JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Jordnær romodyssé

Ad Astra reiser langt ut i rommet, men tematikken og bodskapen er godt planta på planeten vår.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Foto: Twentieth Century Fox

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Astronauten Roy (Brad Pitt) reiser gjennom solsystemet for å løyse eit mysterium.

Foto: Twentieth Century Fox

2630
20190920
2630
20190920

Sci-fi

Regi: James Gray

Ad Astra

Med: Brad Pitt, Tommy Lee Jones

I denne store, sveipande science fiction-filmen skal vi heilt til utkanten av solsystemet vårt. Helten vår, astronauten Roy McBride (Pitt), er ein mann på konstant flukt frå seg sjølv. Tidleg i livet mista han faren, Clifford McBride (Lee Jones), også han astronaut. Limaprosjektet skulle reise til Neptun for å starte eit søk etter intelligent liv. Men romskipet forsvann. Og alle trudde McBride senior var død. Det var før Nasa begynte å få merkelege elektroniske signal som kan truge livet på jorda. Signala kjem etter alt å dømme frå «avdøde» McBride. Oppdraget som Roy får i hende, er like kaldt som verdsrommet: Faren må stoppast koste kva det koste vil.

Rom-apokalypse nå!

Regissør James Gray har laga eit nedstrippa sci-fi-drama som graviterer rundt eit far–son-tilhøve. Her er fleire nikk til sjangerklassikarar som 2001: En romodyssé og Solaris og meir moderne sci-fi-verk som Gravity, Interstellar. Men det fremste førelegget tar han frå ein annan type film: Francis Ford Coppolas krigsepos Apokalypse nå!, der hovudpersonen gjennom heile filmen jaktar på general Kurtz inne i den dampande vietnamesiske jungelen. Clifford McBride er nær like mytisk som Kurtz, og Ad Astra tar seg god tid til å skildre det uunngåelege møtet mellom far og son. Det gjer ikkje møtet mindre spennande, forstyrrande eller eksistensielt. Framfor alt er det hjarteskjerande, forsterka av komponist Max Richters strykartunge musikk.

Og så må vi snakke om Tommy Lee Jones, ein av Hollywoods verkelege nestorar. Han briljerer som emosjonelt fråverande far. Like godt frå det kjem ikkje Brad Pitt. Brukt på rett måte hevdar Pitt plassen sin blant dei største skodespelarane i sin generasjon, men i ein film så fokusert på nyansane i andletet til hovudkarakteren, kjem uttrykket hans til kort. I staden lèt regissør Gray ei mykje brukt forteljarstemme skildre sjelelivet hans.

Åleine, saman

Som ein slags blockbuster er likevel Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios både tematisk og teknisk. Her er fleire vakre, stemningssetjande scener. Filmfotoet og tablåa er upåklagelege. Og slutten unngår sentimentaliteten til for eksempel Interstellar. Anten det er liv der ute eller ei, er svaret like skremmande. Beskjeden frå Gray er likevel klar: Det vi har, er kvarandre, her på jorda.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Sci-fi

Regi: James Gray

Ad Astra

Med: Brad Pitt, Tommy Lee Jones

I denne store, sveipande science fiction-filmen skal vi heilt til utkanten av solsystemet vårt. Helten vår, astronauten Roy McBride (Pitt), er ein mann på konstant flukt frå seg sjølv. Tidleg i livet mista han faren, Clifford McBride (Lee Jones), også han astronaut. Limaprosjektet skulle reise til Neptun for å starte eit søk etter intelligent liv. Men romskipet forsvann. Og alle trudde McBride senior var død. Det var før Nasa begynte å få merkelege elektroniske signal som kan truge livet på jorda. Signala kjem etter alt å dømme frå «avdøde» McBride. Oppdraget som Roy får i hende, er like kaldt som verdsrommet: Faren må stoppast koste kva det koste vil.

Rom-apokalypse nå!

Regissør James Gray har laga eit nedstrippa sci-fi-drama som graviterer rundt eit far–son-tilhøve. Her er fleire nikk til sjangerklassikarar som 2001: En romodyssé og Solaris og meir moderne sci-fi-verk som Gravity, Interstellar. Men det fremste førelegget tar han frå ein annan type film: Francis Ford Coppolas krigsepos Apokalypse nå!, der hovudpersonen gjennom heile filmen jaktar på general Kurtz inne i den dampande vietnamesiske jungelen. Clifford McBride er nær like mytisk som Kurtz, og Ad Astra tar seg god tid til å skildre det uunngåelege møtet mellom far og son. Det gjer ikkje møtet mindre spennande, forstyrrande eller eksistensielt. Framfor alt er det hjarteskjerande, forsterka av komponist Max Richters strykartunge musikk.

Og så må vi snakke om Tommy Lee Jones, ein av Hollywoods verkelege nestorar. Han briljerer som emosjonelt fråverande far. Like godt frå det kjem ikkje Brad Pitt. Brukt på rett måte hevdar Pitt plassen sin blant dei største skodespelarane i sin generasjon, men i ein film så fokusert på nyansane i andletet til hovudkarakteren, kjem uttrykket hans til kort. I staden lèt regissør Gray ei mykje brukt forteljarstemme skildre sjelelivet hans.

Åleine, saman

Som ein slags blockbuster er likevel Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios både tematisk og teknisk. Her er fleire vakre, stemningssetjande scener. Filmfotoet og tablåa er upåklagelege. Og slutten unngår sentimentaliteten til for eksempel Interstellar. Anten det er liv der ute eller ei, er svaret like skremmande. Beskjeden frå Gray er likevel klar: Det vi har, er kvarandre, her på jorda.

Sondre Åkervik

Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i
Dag og Tid.

Ad Astra ein forfriskande sjangerfilm som tør å vere grandios.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø
Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Sigurd Hverven er filosof og forfattar. Han har doktorgrad i filosofi frå Noregs teknisk-naturvitskaplege universitet.

Foto: Dreyer

BokMeldingar

Hegel utan støv

Sigurd Hvervens omfattande bok om Hegel er noko av det mest imponerande eg har lese på lang tid.

Jan Inge Sørbø

Foto: Terje Pedersen / NTB

Ordskifte
RichardAubrey White

Tendensiøs statistikk om senfølger

Myndighetene må anerkjenne at senfølger eksisterer og utgjør et samfunnsproblem.

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Klima- og miljøminister Andreas Bjelland Eriksen (Ap)

Foto: Javad Parsa / NTB

Ordskifte
AndreasBjelland Eriksen

Bedre forhold for villreinen

Villreinen som lever i fjellområdene i Sør-Norge, sliter. Skal vi lykkes med å snu utviklingen, må vi finne løsninger sammen.

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Titusenvis av menneske har samla seg framfor parlamentet i Tbilisi dei siste vekene, i protest mot det dei kallar «den russiske lova».

Foto: Ida Lødemel Tvedt

ReportasjeFeature
Ida Lødemel Tvedt

Krossveg i den georgiske draumen

TBILISI: Demonstrasjonane i Georgia kjem til å eskalere fram mot 17. mai.
Mange meiner at det er no landet tek vegvalet mellom Russland og Vesten.  

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes
Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Leonie Benesch spelar hovudrolla som læraren Carla Nowak.

Foto: Selmer Media

FilmMeldingar

Ja takk, Çatak

Eit sanningsord: Lærerværelset er høgst sjåverdig.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis