JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

Ein flyktning kol­porterer sitt skinn

Denne filmen gapar over så mykje, men greier det heilt fint.

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Yahya Mahayni spelar den syriske flyktningen som låner kroppen sin ut til ein kunstnar.

Yahya Mahayni spelar den syriske flyktningen som låner kroppen sin ut til ein kunstnar.

Foto: Another World Entertainment

Yahya Mahayni spelar den syriske flyktningen som låner kroppen sin ut til ein kunstnar.

Yahya Mahayni spelar den syriske flyktningen som låner kroppen sin ut til ein kunstnar.

Foto: Another World Entertainment

2298
20211001
2298
20211001

DRAMA

Regi: Kaouther Ben Hania

The Man Who Sold His Skin

Med: Yahya Mahayni, Dea Liane, Koen De Bouw
Kinofilm

Sam (Mahayni) og Abeer (Liane) er forelska og vil gifte seg mot all fornuft heime i Syria i 2011. Snart har Sam flykta frå fengsel til Libanon, og Abeer har gifta seg med førstevalet til mora, ein mann ved den syriske ambassaden i Brussel.

Medan Sam snik seg til kanapear på fjonge vernissasjar i Beirut, hukar ein ekstremt vellukka kunstnar tak i han med ein idé. Han vil tatovere eit visum til Schengen over heile ryggen til den syriske flyktningen, for så å stille han ut på museum i Belgia. Varer er jo frie, i motsetnad til folk. Sam seier etter kvart ja.

Den tunisiske regissøren Kaouther Ben Hania går breitt ut med mang ein tematisk tråd. Borgarkrigen i Syria, kjærleik og pragmatisme, ulikskap, kunst og kapital, kontrasten mellom globale marknader og stengde grenser og meir til.

Forteljarkontroll

Ved å halde linsa stramt på Sam får ho det ambisiøse filmprosjektet til å fungere aldeles flott. Sam er ein finurleg figur. Han insisterer på å oppføre seg som eit menneske. Den groteske utnyttinga er ikkje eintydig negativ, og dei som vil redde han frå å vere eit objekt med nøkkel til eit hotell med fem stjerner, møter ikkje nødvendigvis takksemd. Kunstnaren seier verda er kynisk, men verda er ein forvirrande plass med få klare svar.

Digitale skjermar er sterkt til stades. Alle migrantar er jo avhengige av mobiltelefonar og videosamtaler. Huda til den atletiske Sam får òg mykje spelerom på lerretet. Yahya Mahayni vann pris på festivalen i Venezia for skodespelet, sjølv om det er den første spelefilmen hans.

Samspel

Vekslinga mellom lakonisk distanse og sorg eller sinne skjer naturleg. Han ber filmen i samspel med den stødige regissøren.

Etter den engasjerande, men litt karikert melodramatiske Beauty and the Dogs har Ben Hania tatt eit steg opp. Ho viser vit og talent ved å lukkast så godt med The Man Who Sold His Skin. Ben Hania har full kontroll på ei forteljing med mang ei fallgruve. Dette er ein underhaldande film å grunde på.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

DRAMA

Regi: Kaouther Ben Hania

The Man Who Sold His Skin

Med: Yahya Mahayni, Dea Liane, Koen De Bouw
Kinofilm

Sam (Mahayni) og Abeer (Liane) er forelska og vil gifte seg mot all fornuft heime i Syria i 2011. Snart har Sam flykta frå fengsel til Libanon, og Abeer har gifta seg med førstevalet til mora, ein mann ved den syriske ambassaden i Brussel.

Medan Sam snik seg til kanapear på fjonge vernissasjar i Beirut, hukar ein ekstremt vellukka kunstnar tak i han med ein idé. Han vil tatovere eit visum til Schengen over heile ryggen til den syriske flyktningen, for så å stille han ut på museum i Belgia. Varer er jo frie, i motsetnad til folk. Sam seier etter kvart ja.

Den tunisiske regissøren Kaouther Ben Hania går breitt ut med mang ein tematisk tråd. Borgarkrigen i Syria, kjærleik og pragmatisme, ulikskap, kunst og kapital, kontrasten mellom globale marknader og stengde grenser og meir til.

Forteljarkontroll

Ved å halde linsa stramt på Sam får ho det ambisiøse filmprosjektet til å fungere aldeles flott. Sam er ein finurleg figur. Han insisterer på å oppføre seg som eit menneske. Den groteske utnyttinga er ikkje eintydig negativ, og dei som vil redde han frå å vere eit objekt med nøkkel til eit hotell med fem stjerner, møter ikkje nødvendigvis takksemd. Kunstnaren seier verda er kynisk, men verda er ein forvirrande plass med få klare svar.

Digitale skjermar er sterkt til stades. Alle migrantar er jo avhengige av mobiltelefonar og videosamtaler. Huda til den atletiske Sam får òg mykje spelerom på lerretet. Yahya Mahayni vann pris på festivalen i Venezia for skodespelet, sjølv om det er den første spelefilmen hans.

Samspel

Vekslinga mellom lakonisk distanse og sorg eller sinne skjer naturleg. Han ber filmen i samspel med den stødige regissøren.

Etter den engasjerande, men litt karikert melodramatiske Beauty and the Dogs har Ben Hania tatt eit steg opp. Ho viser vit og talent ved å lukkast så godt med The Man Who Sold His Skin. Ben Hania har full kontroll på ei forteljing med mang ei fallgruve. Dette er ein underhaldande film å grunde på.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Emneknaggar

Fleire artiklar

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou  i Hebei-provinsen.

Kina fyrer på alle sylindrane: Ingen bygger ut så mykje kolkraft som kinesarane gjer. Biletet viser eit kolkraftverk i Dingzhou i Hebei-provinsen.

Foto: Ng Han Guan / AP / NTB

Samfunn

Ein straum av problem

Straumforbruket i verda aukar framleis raskare enn fornybar kraftproduksjon. Kolkraftverk skal varme kloden i mange år enno.

Per Anders Todal
Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Christian Treutmann-orgelet frå 1737 i stiftskyrkja St. Georg i Grauhof.

Foto via Wikimedia Commons

MusikkMeldingar
Sjur Haga Bringeland

Monumental pedal

Masaaki Suzukis frasering gjev rom for smertelege dissonansar.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Trålar utanfor Måløy sentrum.

Foto: Gorm Kallestad / NTB

Ordskifte
RagnarSandbæk

Barents blues, også et flytende samfunn

Min tiårige til-og-fra-periode i den tøffe trålbobla har preget meg nokså sterkt.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Ludmila Shabelnyk syner bilete av sonen Ivan i landsbyen Kapitolivka ved Izium i Ukraina, 25. september 2022. Russiske okkupasjonsstyrkar mishandla Ivan grovt før dei drap han. Landsbyen vart seinare gjenerobra av ukrainske styrkar.

Foto: Evgeniy Maloletka / AP / NTB

KommentarSamfunn
Cecilie Hellestveit

Overgrep som skakar folkeretten

Okkupasjonsmakta Russland viser ingen respekt for konvensjonen som skal verne sivile i krig.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit
Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Olfa og døtrene i den Oscar-nominerte dokumentarfilmen som Kaouther Ben Hania har både manus og regi på.

Foto: Arthaus

FilmMeldingar

Venleik og udyr

Den vakre og vonde dokumentaren til tunisiske Kaouther Ben Hania er stor filmkunst, skriv Håkon Tveit om Olfas døtre.

Håkon Tveit

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis