JavaScript is disabled in your web browser or browser is too old to support JavaScript. Today almost all web pages contain JavaScript, a scripting programming language that runs on visitor's web browser. It makes web pages functional for specific purposes and if disabled for some reason, the content or the functionality of the web page can be limited or unavailable.

Takk for at du vil dele artikkelen

Den du deler artikkelen med, kan lese og eventuelt lytte til heile artikkelen.
Det gjer vi for at fleire skal oppdage DAG OG TID.

Namnet ditt vert synleg for alle du deler artikkelen med.

FilmMeldingar

«Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet»

Filmmelding: Perfect Days (Wim Wenders)

Kvar veke les vi inn utvalde artiklar, som abonnentane våre kan lytte til.
Lytt til artikkelen
Kôji Yakusho (t.h.) vart kåra til beste skodespelar i Cannes i filmen som no er Oscar-nominert.

Kôji Yakusho (t.h.) vart kåra til beste skodespelar i Cannes i filmen som no er Oscar-nominert.

Foto: Master Mind / Arthaus

Kôji Yakusho (t.h.) vart kåra til beste skodespelar i Cannes i filmen som no er Oscar-nominert.

Kôji Yakusho (t.h.) vart kåra til beste skodespelar i Cannes i filmen som no er Oscar-nominert.

Foto: Master Mind / Arthaus

2630
20240202
2630
20240202

Drama

Regi: Wim Wenders

Perfect Days

Med: Kôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa Nakano
Kinofilm

Presentasjonen høyrest ikkje særleg munter ut. Perfect Days handlar om ein einsleg mann som byrjar tidleg kvar dag i ein hektisk jobb med å vaske offentlege toalett i Tokyo, og som bryggjer på noko sårt frå gamalt av. Ingen openberr fest, altså.

Hirayama (Yakusho) er ein mild mann som er både låg- og fåmælt. Etter kvart blir vi betre kjende med han i møte med folk, gjerne som kollega eller kunde. Han er ein likande kar. Men eit møte med niesa Kino (Nakano) utfordrar det rutineprega livet.

Kulturkaren

Perfect Days er lett å like. Ein kjem fort inn i rytmen til Hirayama. Eg nyt detaljane, slik han gjer det. Han steller tre og planter, tek bilete, høyrer på klassisk rock og pop på kassettar, les bøker, nyt ein matbit og ein tår på stamkneipa. Detaljfokuset dominerer jamvel dovasken.

Artige samhandlingar med andre gjev lun stemning. Kôji Yakusho i hovudrolla ber ein mild, uimotståeleg sjarm. Ikkje rart han vann prisen for beste hovudrolle i Cannes. Utviklinga i uttrykk er subtil. Tidsnok byrjar kjenslene å svinge både for Hirayama og for oss. Gradvise dryp av informasjon endrar tonen.

Musikken den flittige arbeidaren høyrer på i bilen, trekkjer ikkje ned stemninga. Vi får nokre av dei mest kjende låtane til The Animals, Otis Redding, Patti Smith, The Kinks, Van Morrison og så bortetter. Kanskje ein trudelutt av Lou Reed. Dei vestvende vala er naturlege for tyske Wim Wenders. Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet.

«Ein får lyst til å gå på do i Tokyo.»

Nasjonal turistveg

Omgjevnadene er reine glans­biletet. Toaletta er topp. Det verkar som kvardagshelten har det kjekt på jobb òg. Mistenkeleg kjekt. Ein kan godt seie at dette er eit tingingsverk. Wim Wenders blei invitert til å sjå på dei flunkande nye toaletta i Tokyo. Nippon.com fortel om korleis dette vellykka byutviklingsprosjektet kom seg til Cannes med Wenders.

Bra for likestillinga er prosjektet òg. Reklamen er effektiv. Ein får lyst til å gå på do i Tokyo. Kven kan stå imot koselege bilturar mellom flotte, moderne do. Eg er med.

Perfect Days er først og fremst koseleg. Etter leik med ulike format og fleire dokumentarfilmar, mellom visuelt nydelege Jordens salt og det enkle helteportrettet Pope Francis: a Man of his Word, er regissøren av klassikarar som Paris, Texas tilbake i form med fiksjon.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Digital tilgang til DAG OG TID – heilt utan binding

Prøv ein månad for kr 49.
Deretter kr 199 per månad. Stopp når du vil.

Drama

Regi: Wim Wenders

Perfect Days

Med: Kôji Yakusho, Tokio Emoto, Arisa Nakano
Kinofilm

Presentasjonen høyrest ikkje særleg munter ut. Perfect Days handlar om ein einsleg mann som byrjar tidleg kvar dag i ein hektisk jobb med å vaske offentlege toalett i Tokyo, og som bryggjer på noko sårt frå gamalt av. Ingen openberr fest, altså.

Hirayama (Yakusho) er ein mild mann som er både låg- og fåmælt. Etter kvart blir vi betre kjende med han i møte med folk, gjerne som kollega eller kunde. Han er ein likande kar. Men eit møte med niesa Kino (Nakano) utfordrar det rutineprega livet.

Kulturkaren

Perfect Days er lett å like. Ein kjem fort inn i rytmen til Hirayama. Eg nyt detaljane, slik han gjer det. Han steller tre og planter, tek bilete, høyrer på klassisk rock og pop på kassettar, les bøker, nyt ein matbit og ein tår på stamkneipa. Detaljfokuset dominerer jamvel dovasken.

Artige samhandlingar med andre gjev lun stemning. Kôji Yakusho i hovudrolla ber ein mild, uimotståeleg sjarm. Ikkje rart han vann prisen for beste hovudrolle i Cannes. Utviklinga i uttrykk er subtil. Tidsnok byrjar kjenslene å svinge både for Hirayama og for oss. Gradvise dryp av informasjon endrar tonen.

Musikken den flittige arbeidaren høyrer på i bilen, trekkjer ikkje ned stemninga. Vi får nokre av dei mest kjende låtane til The Animals, Otis Redding, Patti Smith, The Kinks, Van Morrison og så bortetter. Kanskje ein trudelutt av Lou Reed. Dei vestvende vala er naturlege for tyske Wim Wenders. Eg yter null motstand i møte med publikumsfrieriet.

«Ein får lyst til å gå på do i Tokyo.»

Nasjonal turistveg

Omgjevnadene er reine glans­biletet. Toaletta er topp. Det verkar som kvardagshelten har det kjekt på jobb òg. Mistenkeleg kjekt. Ein kan godt seie at dette er eit tingingsverk. Wim Wenders blei invitert til å sjå på dei flunkande nye toaletta i Tokyo. Nippon.com fortel om korleis dette vellykka byutviklingsprosjektet kom seg til Cannes med Wenders.

Bra for likestillinga er prosjektet òg. Reklamen er effektiv. Ein får lyst til å gå på do i Tokyo. Kven kan stå imot koselege bilturar mellom flotte, moderne do. Eg er med.

Perfect Days er først og fremst koseleg. Etter leik med ulike format og fleire dokumentarfilmar, mellom visuelt nydelege Jordens salt og det enkle helteportrettet Pope Francis: a Man of his Word, er regissøren av klassikarar som Paris, Texas tilbake i form med fiksjon.

Håkon Tveit

Håkon Tveit er lektor i latinamerikansk kultur og historie ved Universitetet i Bergen og fast filmmeldar i Dag og Tid.

Håkon Tveit

Emneknaggar

Fleire artiklar

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch

Foto: Julie Pike

LitteraturFeature

– Eg kan ikkje sovne inn i mitt eige liv

Ein abort gjekk frå å vere nemnd i forbifarten til å gje den nyaste romanen tittel.

IdaFrisch
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes
Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Eugenio Derbez spelar hovudrolla som den nye læraren Sergio på ein mexikansk skule.

Foto: AS Fidalgo

FilmMeldingar

Simpatico

Radical er ein søt, håpefull film og ei rørande hyllest til kunnskap og pedagogikk.

Brit Aksnes

les DAG OG TID.
Vil du òg prøve?

Her kan du prøve vekeavisa DAG OG TID gratis i tre veker.
Prøveperioden stoppar av seg sjølv.

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Komplett

Papiravisa
Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis

Digital

Digital utgåve av papiravisa
Digitale artiklar
Digitalt arkiv
Lydavis