JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Glør i oska

Xavier Dolan er ein forfriskande regissør og ein gneistrande skodespelar.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Foto: Another World Entertainment

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Regissør Xavier Dolan (t.h.) spelar sjølv rolla som Maxime som skal ta farvel med Matthias (Almeida Freitas) og andre vener før han reiser til Australia.

Foto: Another World Entertainment

2679
20200821
2679
20200821

DRAMA

Regi: Xavier Dolan

Matthias & Maxime

Med: Xavier Dolan, Gabriel D’ Almeida Freitas, Anne Dorval
Kinofilm

Matthias (Almeida Freitas) og Maxime (Dolan) har vore venner heile livet. På tampen av tjueåra er det brytningstid. Maxime skal forlate Montreal til fordel for Australia, men etter at dei to kameratane måtte kysse i ei studentfilmscene, bryggar brått andre kjensler under overflata dei siste vekene. Anten brenn vennskapen ut, eller så kan ein ny flamme bli tend.

Formfull

Då den fjollete filmstudenten seier at ho lagar ein film som er både ekspresjonistisk og impresjonistisk samstundes, himlar folk med auga, men ein undrar etter kvart på om ikkje Dolan klarar å gjere nettopp det. Skifta i stemning er klare. Det svingar frå detaljrik intimisme til nærast outrert uttrykk frå hektisk musikkvideoterreng.

Pusteromma skin. Både rask og sakte film er lov for Xavier Dolan. Regissøren er innfallsrik og original, sjølv om filmane hans har mykje til felles. Fyrar som pratar hol i hovudet på deg, ei grufull mor, Dolan i rolla som ein plaga kar. Matthias & Maxime kjennest dels som om ein har sett han før, men likevel er han forbausande frisk.

I Mamma smalna Dolan formatet på biletet kvelande inn, og no går han over i full vidvinkel når kjensler får breie seg. Leiken med kamera og medvitet om nærværet det har, gjennomsyrar filmen. Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikumet til barnestjerna som fekk sin første film som regissør inn i Cannes då han var tjue. Pianomusikken til kanadiske Jean-Michel Blais gjev minimalistisk magi mellom bognande scener med Pet Shop Boys-versjonen av «Always on My Mind», slagarar frå Arcade Fire og Florence and The Machine og perfekt bruk av nydelege «Song for Zula» av Phosphorescent.

Kjenslevar

Gutegjengen er heseblesande truverdig. Dei er teite og ganske greie. Språklege spark haglar, og nåde den som snik inn engelske gloser i hip fransk frå Quebec. Det er skikkeleg vittig. Matthias har ei indre krise som gjer at han ikkje maktar å oppføra seg. Fråværet av kjensleprat er påtrengande. Blikka renn over av meining.

Xavier Dolan spelar ei hovudrolle, men i gjengen held han seg tilbake. Han formidlar den indre konflikten til figuren Max heilt strålande utan store fakter og ord. Supertalentet har laga ein visuelt flott film om vennskap og kjærleik med eit sterkt, stillfare hjarte.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

DRAMA

Regi: Xavier Dolan

Matthias & Maxime

Med: Xavier Dolan, Gabriel D’ Almeida Freitas, Anne Dorval
Kinofilm

Matthias (Almeida Freitas) og Maxime (Dolan) har vore venner heile livet. På tampen av tjueåra er det brytningstid. Maxime skal forlate Montreal til fordel for Australia, men etter at dei to kameratane måtte kysse i ei studentfilmscene, bryggar brått andre kjensler under overflata dei siste vekene. Anten brenn vennskapen ut, eller så kan ein ny flamme bli tend.

Formfull

Då den fjollete filmstudenten seier at ho lagar ein film som er både ekspresjonistisk og impresjonistisk samstundes, himlar folk med auga, men ein undrar etter kvart på om ikkje Dolan klarar å gjere nettopp det. Skifta i stemning er klare. Det svingar frå detaljrik intimisme til nærast outrert uttrykk frå hektisk musikkvideoterreng.

Pusteromma skin. Både rask og sakte film er lov for Xavier Dolan. Regissøren er innfallsrik og original, sjølv om filmane hans har mykje til felles. Fyrar som pratar hol i hovudet på deg, ei grufull mor, Dolan i rolla som ein plaga kar. Matthias & Maxime kjennest dels som om ein har sett han før, men likevel er han forbausande frisk.

I Mamma smalna Dolan formatet på biletet kvelande inn, og no går han over i full vidvinkel når kjensler får breie seg. Leiken med kamera og medvitet om nærværet det har, gjennomsyrar filmen. Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikumet til barnestjerna som fekk sin første film som regissør inn i Cannes då han var tjue. Pianomusikken til kanadiske Jean-Michel Blais gjev minimalistisk magi mellom bognande scener med Pet Shop Boys-versjonen av «Always on My Mind», slagarar frå Arcade Fire og Florence and The Machine og perfekt bruk av nydelege «Song for Zula» av Phosphorescent.

Kjenslevar

Gutegjengen er heseblesande truverdig. Dei er teite og ganske greie. Språklege spark haglar, og nåde den som snik inn engelske gloser i hip fransk frå Quebec. Det er skikkeleg vittig. Matthias har ei indre krise som gjer at han ikkje maktar å oppføra seg. Fråværet av kjensleprat er påtrengande. Blikka renn over av meining.

Xavier Dolan spelar ei hovudrolle, men i gjengen held han seg tilbake. Han formidlar den indre konflikten til figuren Max heilt strålande utan store fakter og ord. Supertalentet har laga ein visuelt flott film om vennskap og kjærleik med eit sterkt, stillfare hjarte.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Hadde ikkje Dolan vore så proppfull av talent, hadde pretensjonane plaga publikum.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen
Ei kvinne får hpv-vaksine.

Ei kvinne får hpv-vaksine.

Foto: Heiko Junge / NTB

Kommentar

Skam i eit sprøytestikk

Dersom regjeringa verkeleg bryr seg om kvinnehelse, kan dei starte med å gje norske barn den beste HPV-vaksinen.

Christiane Jordheim Larsen

Teikning: May Linn Clement

Ord om språkKunnskap
Kristin Fridtun

«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»

Foto: Agnete Brun

LitteraturKultur
Jan H. Landro

Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Moss–Horten-ferja er den mest trafikkerte i landet. Skjer det noko uføresett, som då dei tilsette blei tatt ut i LO-streik i fjor, veks køane på begge sider av fjorden.

Foto: Terje Bendiksby / AP / NTB

ØkonomiSamfunn
Marita Liabø

Ferja, ein livsnerve for mange, er eigd av folk vi ikkje aner kven er, utanfor vår kontroll.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro
Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Det blei teater av Brynjulf Jung Tjønns sterke og prislønte diktsamling.

Foto: Den Nationale Scene

Meldingar

Sterkt og poetisk om etnisk utanforskap

Ei enkel, framifrå framsyning om vondskapen som synest å ha bite seg fast i oss.

Jan H. Landro

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis