Grisekrise og Gucci
Det moderne Kina kjem under lupa i ein kjekk og flott film.
Filmen blir vist på strøymetenesta Mubi.
KOMEDIE/DRAMA
Regi: Cathy Yan
Dead Pigs
Med: Vivian Wu, Haoyu Yang, Mason Lee
Film på Mubi
Til kinesisk nyår sist helg sleppte den staselege strøymesida Mubi satiren Dead Pigs av Cathy Yan. Filmen er sett til Shanghai i 2013, då seksten tusen grisar dukka opp i ei elv, heilt på ekte.
Vi følgjer fem figurar som er fletta saman via familie, forretningar eller forelsking. Dei gjev eit breitt, fengjande og artig innblikk i Kina.
Estetikk
Filmen er sterkt stilisert. Cathy Yan fråtsar i neonfargar, slik ho gjorde i superheltfilmen Birds of Prey, som var på kino i fjor.
Dead Pigs er den spenstige debuten hennar. Auga blir møtte av mørke, glorete nattklubbar med rikingar i merkeklede, og vulgære variantar av nye høghus rundt ein kopi av kyrkja Sagrada Família.
I skuggen av det kommersielle Kina står ein desperat bonde (Yang) med brått livlause grisar. Den stilmedvitne syster hans (Wu) bur i eit skjørt hus rikt på historie, omringa av grus og gravemaskiner frå Golden Happiness eigedom. Det visuelle uttrykket er ambisiøst og friskt.
Endring
I opningsscena prøvar ein grisebonde VR og vil investere. Endringane er absurde. Materialismen og egoismen får passet sitt påskrive.
Dei fleste figurane verkar grufulle først, men Yan gjev dei stadig meir djupn og breidde. Ho har hjarte for folk i heimlandet, sjølv om filmen ber krass kritikk av aukande ulikskap.
Ein bodskap som set samhald høgt, har nok gjort sensorane nøgde. Samla sett er Dead Pigs ei gøy, rørande og vakker filmoppleving som gjev innsikt i dei massive omveltingane i Kina dei siste tiåra.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
KOMEDIE/DRAMA
Regi: Cathy Yan
Dead Pigs
Med: Vivian Wu, Haoyu Yang, Mason Lee
Film på Mubi
Til kinesisk nyår sist helg sleppte den staselege strøymesida Mubi satiren Dead Pigs av Cathy Yan. Filmen er sett til Shanghai i 2013, då seksten tusen grisar dukka opp i ei elv, heilt på ekte.
Vi følgjer fem figurar som er fletta saman via familie, forretningar eller forelsking. Dei gjev eit breitt, fengjande og artig innblikk i Kina.
Estetikk
Filmen er sterkt stilisert. Cathy Yan fråtsar i neonfargar, slik ho gjorde i superheltfilmen Birds of Prey, som var på kino i fjor.
Dead Pigs er den spenstige debuten hennar. Auga blir møtte av mørke, glorete nattklubbar med rikingar i merkeklede, og vulgære variantar av nye høghus rundt ein kopi av kyrkja Sagrada Família.
I skuggen av det kommersielle Kina står ein desperat bonde (Yang) med brått livlause grisar. Den stilmedvitne syster hans (Wu) bur i eit skjørt hus rikt på historie, omringa av grus og gravemaskiner frå Golden Happiness eigedom. Det visuelle uttrykket er ambisiøst og friskt.
Endring
I opningsscena prøvar ein grisebonde VR og vil investere. Endringane er absurde. Materialismen og egoismen får passet sitt påskrive.
Dei fleste figurane verkar grufulle først, men Yan gjev dei stadig meir djupn og breidde. Ho har hjarte for folk i heimlandet, sjølv om filmen ber krass kritikk av aukande ulikskap.
Ein bodskap som set samhald høgt, har nok gjort sensorane nøgde. Samla sett er Dead Pigs ei gøy, rørande og vakker filmoppleving som gjev innsikt i dei massive omveltingane i Kina dei siste tiåra.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Keith Jarrett har med seg bassisten Gary Peacock og trommeslagaren Paul Motian.
Foto: Anne Colavito / Arne Reimer / Jimmy Katz / ECM
Peiskos på første klasse
Keith Jarrett byr på fleire perler frå Deer Head Inn.
Små-ulovleg: Godtet er smått, men er denne reklamen retta mot små eller store menneske? Det kan få alt å seie dersom ei ny forskrift vert vedteken.
Foto: Cornelius Poppe / NTB
«Om høyringsinnspela frå Helsedirektoratet vert inkluderte, risikerer ein å kriminalisere heilt vanleg mat.»
To unge mormonmisjonærar, søster Paxton (Sophie Thatcher) og søster Barnes (Chloe East), blir tvinga til å setje trua si på prøve i møtet med herr Reed (Hugh Grant).
Foto: Ymer Media
«Mange av skrekkfilmane no til dags liknar meir på filmar frå syttitalet»
I tillegg til å vere forfattar er Kristina Leganger Iversen også litteraturvitar, samfunnsdebattant og omsetjar.
Foto: Sara Olivia Sanderud
Nedslåande sanning
Kristina Leganger Iversen leverer eit grundig studium av noko som burde vere opplagt for fleire.
Teikning: May Linn Clement