovudrolle med stive kantar og auge fulle av angst og undring. Metin Niazi er ein sjarmklatt som Amdi.
Ei vond grandtante i periferien er ein klisjé. Ole Christoffer Ertvaag får boltre seg med Robert, som utviklar seg frå komisk avbrekk mot meir djupn. Samstundes glir presten Ivar motsett veg, med ein like taktfull bruk av Candy Crush som Erna Solberg.
Originale tonar på piano frå komponist Kåre Vestrheim skapar munter stemning og skil seg nok frå konvensjonane til at det kjennest friskt. Vestrheim har vunne prisar for musikk i det vittige sjiktet til både Makta og Knutsen & Ludvigsen og den fæle Rasputin.
Varme
Eg skulle gjerne ha ledd meir. Ein vits om bruk av smilefjes i meldingar til elevar treffer hjå meg. Fantasiane til Vilma om presten er slappare. Spenninga knytt til kjærleik og ei mjukare Vilma er føreseieleg fråverande.
Formålet med Tre menn til Vilma er nok mest å spreie koseleg stemning. Folk skal sleppe seg litt fri i førjulsstria. Dei skal sjå kvarandre. Der har du ein julefilm som kan slå an. Charlotte Blom er ein trygg leverandør av norsk underhaldning med brei appell.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Tre menn til Vilma
Fleire artiklar
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement
«Me har ikkje grunnlag for å seia at bokmålsbrukarar har kvassare penn enn andre, men nokre av dei evnar å kløyva kvass i to.»
Gjennom Hitlers progagandaminister Joseph Goebbels får vi eit innblikk i sanninga bak Nazi-Tysklands propagandamaskin.
Foto: Another World Entertainment
Propaganda på agendaen
Fører og forfører er ein drivande historietime om tidenes skumlaste skrønemakar.