Emosjonell kokkelering
Krafta frå nudelsuppa er sterkare enn familien i Ramen Shop.
Du blir svolten av å sjå filmen.
Foto: AS Fidalgo
Drama
Regi: Eric Khoo
Ramen Shop (orig.tit. Ramen Teh)
Med: Takumi Saitoh, Seiko Matsuda
Grillspyd freser over flammane. Varm, rykande karrisaus blir helt over krabbe og fisk. Møyrt, rosa kjøt, feit ribbe og heil kvitlauk putrar i store gryter. Alt saman filma i siklande nærbilete så du nesten kjenner dufta. Ramen Shop er ein film du blir svolten av, men filmen bruker matpornoen til å fortelje ei historie om ein mann på søking etter familierøtene.
Japanske Masato (Saitoh) dreg til Singapore for å nøste opp trådane etter den avdøde mora, som forlét livet i heimlandet etter at mor hennar ikkje godkjende ekteskapet med ein japansk kokk, far til Masato. I Singapore møter Masato ein matbloggar (Matsuda) som viser han byens kulinariske sider, samtidig som han leitar etter familien.
Masatos kulinariske reise handlar om at mat er ein emosjonell ting som knyter folk saman. Fleire attendeskodande scener viser korleis Masato hugsar mora gjennom maten. Tidvis blir filmen vel sentimental, som i forteljinga om møtet mellom Masatos far og mor, ei historie om forboden kjærleik og fastfrosne konfliktlinjer mellom Singapore og Japan. Eg skjønar kvar regissør Eric Khoo vil, men dette overtydelege «sideplottet» er mest av alt ein rotete, litt unødvendig ingrediens. Ein annan matfilm, Julie & Julia, evnar å fortelje to historier samtidig, men meir ryddig og dramaturgisk interessant.
Ramen Shop er feelgood av den litt klissete sorten, med ein hipp matrett i hovudrolla. Slutten er altfor «perfekt», men ikkje heilt utan emosjonelle augeblikk. Av og til kan ein bolle med varm ramen opne opp sjølv dei kaldaste personar.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
Drama
Regi: Eric Khoo
Ramen Shop (orig.tit. Ramen Teh)
Med: Takumi Saitoh, Seiko Matsuda
Grillspyd freser over flammane. Varm, rykande karrisaus blir helt over krabbe og fisk. Møyrt, rosa kjøt, feit ribbe og heil kvitlauk putrar i store gryter. Alt saman filma i siklande nærbilete så du nesten kjenner dufta. Ramen Shop er ein film du blir svolten av, men filmen bruker matpornoen til å fortelje ei historie om ein mann på søking etter familierøtene.
Japanske Masato (Saitoh) dreg til Singapore for å nøste opp trådane etter den avdøde mora, som forlét livet i heimlandet etter at mor hennar ikkje godkjende ekteskapet med ein japansk kokk, far til Masato. I Singapore møter Masato ein matbloggar (Matsuda) som viser han byens kulinariske sider, samtidig som han leitar etter familien.
Masatos kulinariske reise handlar om at mat er ein emosjonell ting som knyter folk saman. Fleire attendeskodande scener viser korleis Masato hugsar mora gjennom maten. Tidvis blir filmen vel sentimental, som i forteljinga om møtet mellom Masatos far og mor, ei historie om forboden kjærleik og fastfrosne konfliktlinjer mellom Singapore og Japan. Eg skjønar kvar regissør Eric Khoo vil, men dette overtydelege «sideplottet» er mest av alt ein rotete, litt unødvendig ingrediens. Ein annan matfilm, Julie & Julia, evnar å fortelje to historier samtidig, men meir ryddig og dramaturgisk interessant.
Ramen Shop er feelgood av den litt klissete sorten, med ein hipp matrett i hovudrolla. Slutten er altfor «perfekt», men ikkje heilt utan emosjonelle augeblikk. Av og til kan ein bolle med varm ramen opne opp sjølv dei kaldaste personar.
Sondre Åkervik
Sondre Åkervik er frilans kulturjournalist og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Gunnhild Øyehaug har skrive bøker i mange sjangrar etter diktdebuten i 1998. Ho er også lærar ved Skrivekunstakademiet i Hordaland.
Foto: Helge Skodvin
Bulletinar frå ein medviten romanperson
Gunnhild Øyehaug skriv friskt og morosamt om draum og røynd i metaland.
VINNAREN: På søndag vart Herbert Kickls Fridomsparti (FPÖ) for første gongen største parti i det austerrikske parlamentsvalet. Får partiet makt, vil dei jobbe for å oppheve sanksjonar mot Russland.
Foto: Lisa Leutner / Reuters/ NTB
Politikk i grenseland
Austerrikarane ser på seg sjølv som ein fredsnasjon. Likevel røystar ein tredel på prorussiske høgrepopulistar.
Butikkvindauge i Worth Avenue i Palm Beach i Florida.
Alle foto: Håvard Rem
Det blonde reservatet
PALM BEACH: Krig og folkevandring verkar inn på alle vestlege val. Eit amerikansk presidentval kan verka andre vegen òg.
Joaquin Phoenix spelar hovudrolla som Joker.
Foto: Warner Bros. Discovery
Dyster dobbeldose
Denne runden med Jokeren ber det same mørket med nye tonar.
I hamnebassenget om lag her lét Dia í Geil seg døype grytidleg ein kald oktobersøndag for snart 150 år sidan. Det var starten på vekkinga som gjorde Brø¿rasamkoman til eit livskraftig samfunn som framleis styrer mykje på Færøyane.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Om Gud og lausriving
Siste dag i oktober i 1880 lét Dia í Geil seg døype i hamnebassenget i Tórshavn, og etter det skulle Færøyane aldri bli det same.