JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Jesus van Gogh

Så kjedeleg som dette kan galskap og genialitet framstillast.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Willem Dafoe er nominert til Oscar i kategorien beste mannlege hovudrolle som Vincent van Gogh.

Willem Dafoe er nominert til Oscar i kategorien beste mannlege hovudrolle som Vincent van Gogh.

Foto: Benoît Delhomme

Willem Dafoe er nominert til Oscar i kategorien beste mannlege hovudrolle som Vincent van Gogh.

Willem Dafoe er nominert til Oscar i kategorien beste mannlege hovudrolle som Vincent van Gogh.

Foto: Benoît Delhomme

1949
20190222
1949
20190222

Biografisk drama

Regi: Julian Schnabel

Van Gogh – At Eternity’s Gate

Med: Willem Dafoe, Oscar Isaac, Rupert Friend

Filmen tek for seg det vaksne livet til Vincent van Gogh (Dafoe), der han strevar rundt med staffeliet sitt på slep i Frankrike, finansiert av broren Theo (Friend) og med sosiale innslag som krovertinner, prostituerte og Paul Gaugin (Isaac).

Sprøtt

No skal det seiast at fjorårets fantastiske Loving Vincent gjer den biografiske delen av Julian Schnabels fanfilm ekstra lite informativ for akkurat meg. Det gjorde opplevinga mi ekstra uinspirerande. Så stiller eg meg også særs tvilande til alt som vert sagt og gjort i Van Gogh – At Eternity´s Gate. For mange detaljar kjem ut av Willem Dafoes tolking til at eg trur på det.

Såg han seg sjølv så klart i kontekst som det han uttrykkjer ved å seia at ja, det er han og Gaugin som må revolusjonera malarkunsten? Og at ja, han er, som Jesus, misforstått av samtida, som enno ikkje har oppdaga kor genial han er? For ikkje å snakka om teorien om korleis han fekk skotet i magen som tok livet av han kort tid etter. Kor tek manusforfattar og regissør Schnabel dette frå?

Samansurium

Eg sit att med kjensla av å ha sett eit samansurium av uoppgjevne kjelder, ynsketenking og halvkvedne teoriar som til alt overmål er sett saman på ein særdeles uoriginal og langdryg måte. Visst er det vakkert, men med eit godt kamera og Provence i linsa skulle det berre mangla.

Det verkar likevel overflatisk pent og som om den viktigaste grunnen til å laga filmen var at Willem Dafoe passar godt til å spela van Gogh. For å få fram kor mentalt i ulage han var, vert lange dialogstykke gjentekne med ekkoaktig klang. Tenk, han må ha vore heilt sprø! Hadde filmen vore kutta ein times tid, hadde han vore ein klassisk laga-for-TV-biografi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Biografisk drama

Regi: Julian Schnabel

Van Gogh – At Eternity’s Gate

Med: Willem Dafoe, Oscar Isaac, Rupert Friend

Filmen tek for seg det vaksne livet til Vincent van Gogh (Dafoe), der han strevar rundt med staffeliet sitt på slep i Frankrike, finansiert av broren Theo (Friend) og med sosiale innslag som krovertinner, prostituerte og Paul Gaugin (Isaac).

Sprøtt

No skal det seiast at fjorårets fantastiske Loving Vincent gjer den biografiske delen av Julian Schnabels fanfilm ekstra lite informativ for akkurat meg. Det gjorde opplevinga mi ekstra uinspirerande. Så stiller eg meg også særs tvilande til alt som vert sagt og gjort i Van Gogh – At Eternity´s Gate. For mange detaljar kjem ut av Willem Dafoes tolking til at eg trur på det.

Såg han seg sjølv så klart i kontekst som det han uttrykkjer ved å seia at ja, det er han og Gaugin som må revolusjonera malarkunsten? Og at ja, han er, som Jesus, misforstått av samtida, som enno ikkje har oppdaga kor genial han er? For ikkje å snakka om teorien om korleis han fekk skotet i magen som tok livet av han kort tid etter. Kor tek manusforfattar og regissør Schnabel dette frå?

Samansurium

Eg sit att med kjensla av å ha sett eit samansurium av uoppgjevne kjelder, ynsketenking og halvkvedne teoriar som til alt overmål er sett saman på ein særdeles uoriginal og langdryg måte. Visst er det vakkert, men med eit godt kamera og Provence i linsa skulle det berre mangla.

Det verkar likevel overflatisk pent og som om den viktigaste grunnen til å laga filmen var at Willem Dafoe passar godt til å spela van Gogh. For å få fram kor mentalt i ulage han var, vert lange dialogstykke gjentekne med ekkoaktig klang. Tenk, han må ha vore heilt sprø! Hadde filmen vore kutta ein times tid, hadde han vore ein klassisk laga-for-TV-biografi.

Brit Aksnes

Brit Aksnes er frilans kultur­arbeidar og fast filmmeldar
i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Foto: Pxhere.com

Frå matfatetKunnskap

Olivenolje

Jomfruer veit visst ikkje alltid å ta seg betalt.

Siri Helle
Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Flytande gull: Få ting er så godt som olivenolje – om han er rette typen.

Foto: Pxhere.com

Frå matfatetKunnskap

Olivenolje

Jomfruer veit visst ikkje alltid å ta seg betalt.

Siri Helle

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas

Foto: Paal Audestad

BokMeldingar

Ho som får ting til å skje

I Jægtnes’ fantasifulle soge går fakta og fiksjon opp i ein medrivande heilskap.

Hilde Vesaas

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis