JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Jordnær romodyssé

Ad Astra reiser langt ut i rommet, men tematikken og bodskapen er godt planta på planeten vår.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Foto: Twentieth Century Fox

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Foto: Twentieth Century Fox

2630
20190920
2630
20190920

Sci-fi

Regi: James Gray

Ad Astra

Med: Brad Pitt, Tommy Lee Jones

I denne store, sveipande science fiction-filmen skal vi heilt til utkanten av solsystemet vårt. Helten vår, astronauten Roy McBride (Pitt), er ein mann på konstant flukt frå seg sjølv. Tidleg i livet mista han faren, Clifford McBride (Lee Jones), også han astronaut. Limaprosjektet skulle reise til Neptun for å starte eit søk etter intelligent liv. Men romskipet forsvann. Og alle trudde McBride senior var død. Det var før Nasa begynte å få merkelege elektroniske signal som kan truge livet på jorda. Signala kjem etter alt å dømme frå «avdøde» McBride. Oppdraget som Roy får i hende, er like kaldt som verdsrommet: Faren må stoppast koste kva det koste vil.

Rom-apokalypse nå!

Regissør James Gray har laga eit nedstrippa sci-fi-drama som graviterer rundt eit far–son-tilhøve. Her er fleire nikk til sjangerklassikarar som 2001: En romodyssé og Solaris og meir moderne sci-fi-verk som Gravity, Interstellar. Men det fremste førelegget tar han frå ein annan type film: Francis Ford Coppolas krigsepos Apokalypse nå!, der hovudpersonen gjennom heile filmen jaktar på general Kurtz inne i den dampande vietnamesiske jungelen. Clifford McBride er nær like mytisk som Kurtz, og Ad Astra tar seg god tid til å skildre det uunngåelege møtet mellom far og son. Det gjer ikkje møtet mindre spennande, forstyrrande eller eksistensielt. Framfor alt er det hjarteskjerande, forsterka av komponist Max Richters strykartunge musikk.

Og så må vi snakke om Tommy Lee Jones, ein av Hollywoods verkelege nestorar. Han briljerer som emosjonelt fråverande far. Like godt frå det kjem ikkje Brad Pitt. Brukt på rett måte hevdar Pitt plassen sin blant dei største skodespelarane i sin generasjon, men i ein film så fokusert på nyansane i andletet til hovudkarakteren, kjem uttrykket hans til kort. I staden lèt regissør Gray ei mykje brukt forteljarstemme skildre sjelelivet hans.

Åleine, saman

Som ein slags blockbuster er likevel Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios både tematisk og teknisk. Her er fleire vakre, stemningssetjande scener. Filmfotoet og tablåa er upåklagelege. Og slutten unngår sentimentaliteten til for eksempel Interstellar. Anten det er liv der ute eller ei, er svaret like skremmande. Beskjeden frå Gray er likevel klar: Det vi har, er kvarandre, her på jorda.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Sci-fi

Regi: James Gray

Ad Astra

Med: Brad Pitt, Tommy Lee Jones

I denne store, sveipande science fiction-filmen skal vi heilt til utkanten av solsystemet vårt. Helten vår, astronauten Roy McBride (Pitt), er ein mann på konstant flukt frå seg sjølv. Tidleg i livet mista han faren, Clifford McBride (Lee Jones), også han astronaut. Limaprosjektet skulle reise til Neptun for å starte eit søk etter intelligent liv. Men romskipet forsvann. Og alle trudde McBride senior var død. Det var før Nasa begynte å få merkelege elektroniske signal som kan truge livet på jorda. Signala kjem etter alt å dømme frå «avdøde» McBride. Oppdraget som Roy får i hende, er like kaldt som verdsrommet: Faren må stoppast koste kva det koste vil.

Rom-apokalypse nå!

Regissør James Gray har laga eit nedstrippa sci-fi-drama som graviterer rundt eit far–son-tilhøve. Her er fleire nikk til sjangerklassikarar som 2001: En romodyssé og Solaris og meir moderne sci-fi-verk som Gravity, Interstellar. Men det fremste førelegget tar han frå ein annan type film: Francis Ford Coppolas krigsepos Apokalypse nå!, der hovudpersonen gjennom heile filmen jaktar på general Kurtz inne i den dampande vietnamesiske jungelen. Clifford McBride er nær like mytisk som Kurtz, og Ad Astra tar seg god tid til å skildre det uunngåelege møtet mellom far og son. Det gjer ikkje møtet mindre spennande, forstyrrande eller eksistensielt. Framfor alt er det hjarteskjerande, forsterka av komponist Max Richters strykartunge musikk.

Og så må vi snakke om Tommy Lee Jones, ein av Hollywoods verkelege nestorar. Han briljerer som emosjonelt fråverande far. Like godt frå det kjem ikkje Brad Pitt. Brukt på rett måte hevdar Pitt plassen sin blant dei største skodespelarane i sin generasjon, men i ein film så fokusert på nyansane i andletet til hovudkarakteren, kjem uttrykket hans til kort. I staden lèt regissør Gray ei mykje brukt forteljarstemme skildre sjelelivet hans.

Åleine, saman

Som ein slags blockbuster er likevel Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios både tematisk og teknisk. Her er fleire vakre, stemningssetjande scener. Filmfotoet og tablåa er upåklagelege. Og slutten unngår sentimentaliteten til for eksempel Interstellar. Anten det er liv der ute eller ei, er svaret like skremmande. Beskjeden frå Gray er likevel klar: Det vi har, er kvarandre, her på jorda.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Tordis Ørjasæter er 97 år gamal og reflekterer rundt det å bli eldre, om litteratur, og dagane som går, og tida som har gått.

Foto: Mari Parelius Wammer / Cappelen Damm

LitteraturKultur

Å gå på vatnet i ein blå draum

– Alt er så sterkt no som døden er så nær. Og eg drøymer så mykje og så intenst, ei natt drøymde eg at eg gjekk på vatnet!

Hilde Vesaas
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature
ÅshildEliassen

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn
Christiane Jordheim Larsen

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Jasmine Trinca i hovudrolla som Maria Montessori, som med ein ny pedagogikk la grunnlaget for montessoriskular over heile verda.

Foto: Another World Entertainment

FilmMeldingar
Håkon Tveit

Traust revolusjon

Det er null nytt i filmen om nyskapingane til Maria Montessori.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh
Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Låvesvala er ein utprega insektetar og jaktar helst i flukt. Dei korte beina eignar seg dårleg til å gå med, men er sterke til å gripe og finne feste.

Foto: Sveinung Lindaas

Feature

Låvesvalehale

For å bestemme alder og kjønn hjå ei låvesvale skal ein ty til fargane i fjørdrakta og til lengda på dei ytste halefjørene.

Naïd Mubalegh

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis