JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Favoritten

Gulløvevinnaren av regissør Yorgos Lanthimos er ein fantasifull, formidabel fest av ein film.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kathryn Hunter og Emma Stone i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Kathryn Hunter og Emma Stone i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Foto: Yorgos Lanthimos / Searchlight / 20th Century Fox

Kathryn Hunter og Emma Stone i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Kathryn Hunter og Emma Stone i den nyaste filmen til den greske regissøren Yorgos Lanthimos.

Foto: Yorgos Lanthimos / Searchlight / 20th Century Fox

3202
20240112
3202
20240112

Komedie/Drama

Regi: Yorgos
Lanthimos

Poor Things

Med: Emma Stone, Willem Dafoe, Mark Ruffalo, Ramy Youssef
Kinofilm

Frå første stund er den nye filmen til den galne grekaren Yorgos Lanthimos noko annleis. Ein skapning som er halvt hund og halvt gås, gakkar rundt. Vaksne Bella (Stone) spyttar ut mat, tissar på golvet og føter seg som ein toåring. Farsfiguren God (Defoe) gulpar bobler som liknar jordklodar, og gjer skrekkelege eksperiment på lik.

Forskingsetikken er elendig. Aspiranten Max (Youssef) studerer utviklinga til Bella i strenge rammer. Trongen hennar til å utforske verda gjer at ho riv seg laus med dandyen Duncan (Ruffalo).

Frie fargar

Lanthimos følgjer opp hangen til prangande visuell stil frå The Favourite. Når Bella reiser ut i verda, slår filmen over frå svartkvitt til intense fargar av alle slag. Dei kreative detaljane er overveldande. Ein er sjanselaus til å sjå alt som skjer i bileta av rare bygg, himlar, kostyme, figurar og skapningar. Alt er ein fest for auga.

Variantane av London, Lisboa og Paris er fantastiske på fleire vis. Dei er som fantasirike draumar frå 1800-talet. Kvart eit smijernsgjerde har uventa svingar. Svulmande, fargesprakande puter rundt skuldrene skapar ein finurleg forma figur når Stone trippar rundt med berre pipestilkar.

Verda der ute har østers, boblevin og sex. Mykje sex. Emma Stone har komisk teft. Ho har godt grep om den barnlege framtoningen til Bella. I levemannen Duncan får Mark Ruffalo òg vise morosame takter etter kvart som han glir over i det stadig meir patetiske. Andletet til Willem Defoe verkar inspirert av skrekkfilmar og arven etter Frankenstein. Han kler rolla.

Det visuelle universet er like absurd som dialogen og humoren. Eit konstant skrått smil slår lett over i lått. Eg gliser når Bella lirar av seg ærlege ord som får alle andre til å vilje grave seg ned. Poor Things er gøy, grotesk og genial.

Herleg hets

Lanthimos følgjer opp hangen til prangande visuell stil frå The Favourite. Sosiale eksperiment er ofte i kjernen hjå den grenselause filmskaparen Lanthimos. Han har filmar som Dogtooth og The Lobster på samvitet. I dei filmane forma han òg underlege univers som skildra skurrande sosialt samspel og menneskeleg mørke. I Poor Things verkar temaet i større grad enn nokon gong å vere sosial kontroll, og no spesielt over kvinner.

Humoren har forrang i komedien. Likevel sit låtten fast i halsen når eigesjuka til menn slår ut i vald, slik vi ser i røynda. Filmen hersar herleg med kontrollerande menn og gjer dei stusslege og låttelege.

Lanthimos er like nådelaus som han er hemningslaus. Fridomstrongen Bella ber på, står i stil med formgrepa til ein regissør som gjer som han vil. Lanthimos var leiestjerna i den greske filmrørsla weird wave. Sanneleg er han rar. Takk og pris for det! Han er ein av mine favorittregissørar. Knallvittige og feiande flotte Poor Things er ein feministisk og kåt vri på Frankenstein. Filmen blir truleg eit av høgdepunkta på kino i 2024.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.


Eller kjøp eit anna abonnement

Komedie/Drama

Regi: Yorgos
Lanthimos

Poor Things

Med: Emma Stone, Willem Dafoe, Mark Ruffalo, Ramy Youssef
Kinofilm

Frå første stund er den nye filmen til den galne grekaren Yorgos Lanthimos noko annleis. Ein skapning som er halvt hund og halvt gås, gakkar rundt. Vaksne Bella (Stone) spyttar ut mat, tissar på golvet og føter seg som ein toåring. Farsfiguren God (Defoe) gulpar bobler som liknar jordklodar, og gjer skrekkelege eksperiment på lik.

Forskingsetikken er elendig. Aspiranten Max (Youssef) studerer utviklinga til Bella i strenge rammer. Trongen hennar til å utforske verda gjer at ho riv seg laus med dandyen Duncan (Ruffalo).

Frie fargar

Lanthimos følgjer opp hangen til prangande visuell stil frå The Favourite. Når Bella reiser ut i verda, slår filmen over frå svartkvitt til intense fargar av alle slag. Dei kreative detaljane er overveldande. Ein er sjanselaus til å sjå alt som skjer i bileta av rare bygg, himlar, kostyme, figurar og skapningar. Alt er ein fest for auga.

Variantane av London, Lisboa og Paris er fantastiske på fleire vis. Dei er som fantasirike draumar frå 1800-talet. Kvart eit smijernsgjerde har uventa svingar. Svulmande, fargesprakande puter rundt skuldrene skapar ein finurleg forma figur når Stone trippar rundt med berre pipestilkar.

Verda der ute har østers, boblevin og sex. Mykje sex. Emma Stone har komisk teft. Ho har godt grep om den barnlege framtoningen til Bella. I levemannen Duncan får Mark Ruffalo òg vise morosame takter etter kvart som han glir over i det stadig meir patetiske. Andletet til Willem Defoe verkar inspirert av skrekkfilmar og arven etter Frankenstein. Han kler rolla.

Det visuelle universet er like absurd som dialogen og humoren. Eit konstant skrått smil slår lett over i lått. Eg gliser når Bella lirar av seg ærlege ord som får alle andre til å vilje grave seg ned. Poor Things er gøy, grotesk og genial.

Herleg hets

Lanthimos følgjer opp hangen til prangande visuell stil frå The Favourite. Sosiale eksperiment er ofte i kjernen hjå den grenselause filmskaparen Lanthimos. Han har filmar som Dogtooth og The Lobster på samvitet. I dei filmane forma han òg underlege univers som skildra skurrande sosialt samspel og menneskeleg mørke. I Poor Things verkar temaet i større grad enn nokon gong å vere sosial kontroll, og no spesielt over kvinner.

Humoren har forrang i komedien. Likevel sit låtten fast i halsen når eigesjuka til menn slår ut i vald, slik vi ser i røynda. Filmen hersar herleg med kontrollerande menn og gjer dei stusslege og låttelege.

Lanthimos er like nådelaus som han er hemningslaus. Fridomstrongen Bella ber på, står i stil med formgrepa til ein regissør som gjer som han vil. Lanthimos var leiestjerna i den greske filmrørsla weird wave. Sanneleg er han rar. Takk og pris for det! Han er ein av mine favorittregissørar. Knallvittige og feiande flotte Poor Things er ein feministisk og kåt vri på Frankenstein. Filmen blir truleg eit av høgdepunkta på kino i 2024.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Kor mykje skal den enkelte forelder ha å seie over barnet? Spørsmålet er til vurdering når barnelova skal oppdaterast.

Foto: Sara Johannessen Meek / NTB

PolitikkSamfunn

Flytterett eller vetorett?

Skal mor eller far kunne ta med seg barna og flytte langt bort etter eit samlivsbrot? Barne- og familiedepartementet vil gjere det vanskelegare for fleire, men møter motstand.

Christiane Jordheim Larsen
Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Det går mykje kjøt gjennom anlegga til Nortura i desse dagar. Men kva veit dei eigentleg om kvaliteten på det?

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Frå matfatetKunnskap
Siri Helle

Slaktetid

Så er det offisielt: Kvalitetssjekken på slakteria er ikkje anna enn eit volummål.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Skodespelarane er plasserte i ein kvit kube.

Foto: Den Nationale Scene

TeaterMeldingar
Jan H. Landro

Den vanskelege, men nødvendige venskapen

I vårt sted byr på fint samspel i ein rik og lågmælt tekst, som kunne tent på å bli kutta litt.

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Alexander L. Kielland (Espen Hana) stig ned frå sokkelen til sine to kvinner, Lisa (Malene Wadel i gult) og Beate (Marianne Holter i blått). I bakgrunnen ramnen (Matias Kuoppala) og Bjørnstjerne Bjørnson (Amund Harboe).

Foto: Grethe Nygaard / Rogaland Teater

TeaterMeldingar
KristinAalen

Når Kielland stig ned frå sokkelen

Det er 175 år sidan forfattaren Alexander L. Kielland blei fødd. No vert han feira med eit biografisk portrett på teaterscena.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen
Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Skulpturen «Moren» av Tracey Emin utanfor Munchmuseet i Oslo.

Foto: Anne-Line Aaslund

KunstFeature

«Moren» og søstrene hennar

Kor original er den ni meter høge skulpturen «Moren», som er plassert utanfor Munchmuseet? Før avdukinga 4. juni 2022 hadde kunstnaren Tracey Emin alt produsert og stilt ut nær identiske skulpturar på tre meter.

ÅshildEliassen

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis