Ein flyktning kolporterer sitt skinn
Denne filmen gapar over så mykje, men greier det heilt fint.
Yahya Mahayni spelar den syriske flyktningen som låner kroppen sin ut til ein kunstnar.
Foto: Another World Entertainment
DRAMA
Regi: Kaouther Ben Hania
The Man Who Sold His Skin
Med: Yahya Mahayni, Dea Liane, Koen De Bouw
Kinofilm
Sam (Mahayni) og Abeer (Liane) er forelska og vil gifte seg mot all fornuft heime i Syria i 2011. Snart har Sam flykta frå fengsel til Libanon, og Abeer har gifta seg med førstevalet til mora, ein mann ved den syriske ambassaden i Brussel.
Medan Sam snik seg til kanapear på fjonge vernissasjar i Beirut, hukar ein ekstremt vellukka kunstnar tak i han med ein idé. Han vil tatovere eit visum til Schengen over heile ryggen til den syriske flyktningen, for så å stille han ut på museum i Belgia. Varer er jo frie, i motsetnad til folk. Sam seier etter kvart ja.
Den tunisiske regissøren Kaouther Ben Hania går breitt ut med mang ein tematisk tråd. Borgarkrigen i Syria, kjærleik og pragmatisme, ulikskap, kunst og kapital, kontrasten mellom globale marknader og stengde grenser og meir til.
Forteljarkontroll
Ved å halde linsa stramt på Sam får ho det ambisiøse filmprosjektet til å fungere aldeles flott. Sam er ein finurleg figur. Han insisterer på å oppføre seg som eit menneske. Den groteske utnyttinga er ikkje eintydig negativ, og dei som vil redde han frå å vere eit objekt med nøkkel til eit hotell med fem stjerner, møter ikkje nødvendigvis takksemd. Kunstnaren seier verda er kynisk, men verda er ein forvirrande plass med få klare svar.
Digitale skjermar er sterkt til stades. Alle migrantar er jo avhengige av mobiltelefonar og videosamtaler. Huda til den atletiske Sam får òg mykje spelerom på lerretet. Yahya Mahayni vann pris på festivalen i Venezia for skodespelet, sjølv om det er den første spelefilmen hans.
Samspel
Vekslinga mellom lakonisk distanse og sorg eller sinne skjer naturleg. Han ber filmen i samspel med den stødige regissøren.
Etter den engasjerande, men litt karikert melodramatiske Beauty and the Dogs har Ben Hania tatt eit steg opp. Ho viser vit og talent ved å lukkast så godt med The Man Who Sold His Skin. Ben Hania har full kontroll på ei forteljing med mang ei fallgruve. Dette er ein underhaldande film å grunde på.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Er du abonnent? Logg på her for å lese vidare.
Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding
Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.
DRAMA
Regi: Kaouther Ben Hania
The Man Who Sold His Skin
Med: Yahya Mahayni, Dea Liane, Koen De Bouw
Kinofilm
Sam (Mahayni) og Abeer (Liane) er forelska og vil gifte seg mot all fornuft heime i Syria i 2011. Snart har Sam flykta frå fengsel til Libanon, og Abeer har gifta seg med førstevalet til mora, ein mann ved den syriske ambassaden i Brussel.
Medan Sam snik seg til kanapear på fjonge vernissasjar i Beirut, hukar ein ekstremt vellukka kunstnar tak i han med ein idé. Han vil tatovere eit visum til Schengen over heile ryggen til den syriske flyktningen, for så å stille han ut på museum i Belgia. Varer er jo frie, i motsetnad til folk. Sam seier etter kvart ja.
Den tunisiske regissøren Kaouther Ben Hania går breitt ut med mang ein tematisk tråd. Borgarkrigen i Syria, kjærleik og pragmatisme, ulikskap, kunst og kapital, kontrasten mellom globale marknader og stengde grenser og meir til.
Forteljarkontroll
Ved å halde linsa stramt på Sam får ho det ambisiøse filmprosjektet til å fungere aldeles flott. Sam er ein finurleg figur. Han insisterer på å oppføre seg som eit menneske. Den groteske utnyttinga er ikkje eintydig negativ, og dei som vil redde han frå å vere eit objekt med nøkkel til eit hotell med fem stjerner, møter ikkje nødvendigvis takksemd. Kunstnaren seier verda er kynisk, men verda er ein forvirrande plass med få klare svar.
Digitale skjermar er sterkt til stades. Alle migrantar er jo avhengige av mobiltelefonar og videosamtaler. Huda til den atletiske Sam får òg mykje spelerom på lerretet. Yahya Mahayni vann pris på festivalen i Venezia for skodespelet, sjølv om det er den første spelefilmen hans.
Samspel
Vekslinga mellom lakonisk distanse og sorg eller sinne skjer naturleg. Han ber filmen i samspel med den stødige regissøren.
Etter den engasjerande, men litt karikert melodramatiske Beauty and the Dogs har Ben Hania tatt eit steg opp. Ho viser vit og talent ved å lukkast så godt med The Man Who Sold His Skin. Ben Hania har full kontroll på ei forteljing med mang ei fallgruve. Dette er ein underhaldande film å grunde på.
Håkon Tveit
Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.
Fleire artiklar
Teikning: May Linn Clement
«Rørslene me skildrar som vipping, er gjerne større og kjem mindre tett enn dei me omtalar som vibrering.»
Fiskemiddag: Ja, men pass på – det er ikkje berre paneringa som skjuler noko her.
Foto: Pxhere.com
Du skal aldri, aldri, aldri skode fisken på pakningen.
Foto: Agnete Brun
Med den monumentale boka Sjøfareren Erika Fatland gitt oss eit uvant, og skremmande, perspektiv på europeisk kolonialisme.
Kongsbonden Johan Jógvanson bur i den Instagram-venlege bygda Saksun. Men sjølv om han skjeller ut turistar, er det ikkje dei han er forbanna på. Det er politikarane inne i Tórshavn.
Alle foto: Hallgeir Opedal
Turistinvasjonen har gjort Johan Jógvanson til den sintaste bonden på Færøyane.
Finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) på pressekonferanse etter framlegginga av statsbudsjettet måndag. For dei som er opptekne av klima, var ikkje budsjettet godt nytt.
Foto: Fredrik Varfjell / NTB
Kapitulasjon i klimapolitikken
Regjeringa veit ikkje om statsbudsjettet bidreg til å redusere eller å auke klimagassutsleppa. Derimot er det klart at det nasjonale klimamålet for 2030 ikkje blir nådd.