JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Film framom alt

Sjølvbiografiske Steven Spielberg sjarmerer som filmnerd.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Den første turen på kino er skilsetjande for Sam Fabelman.

Den første turen på kino er skilsetjande for Sam Fabelman.

Foto: Merie Weismiller Wallace / Univers / Norsk Film Distribusjon

Den første turen på kino er skilsetjande for Sam Fabelman.

Den første turen på kino er skilsetjande for Sam Fabelman.

Foto: Merie Weismiller Wallace / Univers / Norsk Film Distribusjon

2752
20230203
2752
20230203

Drama

Regi: Steven Spielberg

The Fabelmans

Med: Gabriel LaBelle, Michelle Williams, Paul Dano
Kinofilm

Historia om Sam Fabelman (LaBelle) er i stor grad basert på oppveksten til regissøren Steven Spielberg sjølv. Vi følgjer familien Fabelman frå Ohio til Arizona og seinare California.

Den første turen på kino er skilsetjande for guten. Snarast råd byrjar han å filme ting sjølv. Som ungdom tar produksjonane stadig meir av. Dette er danningshistoria om filmskaparen Spielberg.

Ingeniørkunst

The Fabelmans osar av kjærleik til film. Faren (Dano) er ein dyktig elektroingeniør som ser film som hobby, men forteljinga gjer det tydeleg at filmskaparar og ingeniørar har ein god del sams. Film krev praktisk sans.

Vi får sjå lure løysingar som å stikke hol på filmrull med knappenål for å gje ein illusjon av skotglimt. Det er tydeleg at guten som skulle bli verdas mest kommersielt suksessrike filmskapar, frå fyrste stund elska det spektakulære i film. Skildringar av sinnrike løysingar for å fortelje med bilete i rørsle er det beste med filmen. Bruken av bilete frå film i filmen er saumlaust briljant.

Oscar-nominasjonar for skyhøgt nivå på klipp og kamera hadde vore meir på sin plass enn eit par av dei sju nominasjonane filmen faktisk har fått. Vi får eit heilskapleg uttrykk av velsmurt maskineri.

Kunstnarsjel

Film krev òg fantasi. I forteljinga til Spielberg er mora (Williams) som kunstnarsjel kjelda her. Rolla som husmor gav henne ikkje rom for å utnytte potensialet som musikar. Men ho forstår og stør sonen. Deira forhold er vart skildra, spesielt når det knakar i samanføyingane for familien. Michelle Williams gjer den mest imponerande tolkinga blant stjernene på rollelista. Ho får fram at det kan koste å ha eit fritt sinn midt i den amerikanske draumen. Ein elles litt naiv film gjev lette vink til både kjønnsstrukturar og ein sterkt levande antisemittisme etter andre verdskrigen.

Eg har ikkje store forventingar til nye filmar av Spielberg. Dei kjennest ofte som strigla pengemaskiner. Trass i eit romantisk forhold til gamle storfilmar som E.T., Jurassic Park og Indiana Jones-filmane var eg ekstra skeptisk til ein sjølvsentrert film om korleis han blei filmskapar. Heldigvis snudde humøret fort.

Spielberg er gjerne harmlaus, men han hyllar skapargleda og filmnerdar på eit vis som smittar. Han er trygg og stødig. Ein artig bonus er den stilistiske motsatsen David Lynch i rolla som John Ford. The Fabelmans er ei god kinooppleving av den gamle skulen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Steven Spielberg

The Fabelmans

Med: Gabriel LaBelle, Michelle Williams, Paul Dano
Kinofilm

Historia om Sam Fabelman (LaBelle) er i stor grad basert på oppveksten til regissøren Steven Spielberg sjølv. Vi følgjer familien Fabelman frå Ohio til Arizona og seinare California.

Den første turen på kino er skilsetjande for guten. Snarast råd byrjar han å filme ting sjølv. Som ungdom tar produksjonane stadig meir av. Dette er danningshistoria om filmskaparen Spielberg.

Ingeniørkunst

The Fabelmans osar av kjærleik til film. Faren (Dano) er ein dyktig elektroingeniør som ser film som hobby, men forteljinga gjer det tydeleg at filmskaparar og ingeniørar har ein god del sams. Film krev praktisk sans.

Vi får sjå lure løysingar som å stikke hol på filmrull med knappenål for å gje ein illusjon av skotglimt. Det er tydeleg at guten som skulle bli verdas mest kommersielt suksessrike filmskapar, frå fyrste stund elska det spektakulære i film. Skildringar av sinnrike løysingar for å fortelje med bilete i rørsle er det beste med filmen. Bruken av bilete frå film i filmen er saumlaust briljant.

Oscar-nominasjonar for skyhøgt nivå på klipp og kamera hadde vore meir på sin plass enn eit par av dei sju nominasjonane filmen faktisk har fått. Vi får eit heilskapleg uttrykk av velsmurt maskineri.

Kunstnarsjel

Film krev òg fantasi. I forteljinga til Spielberg er mora (Williams) som kunstnarsjel kjelda her. Rolla som husmor gav henne ikkje rom for å utnytte potensialet som musikar. Men ho forstår og stør sonen. Deira forhold er vart skildra, spesielt når det knakar i samanføyingane for familien. Michelle Williams gjer den mest imponerande tolkinga blant stjernene på rollelista. Ho får fram at det kan koste å ha eit fritt sinn midt i den amerikanske draumen. Ein elles litt naiv film gjev lette vink til både kjønnsstrukturar og ein sterkt levande antisemittisme etter andre verdskrigen.

Eg har ikkje store forventingar til nye filmar av Spielberg. Dei kjennest ofte som strigla pengemaskiner. Trass i eit romantisk forhold til gamle storfilmar som E.T., Jurassic Park og Indiana Jones-filmane var eg ekstra skeptisk til ein sjølvsentrert film om korleis han blei filmskapar. Heldigvis snudde humøret fort.

Spielberg er gjerne harmlaus, men han hyllar skapargleda og filmnerdar på eit vis som smittar. Han er trygg og stødig. Ein artig bonus er den stilistiske motsatsen David Lynch i rolla som John Ford. The Fabelmans er ei god kinooppleving av den gamle skulen.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Spielberg hyllar skapargleda og film­nerdar på eit vis som smittar.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis